چرا اندازه من کاهش می یابد اما وزن کم نمی کنم؟


رژیم غذایی و کاهش وزن یک علم است. فراموش نکنید که کاهش وزن بدون اصول ارزش ندارد. برای کاهش وزن ، باید اصول متابولیسم بدن را بدانید. شما باید اطلاعات کافی در مورد همه اقلام غذایی داشته باشید. کاهش وزن نظری به ندرت برگشت پذیر است. در برخی موارد ممکن است متوجه کاهش اندازه شوید. اما وزن کم نکنید. چرا فکر می کنی مسئله اینه؟ در این مقاله می خواهیم شما را کاملاً با این موضوع آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

چرا اندازه من کاهش می یابد اما وزن کم نمی کنم
مردی با وزن بیش از 18 سنگ در ترازوی حمام

ترازو حقیقت را به شما نمی گوید

بهتر است در ابتدا با این عبارت شروع کنیم. ترازو حقیقت را به شما نمی گوید. این یعنی چی؟ خوب ، همه ما برای کاهش وزن به ترازو وابسته هستیم. وقتی ترازو تعداد کمی نشان می دهد ، خوشحال می شویم و می گوییم لاغر هستیم. پس چرا ترازو حقیقت را به ما نمی گوید؟ به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی ، برای کاهش وزن باید از متر استفاده کنید. متر بهترین ابزار و مقیاس برای اندازه گیری کاهش وزن یا چاقی است. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این زمانی است که ترازو بیش از حد به شما دروغ می گوید.

بنابراین سوال این است که چرا و چگونه Libra به ما دروغ می گوید؟ در واقع ، ابتدا باید به این سال پاسخ دهید. چرا بدنبال کاهش وزن هستید؟ اگر پاسخ شما بیشتر سلامت یا زیبایی بدن است ، نیازی به ترازو ندارید. در طول رژیم غذایی ، سعی می کنید چربی بدن خود را کاهش دهید. کاهش بافت چربی به شما کمک می کند تا بدنی سالم ، متناسب و زیبا بسازید.

کاهش حجم در مقابل کاهش وزن در مقابل کاهش وزن

بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید و مقدار چربی را پیدا کنید. در برخی از مقالات ، تصاویری را مشاهده می کنید که یک کیلوگرم چربی و یک کیلوگرم عضله یا همان ماهیچه را با هم مقایسه می کنند. چربی حدود 6 تا 7 برابر حجم ماهیچه است. بنابراین با کاهش یک کیلوگرم چربی خالص ، اندازه آن را بسیار کاهش می دهید. این زمانی است که شما فقط یک کیلو وزن کم کرده اید. در عین حال ، افرادی که از ورزش برای کاهش وزن استفاده می کنند ، بیشتر احتمال دارد که وزن خود را کاهش دهند تا کاهش وزن. این به این دلیل است که با کاهش بافت چربی ، بدن شروع به تولید بافت ماهیچه ای می کند.

بنابراین ، شما مقدار زیادی بافت چربی را از دست می دهید و کاهش اندازه را تجربه می کنید. در عین حال ، ساختن بافت ماهیچه ای منجر به کاهش وزن نمی شود.

چرا اندازه من کاهش می یابد اما وزن کم نمی کنم

به سلامتی خود فکر کنید

در نهایت ، بهتر است به خود اعتماد داشته باشید. اگر احساس می کنید کالری مناسب مصرف می کنید و روزانه ورزش می کنید ، نگران نباشید. در واقع ، به جای تکیه بر ترازو ، یک متر را تغییر دهید. شکل قسمت های مختلف بدن خود را به صورت هفتگی ثبت کنید. در صورت عدم افزایش یا کاهش وزن با وجود رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی ، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. البته این احتمال زیاد نیست.

بچه ها ، نظر شما در مورد کاهش سایز و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ آیا از این مشکل رنج می برید؟ آیا برای حل این مشکل به پزشک مراجعه کرده اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید