کرونا و هفت غذا برای خوردن


در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباه خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید وسایل مورد نیاز به مغازه خواربار فروشی مراجعه کنند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از مواد غذایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
غذاها باید حداقل 2-3 هفته غیرقابل فساد باشند.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی وجود دارد که باید در حال ذخیره سازی آنها باشید تا بتوانید یک لیست خرید تهیه کنید.

غذای خوراکی برای قرنطینه کرونا

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خرید کنید –

گندم
برنج
ارزن
گندم شکسته یا رزماری
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا ساگو

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا از غذاهای پر پروتئین محبوب در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد-

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اورادی
  • اسیر
  • شبکه
  • نخود فرنگی
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

اینکه ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنا نیست که باید تنقلات را کنار بگذاریم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. این ترقه ها طعم خوبی دارند و خوردن آنها می تواند لحظات خوشی را در این زمان تلخ برای ما رقم بزند. علاوه بر این ، آنها همچنین برای سلامتی شما مفید هستند.

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم سبوس دار ممکن است خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تری تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینی
  • ندر
  • کلم
  • سیر
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چندین بسته پودر شیر دارید (در صورت باز نشدن عمر مفید 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب داغ حل کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور خورشید به اندازه کافی دریافت نکنید.

6. آجیل

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام زمینی

کلیه و کبد را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را برای بدن تامین کنید.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و حبوبات سفت می شوند ، می توانید چاپاتی یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند-

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را افزایش دهد.

برای خرید غذای مورد نیاز خود زیاد بیرون نروید. یک لیست تهیه کنید و عاقلانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا از بحران COVID-19 ایمن و سالم باشیدبه


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا تهدیدی برای سلامت دهان و دندان است؟
چگونه می توان واکسن های جعلی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید