5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک خواب خوب برای داشتن یک فرد شاد و سالم بسیار مهم است. در حالی که اکثر مردم این را می دانند ، تعداد کمی از ما واقعاً درک می کنیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و کارهای زیادی که ما مرتباً برای ایجاد مشکلات خواب انجام می دهیم.

خواب خوب دارای مزایای عمده ای است ، از جمله بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها. بخش دوم بسیار نگران کننده است زیرا محرومیت طولانی مدت از خواب ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول ما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد تعدادی از مسائل ، از جمله بیماری خود ایمنی می شود.

آره!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری از افراد ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب دریافت کنند ، اما بسیاری از افراد بسیار کمتر از آن دریافت می کنند. ما هم مثل همه گناهکار هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت کار می کنیم تا خواب را در اولویت قرار دهیم ، به ویژه خواب با کیفیت. این فهرست کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل F-lux در رایانه ما ، آغشته به منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است ، اما محدود نمی شود.

تشخیص مشکل خواب

دلایل احتمالی بسیاری از مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم در این پست به همه آنها بپردازیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای افرادی که معده خواب دارند می تواند شما را از خواب بیدار کند و شما را از داشتن یک خواب راحت باز دارد.

موارد دیگر عبارتند از:

  • بسیار گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیط های بسیار بلند (ما از این دو گوش گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: شاخه گوش مک و سیلیکون قالب پذیر XXX (مورد علاقه مایکلز))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که ممکن است به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و می توانند برای خواب نیز مفید باشند ، برخی دیگر برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است یک عامل م inثر در علت مشکل در خوابیدن ، خواب ماندن یا احساس آرامش کافی نباشد. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله به پنج مورد از مواد غذایی و/یا موادی می پردازد که اگر می خواهید مطمئن شوید بهترین خواب را دارید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری برای پیک من ، برای گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به خاطر دوست داشتن طعم ، به آن اعتماد دارند. میلیون ها نفر هر روز چندین فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه ، مشکلاتی که کافئین می تواند در خواب ایجاد کند شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، کافئین در بسیاری از محصولات دیگر نیز ظاهر می شود. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی از انواع داروها یافت. شما می توانید روزانه کافئین قبل از خواب مصرف کنید ، و حتی تا زمانی که تحقیقات خود را انجام نداده اید ، نمی دانید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب برای تسکین سردرد است ، در واقع حاوی کافئین است. داروهای دیگر نیز ممکن است حاوی کافئین باشند مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده هر چیزی را که قبل از خواب مصرف می کنید بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خواب هستند.

دلیل اینکه کافئین برای خواب ما وحشتناک است این است که یک محرک است که می تواند تکان های انرژی را برای افراد فراهم کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب/بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که برای همه در طول روز عالی است ، اما نه مثل اینکه شما بخواهید بخوابید.

به علاوه ، کافئین معمولاً مدتی در بدن می ماند و اگر مراقب نباشید ، خواب را برای شما سخت تر می کند. در اکثر موارد ، پرهیز از کافئین در هر زمان بعد از ظهر معمولاً تماس مناسب است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند از عهده آن برآید.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند خوش طعم خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی سوزش سر دل می تواند خواب راحت را دشوار کند و ممکن است شما را چندین بار در نیمه شب بیدار کند. هنگامی که دراز می کشید ، سوزش سر دل و ریفلاکس اسید اغلب در حالت نشسته یا ایستاده نیز بدتر می شوند.

یکی دیگر از دلایلی که باید از غذاهای تند پرهیز کرد این است که برخی از آنها می توانند دمای اصلی بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم برای گرما خوردن با مشکل روبرو هستند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند به یک مشکل تبدیل شود. علاوه بر این ، ادویه ها انرژی بیشتری از بدن می گیرند تا هضم شوند ، که می تواند مانع از خواب خوب شما شود.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما هرگز نمی توان به طور عمیق در مورد اینکه آیا این حقیقت دارد یا نه ، تحقیق نکرده ایم.

به طور مشابه ، غذاهای بسیار اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز مصرف شوند ، درست درست قبل از خواب. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت هایی که قبل از خواب مصرف می کنید ممکن است همیشه بهترین گزینه پیش رو نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو را دوست ندارد؟ در حالی که این نوع غذاها ممکن است طعم بسیار خوبی داشته باشند ، تمایل دارند به توانایی ما در خواب خوب آسیب برساند. زمان مصرف این غذاهای چرب اهمیت چندانی ندارد ، اما اگر مقدار زیادی از آنها را در رژیم غذایی خود داشته باشید ، ممکن است برای داشتن یک خواب راحت مشکل داشته باشید. این امر چه در صبحانه ، چه در ناهار و چه در شام مصرف می شود.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و خوابیدن از طریق ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند چالش برانگیز باشد. نفخ و سوء هاضمه از دیگر مشکلاتی است که می تواند ایجاد شود و مانع خواب خوب شود.

غذاهای پرچرب همچنین می توانند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بداند زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. به علاوه ، با مصرف رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذای چرب بیش از حد نیز می تواند برای بدن شما مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. رفتارهای عجیب و غریب در اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر روزانه به خوردن یک تن غذاهای چرب تبدیل شود ، ممکن است مشکلی ایجاد کند.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به طور کلی یک چیز خوب برای دریافت از رژیم غذایی است. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا می خورید ، به طور کلی می خواهید از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب ممکن است طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. علاوه بر این ، هضم شما تقریباً در نیمه خواب است و هضم یک غذای غنی از پروتئین درست قبل از خواب را برای بدن شما دشوار می کند.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که متخصصان معتقدند این وعده ها به اندازه تریپتوفان به اندازه بسیاری از اسیدهای آمینه دیگر کمک نمی کند. این آمینو اسید پیش ساز سروتونین است که برای کمک به ما در آرامش مهم است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، در واقع می تواند سروتونین دریافتی را کاهش داده و باعث شود قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش نکنید. مشابه با یک غذای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند و تلاش برای خوابیدن با معده بسیار پر از ناراحتی است.

پنیر دسی

غذاهای کمی مانند پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در انواع غذاها می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با افزودن به این لیست تصور کنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که غنی شده یا پیر شده اند) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین تولید شده توسط بدن ما را افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا گریز شناخته می شود.

این اغلب باعث افزایش سطح هوشیاری ما می شود ، که می تواند تلاش برای خوابیدن در کنار یکدیگر را غیر ممکن کند. اگر بتوانید به خواب بروید ، خوابیدن بسیار دشوار است.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی خوب باشد ، اما اگر شما حتی کوچکترین عدم تحمل لبنیات را داشته باشید ، بهتر است از همه چیز به ویژه قبل از خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، نفخ و ناراحتی عمومی شوند.

در نهایت ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها این ، آنها همچنین می توانند به کیفیت خواب شما آسیب برساند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت آخر قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (لینک سایت ما را اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین گزینه قبل از خواب است. غذاهایی که به راحتی هضم می شوند و سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند ، به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید