4 قدم برای مدیریت ولع مصرف غذا هنگام خوردن آنچه دوست دارید


آیا غالباً میل به خوردن دارید وقتی گرسنه نیستید؟ آیا به نظر می رسد که هوس غذاهای خاص بیش از حد می کنید؟ ناتوانی در مدیریت هوس ها می تواند نتیجه تلاش های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای کنترل ولع خود انجام دهید تا مرتباً پرخوری نکنید و وزن خود را افزایش ندهید؟

خوردن و خوردن چیزی هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور مرتب به دنبال برخی مواد غذایی در زمان گرسنگی نیستید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم هوس می کنند صحبت کنیم. دلیل اصلی آن محدودیت غذایی و رژیم است. بله شما آن را درست خواندید. چندین مطالعه نشان داده است که برای اکثر مردم ، تلاش برای محدود کردن یا محروم کردن یک غذای خاص باعث می شود شما بیشتر هوس کنید.

نه تنها این ، بلکه چون منع خود از خوردن برخی غذاها منجر به ضعف ذهنیت می شود ، احتمالاً هنگام بالاخره خوردن این غذا بیش از حد غذا می خورید یا پرخوری می کنید. این طرز فکر کمیابی یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 ers از رژیم گیرندگان وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ نکنند.

من گفتم “تلاش برای محدود کردن” زیرا اکثر افرادی که به خود اجازه نمی دهند غذاهای خاصی بخورند ، خواه شیرینی ، میان وعده ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، سرانجام “غلیظ” می شوند و بیشتر آن را می خورند.

فرض کنید شما تصمیم گرفته اید که رژیم می گیرید (که امیدوارم دیگر هرگز آن را انجام ندهید!) و نمی توانید شکر بخورید. تصور کمبود ناشی از رژیم گرفتن و محدودیت در غذا باعث می شود بیشتر از حد معمول شیرینی بخورید. سپس به یک گردهمایی می روید و هزاران کوکی خانگی خوشمزه وجود دارد. قرار نبود چیزی بخورید ، اما چون خود را منع کرده اید ، واقعاً چیزی می خواهید.

نمی توانید چشم از آنها بردارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی بیند. سپس فکر پراکندگی شروع می شود. “من نمی دانم چه زمانی کوکی بعدی را می گیرم ، بنابراین بهتر است تا جایی که می توانم سهم خود را از آنها بخورم!” بنابراین شما پنج گرگ را پایین می آورید ، به سختی آنها را مزه می کنید و یک زن و شوهر را در کیف دستی خود فرو می کنید.

این را با کسی مقایسه کنید که غذا خوردن خود را محدود نمی کند ، اما صرفاً بر اساس علائم گرسنگی و سیری غذا می خورد. او نیز در این جلسه حضور دارد. از آنجا که می داند می تواند هر زمان که بخواهد می تواند کوکی داشته باشد ، ذهنیت کمیابی ندارد.

او به ظرف کوکی ها نگاه می کند و می پرسد که آیا واقعاً امشب برای کوکی آماده است یا خیر ، سپس تصمیم می گیرد که ماکارونی نارگیلی بخورد. او ماکارون می خورد ، از هر دهان خوشمزه می چشد و احساس رضایت می کند. او دیگر هرگز به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک جریان سرکش در شما باشد یا آنچه من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما تنها چیزی را می خواهید که نمی توانید داشته باشید. این طبیعت انسان است.

اما اشتیاق شما بیش از هر چیز دیگری وجود دارد. اغلب ، مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا نیاز دارند ، اما از آنجا که غذا به راحتی در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، آنها از غذا در تلاش برای برآوردن نیازهایی که غذا نمی تواند برآورده کند ، استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، شاید از این که به صورت تمام وقت کار می کنید بسیار ناراحت شده اید ، اما همچنین در زمان فراغت خود از یک مادر مبتلا به زوال عقل مراقبت می کنید و واقعاً به کمی زمان برای آرام شدن نیاز دارید. چون احساس آرامش می کنید ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت هستید زیرا دخترتان و دوست پسرش که دوستش ندارید موقتاً با شما زندگی کرده اند و هیچ حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید و همچنین خانه را برداشته اید. غیرممکن است و به شما استرس می دهد بیرون شما هر شب با یک پیمانه بستنی دوست می شوید به عنوان پاداشی برای تحمل آن.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاش های مداوم او برای درگیر کردن شما در نبرد قدرت عصبانی هستید ، بنابراین شما به شدت یک کیسه چیپس می جوید.

این دلایل برای خوردن در واقع در مورد غذا نیست. بیشتر غذا در مورد غذا نیست. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که نمی تواند برآورده کند و شما حتی نمی دانید که آن را دارید.

بنابراین ، اگر می خواهید هوس را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در زیر آنها عمیق شوید و آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید پیدا کنید. پشت هر اشتیاق ، تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی وجود دارد که نادیده گرفته می شود.

اگر مشکل گرسنگی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. این ممکن است چند دقیقه حال شما را بهتر کند ، اما پس از اتمام غذا خوردن ، با همان مشکلاتی روبرو می شوید که در وهله اول شما را وادار به خوردن کرده است ، و مشکلات شما با افزایش وزن همچنان افزایش می یابد. افزایش دادن.

برای پی بردن به آنچه واقعاً به آن احتیاج دارید ، س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه نوع غذاهایی علاقه دارید؟
  • دلیل تمایل شما به آن چیست؟ به “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” متوقف نشوید.
  • معنی این غذاها در مورد نیازهای شما چیست؟ آیا به استراحت بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را از آن کیسه چیپس بیرون می آورید؟

به عنوان مثال ، زمانی که من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که باید چه بخورم و چه چیزی نباید بخورم. من از او و تلاش هایش برای کنترل آنچه در بدنم قرار می داد ، ناراحت بودم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را به عنوان طعنه ای به مادر می خوردم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم ، و من به وضوح فقط به خودم آسیب می رسانم ، اما این کار را در واکنش به چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده بود ، انجام می دادم. وقتی این را فهمیدم ، می توانم از هجوم به شیرینی خانه مادرم دست بردارم. آیا غذاهایی مصرف می کنید که والدین شما در کودکی به شما اجازه نمی دادند بخورید؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید شما دلتان برای کیک سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است و دلتان برای خوردن “کیک او” نزدیک می شود.

مسئله مهم اینجاست: ممکن است شادی کافی در زندگی خود نداشته باشید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی شادی خود تکیه می کنید. اگر خوشبختی در زندگی شما کم است ، در اینجا چند افکار در پست Sixty & Me من با عنوان “گرسنگی شما چیست؟” شادی بیشتری در زندگی شما ، یا غذا؟ “

گاهی اوقات ، شما فقط به دلیل اینکه خود را از این غذاها به عنوان یک رژیم غذایی مزمن محروم کرده اید ، هوس خوردن غذا می کنید ، اما اغلب ، چیزی عمیقاً زیر این هوس ها وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه خود را حذف کنید

شروع به کار روی آن و آنچه که من آن را طرز فکر فراوان می نامم ، کنید. می دانم که به شما اجازه می دهند بدون قید و شرط برای خوردن غذاهایی که دوست دارید ، ترسناک باشد. ممکن است در حال حاضر در اطراف برخی غذاها احساس ناتوانی کنید. ممکن است احساس کنید که با شروع غذا خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

فهمیدم. من هم همین احساس را داشتم. اما این به این دلیل است که شما این غذاها را در گذشته محدود کرده اید. شما آنها را کمیاب می دانید ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید تمام روز براونی بخورید زیرا واقعاً احساس بدی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما هنگامی که طرز فکر فراوانی را ایجاد کردید ، دیگر جذابیت آن غذاها را احساس نخواهید کرد و به خود اعتماد کرده و قادر خواهید بود آنچه را دوست دارید بدون خروج از ریل بخورید. شما آزادی بودن را احساس خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد طرز فکر فراوان ، مقاله شصت و من “چگونه از غذاهای تعطیلات بدون افزایش وزن لذت ببرید” را مشاهده کنید.

هنگام غذا خوردن آگاهانه غذا بخورید و چند کار را انجام ندهید

وقتی این غذاهایی را که خیلی دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و هر لقمه را میل نکنید؟ آنقدر از آنها لذت خواهید برد که به مقدار کمتری راضی خواهید شد و اشتیاق شما فروکش می کند. در وب سایت من ، شما می توانید یک تقویم 30 روزه تغذیه آگاهانه رایگان را بارگیری کنید که به شما کمک می کند قدم به قدم بیشتر از خوردن انگشتان پا مراقبت کنید.

کشف کنید که چه چیزی در انگیزه شما حرکت می کند

دریابید که در زیر میل به غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید ، وجود دارد و آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید به خودتان بدهید. برای این کار به این سوالات توجه کنید:

  • درست قبل از شروع هوس غذا چه خبر بود؟
  • افکار و احساسات شما چه بود؟
  • چه چیزی می تواند شما را از تمایل به غذا خوردن منحرف کند؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا گزینه ای نبود حالا چه می کردید؟

سپس احساس خود را در صورت خوردن این غذا در نظر بگیرید و آن را با احساسی که در صورت عدم خوردن آن احساس می کنید مقایسه کنید. عمدی انتخاب کنید.

گشتن در میل

آخرین روش برای مدیریت هوس ها ، یک تکنیک ذهن آگاهی است که موج سواری انرژی نامیده می شود. میل به غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید ، یا خوردن زیاد شکر یا نوشیدن زیاد ، مانند موج هایی در اقیانوس است. شدت آنها افزایش می یابد ، اوج می گیرد و سپس از بین می رود.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید هیچ راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها بجنگید ، یا حتی ممکن است غرق شوید. شما باید با آنها بروید. موج سواری شامل توجه به خواسته ، سپس گذاشتن آن به آرامی بدون مبارزه با آن یا ضربه سفید است.

به عنوان مثال ، وقتی در مورد پروژه ای در محل کار استرس دارید و میل به خوردن غذا برای احساس بهتر شدن را دارید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما غذا خوردن وقتی گرسنه نیستم به من کمک می کند تا این پروژه را به پایان برسانم.” کمکی نمی کند ، ” و به سادگی تمایل را نادیده بگیرید چند دقیقه دیگر می گذرد.

موج سواری یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که منجر به خوشبختی طولانی مدت ما برای آنچه واقعاً در زندگی می خواهیم ، بجای لذت بردن فوری زودگذر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 پادکست کاهش وزن برای Foodies گوش دهید ، و قسمت 67 شامل یک مدیتیشن موج سواری است که می توانید از آن هنگام احساس اشتیاق برای خوردن اما گرسنه نشدن استفاده کنید.

برای اینکه هوس به گذشته تبدیل شود ، باید بدانید که غذا سوخت بدن شما است ، اما منبع لذت نیز محسوب می شود. پس از سالها رژیم گرفتن و تفکر محدود کننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند به خود اجازه دهند آنچه را که می خواهند و آنچه بدنشان می خواهد بخورند و از غذا واقعاً لذت ببرند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد “گناه” بودن برخی غذاها صحبت می کنند در حالی که در واقع غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار استراتژی در هنگام هوس خوردن غذا اما گرسنه نبودن به شما کمک می کند تا عادات غذایی مثبت خود را ایجاد کنید که به شما این امکان را می دهد تا از غذاهایی که دوست دارید بدون خوردن آنها لذت ببرید.

آیا به نظر می رسد هوس غذاهای ممنوعه کرده اید؟ چه کسی اولین غذاها را منع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذاهایی را که واقعاً هوس کرده اید به دست آورید؟ آیا فکر می کنید ذهنیت کمی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا سعی کرده اید تمایل خود را برای غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید بیان کنید؟