۳۸۱ ارکستر کوانتومی مغز خود را درک کنید. دکتر. استوارت هامروف


۶ دسامبر ۲۰۱۸

دکتر. استوارت هامروف، استاد بازنشسته بیهوشی و روانشناسی، مدیر مرکز مطالعات آگاهی در دانشگاه آریزونا است. دکتر. استوارت هامروف سازمان‌دهنده اصلی اولین کنفرانس علم آگاهی بود و هنوز هم رئیس کنفرانس سالانه ۲۴ ساله است. او بیشتر به خاطر توسعه نظریه کاهش هدف هماهنگ (Orch-OR) همراه با دکتر. راجر پنروز، که مشاهده می کند: “آگاهی ارتعاشات موج دار در ساختار جهان است. این ارتعاشات از مقیاس میکرو، جایی که فیزیک کوانتومی عمل می کند، تا مقیاس کلان مغز طنین انداز می شود.

گوش دادن و اشتراک در:

iTunes / Stitcher / Podbean / ابری / اسپریکر / Spotify

اطلاعات تماس

تاثیرگذارترین فرد

تاثیر بر احساسات

  • من می توانم احساساتی شوم و به خصوص در سال های اخیر سعی کرده ام حواس مان باشد و از روی دسته پرواز نکنم. نه اینکه من بدخلقی داشتم، اما، به خصوص در پزشکی و بیهوشی، شما معمولاً استرس دارید و ما همیشه شرایط بحرانی داریم.
  • چیزی که در طول سال‌ها دریافتم این است که وقتی در یک موقعیت بحرانی قرار می‌گیرید، می‌دانید که یک قربانی ضربه وارد می‌شود، یک ضربه چاقو، تیراندازی، هر چیز دیگری، و ما چند دقیقه ارزشمند داریم تا بیمار را از اورژانس به اورژانس برسانیم. اتاق عمل و انجام عمل جراحی و گرفتن خطوط و راه های هوایی و غیره. من فقط این کار را انجام می دهم و بسیار کارآمد هستم. من خیلی وقته دارم انجامش میدم
  • سپس بعد از ظهر همان روز به خانه می‌روم و شروع به فکر کردن در مورد آن می‌کنم و بعد از آن تکان می‌خورم زیرا، می‌دانی، آن مرد ممکن بود بمیرد. خوشبختانه این کار را نکردند، ما آنها را نجات دادیم. اما وقتی به تمام تصمیماتی که در طول مسیر می گیرید فکر می کنید و اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه باشد. کاری که من انجام می‌دهم این است که در لحظه عمل می‌کنم و از همه چیز مراقبت می‌کنم و بعداً به نوعی نگران آن هستم.

افکار در مورد تنفس

  • خب، البته تنفس در بیهوشی کلیدی است. این اصلی ماست [objective]راه هوایی و تنفس را برای بیمار برقرار می کنیم. تا جایی که نفس می کشم، وقتی استرس دارم، چند نفس عمیق می کشم. جالب است که واقعاً چه کاری در خارج از تأمین اکسیژن انجام می دهد. این باعث تغییر Ph در مغز شما می شود، زیرا اگر بیش از حد طبیعی تنفس عمیق و شدید داشته باشید، از شر دی اکسید کربن خلاص خواهید شد و این باعث می شود که خون و مغز شما قلیایی تر شود و از شر اسید خلاص شود. و وقتی این اتفاق می افتد، کارهای زیادی انجام می دهد. میکرولوله‌ها انتهای c خود را گسترش می‌دهند، این برجستگی‌های کوچک به بیرون و اتصالات شکاف بین نورون‌ها را باز می‌کند تا نورون‌های بیشتری به هم متصل شوند. بنابراین تعجب می‌کنم، من اغلب به این فکر کرده‌ام که آیا این مکانیسمی است که در آن حالت‌های تغییر یافته برای مدیتیشن رخ می‌دهد، مراقبه تنفسی با باز کردن اتصالات شکاف و گنجاندن نورون‌های بیشتر در یک حالت کوانتومی و که تمایل به گسترش آگاهی دارد.

منابع پیشنهادی

داستان قلدری

  • خب وقتی بچه بودم کلاس سوم بودم شاید هم کلاس چهارم. به خاطر مامانم به مغازه رفتم و داشتم پیاده برمی گشتم، کیسه ای از مواد غذایی حمل می کردم و گروه قلدر محلی به سراغم آمدند و شروع کردند به بیرون آوردن وسایل از کیف خریدم که حمل می کردم.
  • من تمرکز حواس نداشتم درعوض من به عقب برگشتم تا با مشت به دهان پسر بکوبم و او به معنای واقعی کلمه عقب افتاد. او تعجب کرد چون از من بزرگتر بود و سه یا چهار دوست داشت و من انتظار داشتم همان موقع از من کتک بخورد.
  • اما آنها فقط به من نگاه کردند و رفتند. بنابراین من، احتمالاً این پاسخی نیست که شما به دنبال آن بودید، اما گاهی اوقات باید برای خودتان پایبند باشید.
  • قلدری در پزشکی و پزشکی دانشگاهی، به ویژه در جایی که اساتید و پزشکان با دستیاران و دانشجویان پزشکی دارید. مشکلاتی در مورد قلدری وجود داشته است، می دانید، سرزنش و شرمساری دانش آموزان و دستیاران و افراد در رشته پزشکی. این یک مسئله شده است و به ما مشاوره داده شده است.
  • من خودم این کار را نمی کنم. من تمایل دارم با پسر کوچولویی که می گویم طرف باشم. با وجود اینکه من یک پزشک بالینی هستم، من یک استاد هستم، یک هیئت علمی شرکت می کنم.
  • به این دلیل مشکل بسیار بسیار کمتری شده است. به نظر خوب نیست برای هیچکس خوب نیست بنابراین به اعتبار خود می گویم که پزشکی مدرن این موضوع را جدی گرفته است و مانند گذشته مشکلی نیست.

هدیه رایگان

مدیتیشن ۱۲ دقیقه‌ای هدایت‌شده «بیدار با تمرکز» اثر بروس لنگفورد را دریافت کنید.
بعد از بیدار شدن هوشیار و متمرکز باشید. احساس نشاط، شادابی و پویایی کنید. اجازه دهید نشاط شما به اطرافیان شما تغذیه کند. فردی پرانرژی باشید که دوست دارید باشید. اینجا را کلیک کنید: www.MindfulnessMode.com/AwakenWithFocus