۱۲۳ آخر هفته طعم و ذهن آگاهی با بروس لنگفورد


۲۳ جولای ۲۰۱۶

سلیقه و ذهن آگاهی موضوع امروز ماست. هوای گرم و بستنی دست به دست هم می دهند. فکر کردن به بستنی مرا به دوران کودکی‌ام برمی‌گرداند، زمانی که یک یخچال فریزر گرفتیم در مزرعه بزرگ شدم. این دستگاه بستنی سازی عالی بود زیرا ما قبلاً شیر تازه، خامه تازه و تخم مرغ تازه داشتیم. مامانم دستور غذا رو درست میکرد و بابام یخ میگرفت تا با نمک داخل دستگاه بریزه که دمای یخ رو کم میکرد.

من و چهار برادرم بی‌صبرانه نگاه می‌کردیم و منتظر بودیم، دور میز آشپزخانه جمع شده بودیم و این دستگاه را تماشا می‌کردیم که به طرز جادویی بستنی خانگی درست می‌کند. ما به سختی می توانستیم صبر کنیم تا زمان توقف دستگاه و نگاه کردن به داخل فرا برسد. آیا آماده خواهد بود؟ یا باید دوباره درب را بگذاریم و بگذاریم کمی بیشتر بچرخد؟ وقتی بستنی آماده شد، انگار صبح کریسمس بود. همه ما با کاسه ها و قاشق ها آماده بودیم.

ناگهان – انجماد مغز!!! شما باید واقعا مراقب باشید وگرنه احساس قدرتمند و دردناک انجماد مغز را تجربه خواهید کرد. طعم لذیذ همراه با تجربه هیجان انگیز ساخت بستنی، و سپس همراه با انجماد مغزی به نظر می رسید که این تجربه را برای همیشه در ذهن من ثبت کند.

این یک تجربه ذهنی بود. وقتی آن بستنی به ذائقه ام رسید، به هیچ چیز دیگری فکر نکردم. البته به جز انجماد مغز. طعم‌ها می‌توانند راهی عالی برای تجربه ذهن آگاهی باشند، زیرا می‌توانیم سرعت خود را کاهش دهیم، به طعمی که در اولین تماس غذا با زبان تجربه می‌شود فکر کنیم. به شیرینی، خامه ای و غنای آن فکر کنید. با تمرکز بر تمام این احساسات، شما حواس‌تان به این احساسات است. شما در آن زمان خاص به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنید.

مزه یک حس قوی است و با بویایی مرتبط است. خیلی وقت ها قبل از اینکه طعم غذا را تجربه کنیم از بوی غذا لذت می بریم. وقت خود را صرف کنید. بوها را بچشید، طعم را بچشید. از لحظه ای که برای اولین بار طعم را تجربه می کنید لذت ببرید.

این شکل از تمرکز حواس شما را به درک عمیق تری از آنچه واقعاً ذهن آگاهی است باز می کند. سپس ذهن آگاهی را که با طعم تجربه می کنید، به ذهن آگاهی که با حواس دیگر تجربه می کنید، ترجمه خواهید کرد.

به همین دلیل است که در کتاب ذکر شده در زیر، تجربیات ذهن آگاهی را برای کودکان به دسته‌های دیدن، شنیدن، بوییدن، چشیدن و لمس کردن تقسیم کردم. این کتاب شامل فعالیت های ذهن آگاهی خاصی است که می توانید با فرزندان خود انجام دهید. پس از انجام تمرینات گنجانده شده، به فکر انجام تمرینات خود خواهید بود.

تصمیم گیری در مورد توجه واقعی و تمرکز بر طعم و مزه در هنگام غذا خوردن اولین قدم برای خوردن آگاهانه است. اگر شما هم مثل من باشید، کمتر غذا می خورید و بیشتر از غذا لذت می برید.

نقل قول ها:

  • ذهن آگاهی بدن آگاهی از طعم و بوی این لحظه است. – استیو هاگن
  • بچشید، بو کنید و از لحظه حال لذت ببرید. – بروس لنگفورد

کتاب ها:

مزه: غذا خوردن آگاهانه، زندگی آگاهانه اثر Thich Nhat Hanh و Lilian Cheung

خوردن بی فکر: چرا بیشتر از آنچه فکر می کنیم می خوریم اثر برایان وانسینک

پاداش تشکر:

آیا می خواهید به فرزندان خود کمک کنید تا هوشیارتر شوند؟ اکثر کودکان به طور طبیعی از قبل حواسشان جمع است، اما باید از بزرگسالان بشنوند که زندگی در زمان حال خوب است. با استفاده از تکنیک های نوآورانه و در عین حال ساده موجود در این کتاب، خنده ها، لحظات جدی را تجربه خواهید کرد و از ارتباطات جدید لذت خواهید برد.

آن را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید:

۲۱ روش برای تمرین ذهن آگاهی با کودک هر روز به مدت ۷ دقیقه توسط بروس لنگفورد