کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


با پنج ماده مغذی چربی شکم خود را از بین ببرید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. در کنترل فشار خون طبیعی نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه یک آووکادوی تازه به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نخورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف آن تا آنجا که ممکن است یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. بسیاری از آنها مواد مغذی هستند که ممکن است بزرگسالان فاقد آن باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شد که بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کردند ، دارای شاخص توده بدنی بالاتری بودند. و فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها نیز کوچک است که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. دس

عدس را می توان یکی از آن غذاهای فوق العاده دانست که بسیاری از ما معمولاً آن را نادیده می گیریم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را در طول پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول منجر به کاهش 3.7 درصدی تجمع چربی احشایی می شود. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به کنترل حرکت روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

از بین بردن چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات خودداری کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل باعث کاهش چربی زیر جلدی و احشایی می شود ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیاز انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و هنگامی که فعالیت بیشتری دارید ، وعده های غذایی بیشتری بخورید. انتخاب های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم چگالی مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد از ارزش روزانه ویتامین D را تامین کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را در رژیم غذایی خود به اشکال مختلف قرار دهید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی از ویتامین D مانند برخی از شیرهای گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند. در نظر گرفتن.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش اساسی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای بازدید از صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


ترکیبات پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورم یا نه

با رژیم غذایی از شر بوی بد دهان خلاص شوید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید