چرا تیروئید شما برای سلنیوم دیوانه می شود سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، س strangeال عجیبی است. من

این مهره بزرگ و متفاوت اغلب در یک کاسه آجیل مخلوط باقی می ماند زیرا متفاوت و شاید حتی عجیب به نظر می رسد.

در واقع آجیل برزیلی طعم فوق العاده خامه ای و بافتی دارد که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً مهم است ، آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که باعث می شود آجیل برزیلی بهترین دوست جدید شما شود و بهانه ای عالی برای کنار گذاشتن بادام زمینی و امتحان آنها.

آجیل های برزیلی یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی هستند … تقریباً به یک اشتباه است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر اهمیت دارد ، در مورد این ماده معدنی کوچک اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما هنوز بسیار ضروری است.

سلنیوم اغلب به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی آن مورد اشاره قرار می گیرد. این بدان معنی است که در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد از طریق استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های مهم سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شوند. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک نیروگاه سم زدایی تبدیل می کند ، اگرچه به طور غیر مستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند و شهرت آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا برخلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسان ها قادر نیستند ویتامین C خود را تولید کنند.

بین عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان و ترویج سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال توانایی سلنیوم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خوب ، در واقع بسیار اندک ، با این تفاوت که کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما اثرات مستقیم هاشیموتو و سلنیوم بر کم کاری تیروئید حتی بیشتر آستین خود را بالا برده است.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا داریم به چیزهای آبدار می رسیم.

اگر هر یک از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، ممکن است قبلاً بدانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 را تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به کنترل متابولیسم ما کمک می کند ، که در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و استفاده از انرژی نقش دارد.

تبدیل هورمون تیروئید به فرم فعال جایی است که سلنیوم وارد بدن می شود.

یدوتیرونین گروهی از آنزیم ها به نام دیودیناز است که مانند گلوتاتیون پراکسیداز برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارد. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که برای سلامت تیروئید بسیار مهم است ، برای حفظ عملکرد مناسب تیروئید با هم همکاری می کنند.

به این واقعیت اضافه کنید که تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من خوشحالم که شما را در قطار سلنیوم سوار کردم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، مانند ید پال آن ، سلنیوم باید در تعادل نگه داشته شود. به طور قابل توجهی بر عملکرد تیروئید تأثیر نمی گذارد. همچنین می تواند کشنده تر باشد.

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک ممکن است در نهایت قرار گرفتن در معرض طبیعی سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در این مقطع ، ما چیز زیادی برای ترس نداریم ، اما هنوز برای نسل های آینده خیلی زود است که بدانیم.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند اختلال در هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV مثبت ، بیماری کرون و جراحی های بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ريزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • سیستم ایمنی آسیب دیده
  • مشکل در تمرکز

اگر اینها آشنا به نظر برسند ، بسیاری از این موارد را نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما در دوران بارداری تا 60 میکروگرم و در دوران شیردهی تا 70 میکروگرم افزایش می یابد.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر سلنیوم خود را از منابع غذایی به جای مکمل ها دریافت می کنید ، احتمالاً در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلزی در دهان
  • ريزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی یا زخم ها
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی سلنیوم اضافی از دوست قدیمی خوب ما ، مهره برزیل است. بسته به خاکی که در آن کاشته شده اند ، منبع سلنیوم فوق العاده (و بسیار خوشمزه) است ، آجیل برزیلی می تواند حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد ، به همین دلیل توصیه نمی شود بیشتر از آن بخورید. دو در روز.

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (مخصوصا جنایی و شیطاک)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که در حالی که سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، پخت گوشت و پردازش غلات (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند منجر به از بین رفتن برخی مواد معدنی شود.

چه زمان و چگونه می توان سلنیوم را برای هاشیموتو مصرف کرد

با توجه به این که شما باید در آن خط کمبود و سمیت سلنیوم قدم بزنید ، تشخیص اینکه آیا باید مکمل مصرف کنید ، دشوار است. در حالت ایده آل شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از غذا دریافت خواهید کرد.

رویکرد من این است که فقط در مواردی که نشانه هایی وجود دارد که لازم است یا سطح مواد مغذی خود را آزمایش کرده اید و آنها کمبود شما را نشان می دهند ، مکمل را تکمیل کنم. سپس به آرامی حرکت کنید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت نیاز افزایش دهید. چشمان خود را برای علائم سمیت باز نگه دارید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم مکمل در چند شکل مختلف وجود دارد. تفاوت اصلی این است که چقدر خوب جذب می شوند.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. اما به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گرانتر) مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود زیرا به این ترتیب شما سلنیوم خود را به طور طبیعی دریافت می کنید و اجازه می دهید تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم اضافی گاهی اوقات همراه با ویتامین E یافت می شود ، زیرا هر دو باعث تقویت آنتی اکسیدان می شوند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی ها و تحقیقات درباره این احتمال وجود دارد که مصرف ویتامین E و سلنیوم با هم و جداگانه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. بنابراین اگر شما در حال حاضر در معرض خطر بالای سرطان پروستات هستید ، توصیه نمی کنم که هر دو را مصرف کنید.

اگرچه هیچ نگرانی در مورد تداخل دارویی با سلنیوم وجود ندارد ، اما هنگام مصرف هر نوع رقیق کننده خون یا ضد انعقاد خون توصیه نمی شود ، زیرا می تواند لخته شدن خون را کند کند.

خوشبختانه ، سلنیوم برای مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر است ، زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

برای تیروئید خود به تصویر بزرگ فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی فوق العاده برای حمایت از زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما این ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم از پازل است.

غذاهای غنی از سلنیوم به دلیل نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به T3 فعال ، باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است مکمل نیز لازم باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و به همان اندازه مهم یافتن داروی مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون است.

و اگر متوجه شدید که سلنیوم بخشی از برنامه سلامت تیروئید شماست ، از گرفتن یک مهره گاه به گاه برزیل نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده و م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه تغذیه و تمدید من با برنامه هاشیموتو تمام ابزار و تجهیزات لازم را در یک مکان در اختیار شما قرار می دهد. سفر شفا

یک گزینه عالی دیگر برای افرادی که به مراقبت های شخصی بیشتری نیاز دارند ، اگر با مشکلات بهداشتی پیچیده تری در ارتباط با هاشیموتو یا اختلال دیگری روبرو هستید ، برنامه بزرگسالان شاد و سالم را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید