11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید


در این مقاله چه چیزی خوانده اید

هر آنچه نمی خواهد در باشگاه برای او اتفاق بیفتد ، معده ناراحت است. مصرف نادرست میان وعده های قبل از تمرین می تواند تمرین شما را خراب کند. خوردن غذاهایی که مناسب شما هستند و به طور م toثر به انرژی تبدیل می شوند ، برای کیفیت ورزش ، به ویژه برای دوره های طولانی ورزش ، بسیار مهم است.

اگرچه می دانید که 1 تا 2 ساعت قبل از شروع کلاس نباید پیتزا ، کاپ کیک و … بخورید ، اما غذاهای دیگری نیز وجود دارند که بسیار مهم است قبل از ورزش نخورید. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی توصیه های چندین متخصص تغذیه را در مورد آنچه باعث بدترین فرسودگی ورزشی می شود و به جای آن چه بخورید توضیح می دهد.

زباله

ماکارونی ، برنج و سیب زمینی منابع عالی کربوهیدرات هستند و برای اکثر افراد مفید است ، اما بهترین راه خوردن آنها فقط با سس گوجه فرنگی و بدون هیچ گونه افزودنی است زیرا به محض شروع ورزش ، سس های خامه ای ، ادویه جات ترشی جات و … ادویه جات شما را اذیت می کند شکم آنها ناراحت می شوند یا این کار را انجام می دهند.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی می تواند سوخت خوبی برای ورزش باشد ، اما این بدان معنا نیست که قبل از ورزش باید سیب زمینی سرخ کرده بخورید. مانوئل ویلاکورتا ، متخصص تغذیه و سخنگوی انجمن رژیم درمانی آمریکا (ADA) می گوید: “میان وعده های چرب سرخ شده تمایل به کاهش دارند.”

این واقعیت که باید قبل از ورزش از خوردن غذاهای سریع خودداری کنید آنقدر واضح است که نیازی به فکر ندارید ، حتی میان وعده های سالم و پرچرب مانند پنیر و بادام می تواند احساس ناخوشی را در شما ایجاد کند. این به این دلیل است که چربی ها بسیار کمتر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی تبدیل می شوند. به علاوه ، طبق گفته کلینیک مایو ، غذاهای چرب اغلب منجر به نفخ می شوند ، که هیچ کس دوست ندارد هنگام ورزش تجربه کند.

پروتئین بار مرغ و شکلات

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

ویلاکورتا می گوید: “در حالی که پروتئین منبع مهمی برای سوخت است و به عضله سازی کمک می کند ، می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: برخی از شکلات ها و شکلات های قبل از تمرین حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند ، اما کربوهیدرات کافی را حذف می کنند ، بنابراین می توانند”. سطح انرژی را پایین بیاورید.

او می گوید: “پروتئین ، مانند چربی ، به این سرعت وارد جریان خون نمی شود ، بنابراین حتی پس از خوردن غذا نیز می توانید احساس خستگی و لرز کنید.” به عنوان یک راهنمای کلی ، برای حفظ سطح انرژی ، نسبت کربوهیدرات به پروتئین باید 4 به 1 باشد. گول بازار و تبلیغات را نخورید ، شکر اغلب دارای پروتئین زیادی است. اگر به دنبال چیزی هستید که خوردن آن آسان باشد و چاره ای جز خوردن پروتئین ندارید ، آن را با قند و چربی کم انتخاب کنید.

سالاد سبزیجات قبل از ورزش

یک سالاد سبک پر از سبزیجات ممکن است یک وعده غذایی عالی قبل از تمرین به نظر برسد ، اما اینطور نیست. طبق گفته کلینیک مایو ، کاهو ، کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و سایر سبزیجات با فیبر بالا ، مانند آجیل و دانه ها ، منابع متداول سوء هاضمه هستند.

ویلاکورتا می گوید درصد بالایی از فیبر می تواند باعث ناراحتی شدید در هنگام ورزش شود ، به ویژه در فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن. سبزیجات علاوه بر هضم دشوار ، فیبر بالایی دارند و مغزها و دانه ها چربی و پروتئین زیادی دارند ، بنابراین هیچ کدام از آنها کربوهیدرات کافی برای انرژی را تأمین نمی کنند.

آب میوه و ژله

نوشیدن مایعات شیرین مانند آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و ژله می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود. در حالی که این کربوهیدراتهای ساده برای تقویت شما عالی هستند ، اما انرژی پایداری را ارائه نمی دهند. آنها را به طور متوسط ​​با غذاهای کربوهیدرات جامد ، به ویژه برای دوره های طولانی ورزش ، بخورید. به طور کلی از مایعات و مرکبات خودداری کنید ، به خصوص اگر برنامه ورزشی سنگینی دارید: آنها باعث رفلاکس اسید می شوند.

نوشیدنی های گازدار

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

نوشابه ها و سایر نوشیدنی های گازدار باعث نفخ و نفخ بیشتر مردم می شود. این را اضافه کنید که مقادیر بیش از حد قند معمولاً در نوشیدنی های گازدار یافت می شود. کارشناسان می گویند همه اینها می تواند باعث مشکلات معده شود. در حالی که تحقیقات نشان داده است که کافئین می تواند قبل از ورزش باعث افزایش انرژی شود ، اما اسپرسو یا مقدار کمی چای سیاه از نوشیدنی های کافئین دار یا نوشیدنی های انرژی زا مفیدتر است.

سبزی برگ دار

اگرچه رژیم غذایی سرشار از سالاد و سبزیجات به طور طبیعی عالی است ، سبزیجات خام مانند کلم پیچ ، اسفناج و کلم بروکلی می توانند هنگام کار مشغول مشکلات جدی شوند. سبزیجات برگ دار به دلیل داشتن فیبر زیاد تقریباً همیشه باعث ایجاد نفخ و نفخ در معده می شوند و باعث ناراحتی می شوند.

اگر واقعاً می خواهید قبل از ورزش غذای سبک بخورید ، می توانید ترکیبی از اسموتی سبز و سالاد را انتخاب کنید. نصف فنجان سبزیجات ، آب و کمی بلغور جو دوسر یا گرانولای خشک به میوه مورد علاقه خود اضافه کنید.

نوشیدنی ورزشی

ورزشکار و قهرمان مورد علاقه شما ممکن است به طور مرتب جدیدترین نوشیدنی ورزشی بنوشد ، اما اکثر مارک های موجود در بازار دارای مواد مغذی کم و از همه مهمتر قند بالایی هستند. نوشیدنی های ورزشی ممکن است برخی ویتامین ها و الکترولیت ها را تأمین کنند ، اما مقادیر بالای قند موجود در آنها می تواند در یک چشم بر هم زدن وارد سیستم گوارشی شما شده و شما را تنبل و ناتوان کند. در عوض ، می توانید آب گوجه فرنگی کم نمک که حاوی پتاسیم است ، فشار خون را تنظیم می کند و حتی آب را در خود نگه می دارد زیرا نمک کمتری دارد.

نان سبوس دار و مافین

البته ، خوردن هر نوع نان سبوس دار عالی است ، اما نه زمانی که قصد ورزش دارید. کربوهیدرات هایی که معمولاً مخمر هستند و محدود به گلوتن هستند التهابی هستند ، به این معنی که آب را حفظ کرده و باعث نفخ می شوند. این نان ها به شما انرژی می دهند اما عوارض جانبی آنها ارزش استفاده از آنها را ندارد. در عوض ، می توانید از نان ذرت کم فیبر یا تورتیلا با کمی کره و برش های موز استفاده کنید.

دانه های خام

اگر قبل از شروع ورزش با یک مشت دانه خام خود را سرگرم کنید ، تنها چیزی که برای شما باقی می ماند ناراحتی معده و نفخ است. از آنجا که این دانه ها سرشار از چربی هستند ، هنگامی که با غذاهای کم فیبر مصرف می شوند ، می توانند شما را محدود کنند.

می توانید یک یا دو قاشق چای خوری دانه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کنید. این ترکیب چربی ، پروتئین و کربوهیدرات ها سه شرط اساسی هستند که بدن شما برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد.

هر چیزی حاوی ادویه جات ترشی جات

هیچ کس ورزش کردن با گرفتگی عضلات و ناراحتی را دوست ندارد و این زمانی اتفاق می افتد که شما شب قبل از تمرین غذاهای تند مانند فلفل تند یا چیپس می خورید. هضم غذاهایی که سرشار از فلفل قرمز و ادویه جات ترشی جات هستند ، زمان زیادی طول می کشد ، بنابراین آنها به جای آماده شدن برای تمرین ، چرت می زنند! اگر می خواهید چیزی خوشمزه و تند بخورید ، می توانید مرغ یا بوقلمون خشک را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین هستند. فقط به یاد داشته باشید که از مارک هایی خرید کنید که نمک کمی دارند و هیچ افزودنی مصنوعی ندارند یا بسیار کم هستند.

نقطه پایان

تحمل هر فرد متفاوت است. ورزش می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند ، به این معنی که غذاهایی که به طور معمول مناسب هستند ممکن است در طول تمرین شما سازگار نباشند. مهمترین چیز در هر وعده غذایی قبل از تمرین این است که غذای جدید امتحان نکنید و غذایی را که می دانید برای شما مناسب است نخورید. اگر مسابقه بزرگی دارید یا در حال برنامه ریزی برای تمرین سنگین هستید ، حتماً رژیم قبل از تمرین خود را قبل از آن نوع تمرین خاص امتحان کنید تا از بروز هرگونه اتفاق ناخواسته در بین تمرینات جلوگیری کنید.

ایجاد و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع:
health.usnews.com/health-news/blogs/on-fitness/2011/10/13/ بدترین-تمرینات-غذاها-آنچه -قبل-از-قبل از تمرین- نباید بخورید
womenshealthmag.com/food/worst-pre-workout-food؟cid=isynd_PV_0416


دیدگاهتان را بنویسید