کازئین چیست؟ | با فناوری های فعلی (که از پروتئین های کازئین ناشی می شود) آشنا شوید


پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در واقع پروتئین نقش مهمی در بدن ایفا می کند. شما برای حفظ سلامت بدن خود به پروتئین نیاز دارید. اما جالب است بدانید که انواع مختلف پروتئین تأثیرات متفاوتی بر عملکرد بدن شما دارد. در ادامه می خواهیم پروتئین کازئین را که یکی از مهمترین انواع پروتئین ها است به شما معرفی کنیم.

کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

به بیان ساده ، کازئین یک پروتئین لبنی هضم کند است. این پروتئین به آرامی اسیدهای آمینه خاصی تولید می کند. بنابراین ، توصیه می شود که پروتئین کازئین را قبل از خواب مصرف کنید. بنابراین پروتئین کازئین را می توان به عنوان بهترین نوع پروتئین برای بازیابی در نظر گرفت.

شیر به طور کلی حاوی دو نوع پروتئین است. یکی از این پروتئین ها کازئین و دیگری O نامیده می شود. کازئین 80 درصد شیر را تشکیل می دهد و 20 درصد باقی مانده را شیر تشکیل می دهد. کازئین به آرامی هضم می شود. اما این به سرعت در دستگاه گوارش تجزیه می شود. این تفاوت اصلی بین پروتئین آب پنیر و کازئین است. کازئین حاوی انواع مولکولهای فعال یا زیستی است که تأثیرات قابل توجهی بر سلامت بدن دارند.

بررسی تفاوت کازئین و پروتئین V

کازئین مستقیماً از شیر بدست می آید. از سوی دیگر ، پروتئین آن از آب پنیر تامین می شود. بنابراین کازئین گرانتر از آنها است. تفاوت اصلی بین کازئین و آن ، همانطور که اشاره کردیم ، در سرعت جذب آنهاست. کازئین میزان جذب پایینی دارد. از این رو ، برای عضله سازی و سوزاندن چربی بسیار مفید است. حتماً درباره تاثیرات شیر ​​و محصولات لبنی بر رژیم غذایی خود شنیده اید. در واقع ، این دلیل اهمیت شیر ​​و محصولات لبنی برای کاهش وزن است.

کازئین چیست؟

بهترین زمان برای مصرف این پروتئین چه زمانی است؟

همانطور که گفته شد ، این پروتئین جذب کند و دیر هضم است. بنابراین ، بهترین زمان برای مصرف آن شب و قبل از خواب است. وقتی این پروتئین را قبل از خواب می خورید ، بدن شما در شب بهبود می یابد. از طرف دیگر ، هنگامی که ما در مورد جذب کند و هضم کند کازئین صحبت می کنیم ، به این معنی است که این ماده برای مدت طولانی تری در دستگاه گوارش شما باقی می ماند. بنابراین اگر کازئین در طول روز در سیستم گوارشی شما وجود داشته باشد و در حین مصرف سایر غذاها ، احتمال مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. اما وقتی این پروتئین را قبل از خواب می خورید و سپس به خواب می روید ، دستگاه گوارش شما به آرامی آن را هضم می کند.

بچه ها ، چگونه پروتئین کازئین مصرف می کنید؟ فکر می کنید بدن شما چقدر پروتئین و کازئین دریافت می کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید