کراتین و چربی سوزی علوم ورزشی ؛ نقش کراتین در سوزاندن چربی چیست؟


کراتین اغلب به عنوان یک مکمل عضلانی و تقویت کننده عملکرد معرفی می شود. اما آیا کراتین و چربی سوزی ارتباط دارند و آیا می تواند برای افرادی که می خواهند چربی خود را از دست بدهند مفید باشد؟

همچنین باید اشاره کنیم که هزاران مقاله و مقاله علمی در مورد این مکمل محبوب نوشته شده است. در این مقاله ، ما در مورد چیزی صحبت می کنیم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید. کراتین یک مکمل غذایی عالی است که به طور غیر مستقیم رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد و چربی سوزی (کراتین و چربی سوزی) را افزایش می دهد تا زمانی که هدف تمرکز بر چربی سوزی است.

فوایدی که می توانید از کراتین انتظار داشته باشید:

  • افزایش قدرت و توسعه قدرت
  • به طور خاص ، استقامت عضلانی را افزایش دهید و خستگی شدید را کاهش دهید
  • بهبود ریکاوری و آب رسانی مجدد بعد از ورزش

همچنین می تواند جذب و مصرف کربوهیدرات ها را تسریع کند ، اما آیا هر یک از این مزایا کراتین را به یک مکمل غذایی موثر تبدیل می کند؟ خوب ، به نوعی بله

این تأثیرات مثبت بر اساس میزان ورزش و تلاش شما استوار است ، بدین معنا که در واقع نتیجه افزایش یا کاهش وزن نیست. با این حال ، بهتر است قوی شوید ، چه در دوره برش هستید و چه می خواهید توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهید. وقتی رژیم می گیرید ، می توانید کمبودهای تغذیه ای را تجربه کنید ، بنابراین مصرف کراتین برای تقویت قدرت و جبران این ضعف ها ، شروع خوبی است.

کراتین و چربی سوزی – عوامل مثر بر چربی سوزی کراتین

به طور کلی ، وقتی صحبت از کراتین و چربی سوزی می شود ، این لزوما به این معنا نیست که کراتین یک مکمل چربی سوزی است ، اما با نتایج آن کراتین می تواند در طول دوره ورزش شما موثر باشد ، که به عضله سازی کمک می کند. برای افزایش و کاهش بدن استفاده می شود. چاق در حال اتفاق افتادن

در واقع ، کراتین به شما این امکان را می دهد تا با شدت بیشتری ورزش کنید. ورزش شدید انرژی بیشتری مصرف می کند. بنابراین ، کراتین با تلاش بیشتر به کاهش وزن کمک می کند. افزایش سطح تستوسترون نیز مهم است زیرا تستوسترون نقش بیشتری در سوزاندن چربی و عضله سازی دارد.

1. مبارزه با کمبود

در حین رژیم گرفتن به طور خودکار دچار کمبود مواد مغذی خواهید شد. رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از کراتین (مانند گوشت قرمز) قطعاً خطر کمبودهای شما را کاهش می دهد. هرچه کالری بیشتری کاهش دهید ، احتمال کمبود مصرف بهینه کراتین بیشتر است.

همچنین نشان داده شده است که مکمل کراتین ضد کاتابولیک است ، نیتروژن عضلات را متعادل کرده و تجزیه بافت ماهیچه ای را در فرایندهای جایگزینی و ترمیم کاهش می دهد. به طور فعال محرک بسیاری از واحدهای عصبی عضلانی را افزایش می دهد. اگر نگران از دست دادن ماهیچه در حین برش هستید ، مکمل غذایی یک راه عالی برای محافظت و بهبود سلامت شما است.

یک مطالعه نشان داد که 4 هفته ورزش شدید با مکمل کراتین درصد چربی بدن ، قدرت ماهیچه ها و عملکرد ورزشی را بهبود بخشید.

2. بهبود بازیابی از ورزش

مهمتر از آن بهبود در این زمینه است. ما می دانیم که کراتین یک عامل اصلی در متابولیسم بعد از تمرین ، سنتز پروتئین ماهیچه ها و سایر فرایندهای رشد است. هنگامی که سعی می کنید میزان کالری دریافتی خود را متعادل کنید ، تأثیر غیر مستقیم بیشتری بر روی از دست دادن عضلات خواهید داشت ، بنابراین باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما اهداف عملکردی شما را در ورزش کاهش نمی دهد.

همه آنچه ما در مورد ورزش می دانیم نشان می دهد که دست کم گرفتن وجود دارد ، در حالی که بهبودی مهمترین بخش تمرین است. اگر کراتین بتواند روند بازیابی را بهینه کند ، که همه یافته ها آن را تأیید می کند ، مطمئناً ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بگذارید به شما بگوییم که وقتی در مورد کراتین و چربی سوزی صحبت می کنیم ، کراتین به طور مستقیم به شما در عضله سازی و چربی سوزی کمک نمی کند ، بلکه می تواند به طور غیر مستقیم به شما در کاهش وزن و چربی اضافی کمک کند. در حین تمرین ، ماهیچه ها برای ایجاد قدرت در برابر مقاومت یا تمرینات قلبی به انرژی نیاز دارند و انرژی مصرف شده در حین فعالیت توسط ATP (آدنوزین فسفات) تامین می شود که منبع اصلی انرژی شما در هنگام تمرین است.

هنگامی که انرژی شما به پایان می رسد و انرژی چندانی برای انجام چند تکرار و ست ندارید ، این جایی است که مکمل کراتین با ارائه منبع فوری ATP به سلولهای عضلانی شما برای تکرارها و ستهای بیشتر ، چرخشی اساسی به خود می گیرد. نقش. هرچه انرژی بیشتری داشته باشید ، می توانید تعداد بیشتری تکرار انجام دهید ، انقباضات ماهیچه ای بیشتری خواهید داشت و این به طور غیر مستقیم به عضله سازی کمک می کند.

کراتین برای سلامتی

فراتر از اثرات مثبت مصرف کراتین ، شما همچنان می خواهید رژیم غذایی خود را برای سلامتی طولانی مدت حفظ کنید. به امید خدا ، شما در حفظ و رشد ماهیچه ها بهترین کار را خواهید داشت در حالی که عضله سازی نمی کنید.

این مکمل بیشتر به عنوان یک ترکیب عضلانی و قدرت شناخته می شود ، اما کراتین علاوه بر نامش یک ویتامین است: دارای اثرات محافظتی بر قلب و اعصاب است و یکی از موثرترین و مهمترین اثرات آنتی اکسیدانی هر مکمل موجود در بازار است.

به اختصار:

فواید حفظ سلامت قلبمکمل کراتین سطح انرژی سلولهای میوکارد و اندوتلیال ، سلامت شریان ها را افزایش می دهد و علائم خطر ایسکمی/تصلب شرایین را بهبود می بخشد. به زبان ساده ، قلب شما می تواند سالم باشد.

سرعت بخشیدن به رشد و محافظت از نورون ها: حفاظت از سلول های عصبی چیزی نیست که ما معمولاً برای کراتین مصرف می کنیم ، اما برای رشد عصبی و رشد عصبی ضروری است و کمبود آن یک مشکل جدی است. بنابراین مصرف مکمل یک گزینه عالی است – به ویژه از آنجا که کمبود انرژی و متابولیسم کربوهیدرات پایین عوامل اصلی در بیماری های دژنراتیو (از دست دادن نورون های مغزی) هستند.

خلاصه داستان انرژی سلولی این است: مکمل ها مطمئناً سطح انرژی سلولی را افزایش داده و خطر مرگ و تخریب سلولی را کاهش می دهند. به بیان ساده ، سلول های سالم به معنای انسان سالم است.

اینها تنها چند مورد از هزاران فایده ای است که یک مکمل کراتین می تواند برای سلامتی شما داشته باشد ، اما ذکر این نکته ضروری است که این امر نقض این واقعیت است که کراتین یک مکمل تک بعدی است. به خوبی شناخته شده است که کراتین فراتر از یک مکمل عضله سازی است.

سخن پایانی در مورد کراتین و چربی سوزی

در حالی که بسیاری از مکمل ها برای بسیاری از افراد یک عارضه جانبی هستند ، کراتین یکی از م effectiveثرترین اما کم مصرف ترین مکمل های موجود در بازار است. به این معنا که مردم هنوز به ارزش واقعی آن پی نبرده اند.

استفاده از کراتین به عنوان یک مکمل تقویت کننده ماهیچه ، راهی عالی برای تلاش برای افزایش اثرات مثبت ورزش است ، اما مزایای شگفت انگیز این مکمل را پنهان می کند. این مکمل موضوع هزاران مطالعه است که تا حد زیادی مزایای مثبت آن را از طریق تعامل با سایر سیستم ها نشان می دهد.

ایجاد و ترجمه: elmevarzesh.com
muscleandstrength.com/articles/can-creatine-be-used-for-fat-loss-los- اهداف
noni4all.com/creatine-for-weight-loss.html
visualimpactfitness.com/ باید-در حین-تلاش برای کاهش وزن- کراتین را مصرف کنید


دیدگاهتان را بنویسید