۲۷۳ سال انتشارات آلمانی در عصر کتاب های الکترونیکی و صوتی



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به گفته Publishers Weekly، برای یک ناشر مستقل، رسیدن به یک سالگرد ۱۰ یا ۲۰ ساله یک شاهکار بزرگ است. انتشارات Walter De Gruyter (De Gruyter) یک ناشر دانشگاهی کاملاً مستقل و مأموریت گرا است که در سال ۱۷۴۹ راه اندازی شد و این روزها کارکنان آن در حال آماده شدن برای جشن گرفتن ۲۷۳ سالگرد تأسیس و همچنین برنامه ریزی برای توسعه انتشارات هستند. در سال های آینده . .

استیو فالون، معاون مدیر و رئیس شراکت‌های استراتژیک و آمریکا در انتشارات De Gruyter می‌گوید: «شگفت‌انگیز است که چگونه این نشریه در طول جنگ‌های جهانی و در برابر بسیاری از موانع تاریخی در تاریخ بشر زنده مانده است. هنگامی که در سال ۲۰۱۱ در مورد افتتاح دفتری در بوستون با من تماس گرفتند، این نشریه به عنوان یک موسسه منفعل معرفی شد. مسئولین این نسخه ها در آینده تصمیم گرفته اند برای احیای این موسسه سرمایه گذاری کنند.»

امروزه فهرستی از ۱۱۰۰۰۰ کتاب علمی و ۸۰۰۰۰۰ مجله حاوی مقالات علمی از این انتشارات در وب سایت او به آدرس degruyter.com موجود است.

اولین گام‌ها برای افتتاح انتشارات De Gruyter به تصمیم فردریک کبیر، پادشاه پروس، برای اعطای مجوز به سالن ورزشی سلطنتی در برلین برای تأسیس کتابفروشی و صدور دستور انتشار آثار ادبی مهم بازمی‌گردد. در اواخر قرن هجدهم، گئورگ ریمر مسئولیت را بر عهده گرفت و گئورگ ریمر ورلاگ را تأسیس کرد. در سال ۱۸۹۴ انتشارات De Gruyter به این موسسه پیوست و این همکاری تا آغاز قرن بیستم ادامه یافت.

خرید نشریات معتبر آلمانی
De Gruyter که قبلاً یک ناشر معتبر با نویسندگانی مانند Heinrich von Kleist و Johann Gottlieb Fichte بود، Goschen، Gutenberg، Trubner و Witte را خریداری کرد و در سال ۱۹۱۹ آنها را در مؤسسه جدیدی ادغام کرد، اتحادیه ناشران علمی والتر دو گرویتر. این شرکت که امروزه با نام De Gruyter شناخته می شود، دفاتری در برلین، بازل، پکن، مونیخ، وین، ورشو و اخیراً در بوستون دارد.

فالون توضیح داد: «ما به طور مستقل کار کردیم، اما با برندی که به دلیل کیفیت و اعتبار بسیار شناخته شده و همچنین بسیار آلمانی است. «نویسندگان ما دانشمندان برجسته دانشگاهی هستند، نه افرادی که به طور مداوم در فهرست پرفروش‌ترین‌ها در مطبوعات قرار می‌گیرند.

چاپ اول کار چامسکی
فهرست دائمی دی گروتر شامل کتاب‌هایی از گوته، برادران گریم و نیچه است. همچنین این موسسه اولین انتشاراتی بود که آثار زبانشناس و فیلسوف آمریکایی، نوام چامسکی (با انتشار پایان نامه او در سال ۱۹۵۷) را منتشر کرد. فالون می‌گوید: «تز چامسکی برای آن زمان بسیار آینده‌نگر بود و توسط ناشران دیگر رد شد، بنابراین دی‌گرویتر انتشار آن را بر عهده گرفت.

Aaron Sanborn Overby، مدیر تدارکات DeGruyter می گوید: «یکی از جذابیت های اصلی DeGruyter برای من استقلال آن بود. هویت این مؤسسه نشریه ای خانوادگی است که رسالت خود را در اولویت قرار می دهد. ماموریت آن حمایت از تحقیقات علمی و انتشار و ترویج دانش از طریق یک پلت فرم انتشار جهانی است.

استراتژی انتشارات De Gruyter این است که به دنبال کتاب هایی باشد که نمی توان آنها را در دسته بندی های تعریف شده قرار داد، مانند مفاهیم جدید و مطالعات جدید. رابی ریتگرات، یکی از مدیران ارشد این ناشر می‌گوید: «یکی از سری کتاب‌های جدید ما درباره بازی‌های ویدیویی و علوم انسانی است. این موضوع به عنوان بحث در توییتر مطرح شد و پیشنهاداتی که در این راستا دریافت کردیم بیشتر از مجموعه های تاریخی ما بود که تاکنون منتشر شده است.

تلاش برای جهانی شدن
De Gruyter همچنین پلتفرم توزیع دیجیتال جهانی خود را از طریق مشارکت با ناشران مختلف گسترش داده است. این تلاش منجر به ادغام هزاران مقاله دیجیتال در این پلتفرم شده است و شرکای موسسه را قادر می سازد تا دسترسی و دیده شدن خود را افزایش دهند. فالون می‌گوید: «هدف ما همکاری با همه مطبوعات دانشگاهی مهم در آمریکای شمالی است. ما می خواهیم با توزیع جهانی، دیجیتالی کردن و بازاریابی، مشارکت ایجاد کنیم.”

اکوسیستم دیجیتال DeGruyter به اندازه کافی رشد کرده است که امکان ایجاد یک بنیاد غیرانتفاعی به نام deGruyter eBond را فراهم می کند، که هدف آن حفظ حتی مهم ترین متون منتشر شده از طریق کمک های مالی و کمک های مالی است که به گفته فالون، “ایده دسترسی جهانی را ترویج می کند.”

تمرکز دیگر انتشارات De Gruyter دسترسی آزاد است. سنبورن می‌گوید: «بی‌اطمینانی و حتی اطلاعات نادرست زیادی در این زمینه وجود دارد، زیرا باید پول زیادی در این زمینه خرج کرد، که خوب نیست، و سؤالاتی را در مورد کیفیت و خدمات ارائه شده ایجاد می‌کند. از طریق. De Gruyter امیدوار است با تلاش های مستمر در توزیع دیجیتال و مشارکت های نوآورانه، هرگونه برداشت منفی را تغییر دهد.

افزایش تنوع در کارها
از زمان شروع همه‌گیری، دو گروتر حضور خود را در همه مؤسسات دانشگاهی افزایش داده و با ناشران مختلف همکاری می‌کند تا «تنوع آثار منتشر شده را از هر نظر بیشتر کند، به طوری که مردم از همه مناطق و همه دوره‌های کاری و زندگی می تواند با آن روشن شود

از زمان افتتاح دفتر بوستون، کارکنان آمریکایی De Gruyter از سه نفر به ۳۰ نفر افزایش یافته اند و آمریکا اکنون دومین بازار بزرگ نشریه پس از آلمان است. اعضای خانواده دو گرویتر که به مدت ۵ نسل با این نشریه همکاری داشته اند، همچنان به عنوان مشاور این موسسه به خدمت خود ادامه می دهند. اگرچه این خانواده با گذشت زمان تغییراتی را در انتشارات پذیرفته اند و شرکت هایی را خریداری کرده و به این موسسه اضافه کرده اند، اما همچنان مصمم هستند که آن را مستقل نگه دارند. فالون می‌گوید: «ما هرگز درباره فروش موسسه صحبت نکرده‌ایم و این همیشه یکی از ارزش‌های ما بوده است.