چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری که. در هستند کاهش وزن و دوره لاغری برای برخی دیگر این سوال مطرح است که چگونه چاق می شویم؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر بهتر است BMI را محاسبه کنید. از این طریق می توانید دریابید که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس بررسی خواهیم کرد که چه راه حل های مشخصی برای این موضوع موجود است. با ما بمان.

مطالب مربوط به نحوه چاق شدن

چگونه بفهمیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که تا حدودی می تواند وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به فکر افزایش وزن باشیم.

فرمول محاسبه bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، مربع تقسیم بر ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیشتر از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. اما تقریباً می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.
اول از همه ، باید توجه داشت که عوامل خاصی باعث کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده مانند پرکاری تیروئید که باعث ایجاد آن می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات تغذیه ای موثر مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند. این بیماری به پرزهای روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا انگل ها ، شرایطی مانند سل ، یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومور سرطانی منجر به سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود.

اما تغذیه نامناسب نیز می تواند دلیلی برای کاهش وزن باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاها را معرفی می کنیم که می تواند زمینه را برای افزایش وزن فراهم کند ، تا بتوانید با روش های سالم این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می تواند به بدن شما در تامین مواد مغذی و ویتامین های ضروری کمک کند.
در عین حال ، این گزینه خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان میان وعده استفاده کرد. انواع ذهن آگاهی که می تواند برای افزایش وزن استفاده شود شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل ها
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک بخورید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید میوه های خشک به دلیل کمبود آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که سرشار از کربوهیدرات و قند هستند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با خوردن بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای کسانی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند یک گزینه عالی است.
البته ، باید در نظر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چربی از بین ببریم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی حاوی انواع ویتامین ها هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق میوه خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
توت تازه یا توت یخ زده را سرو کنید
وعده ماست پروتئینی پرچرب
مقدار دلخواه وانیل

اسموتی فندقی
برای آگاهی از نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را کنار نگذارید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار مورد نظر شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین تامین می شود ، بدن آن را به عنوان بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است پروتئین را در حد اعتدال بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را سیر کرده و از خوردن غذاهای دیگر باز می دارد ، می تواند باعث ایجاد برخی از آن ها شود مشکلات گوارشی به وقوع پیوستن.
موارد زیر از بهترین منابع دریافت پروتئین هستند:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات شیر
  • آجیل و دانه ها
  • حبوبات

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین راهکارها برای پاسخ به سوال افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما برای کسانی که وزن کمی دارند ، بهتر است ابتدا دلایل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم و رژیم خود را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید