۶ نکته برای خواب بهتر


در حالی که برخی از دانشمندان بر این باورند که خوردن درست قبل از خواب منجر به افزایش وزن می شود، مطالعات دیگر نشان داده اند که برخی از میان وعده ها ممکن است به کاهش وزن و بهبود کیفیت خواب کمک کنند. بستگی به این دارد که افراد قبل از خواب چگونه میان وعده بخورند.

تنقلات پر از قند می توانند مانع از خوابیدن بدن شوند. از طرف دیگر، آجیل یا پنیر حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است و آزمایشات تحقیقاتی نشان داده است که در درمان اختلالات خواب فواید بالقوه ای دارد. با این حال، اعتدال در اینجا کلیدی است زیرا خوردن بیش از حد قبل از خواب می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند GERD شود. اگر افراد مبتلا به GERD آن را درست قبل از خواب مصرف کنند، خواب به یک تجربه ناراحت کننده تبدیل می شود و ممکن است سوزش سر دل و سوء هاضمه را تشدید کند.

یک روال شبانه را شروع کنید

مطالعات نشان می دهد که انسان ها موجودات عادت هستند. داشتن یک برنامه دقیق زمان خواب به بدن کمک می کند تا بداند چه زمانی اسیدهای آمینه طبیعی مانند ملاتونین تولید کند که می تواند به خواب کمک کند. روال شبانه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می تواند شامل وظایف مختلفی باشد. روش های ساده ممکن است شامل مراقبت از پوست و مراقبت از دهان باشد، یا روش های کمی پیچیده تر ممکن است شامل حمام آب گرم، خواندن کتاب و تکنیک های مدیریت استرس باشد.

کنترل استرس

از آنجایی که انسان ها موجوداتی عادی هستند، ایجاد یک روال نیز می تواند به مدیریت استرس کمک کند. روال ممکن است افکار استرس زا را که می توانند درست قبل از خواب از ذهن عبور کنند، تسکین دهد. مدیتیشن، یوگا یا تمرینات تنفسی می تواند به کاهش این استرس کمک کند و به بدن اجازه دهد قبل از خواب استراحت کند.

استرس می تواند مدت زمان به خواب رفتن را افزایش دهد و باعث شود برخی در طول شب بیشتر از خواب بیدار شوند. مدیریت استرس می تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت و کمیت خواب بزرگسالان کند. داشتن درک بهتر از سلامت تیروئید و سلامت کلی ممکن است به بزرگسالان کمک کند سریعتر و با آرامش به خواب بروند.

سلامتی خود را درک کنید

عوامل زیادی به توانایی فرد برای خوابیدن نسبت داده می شود. اینها ممکن است شامل سلامت تیروئید، سلامت قلب، سلامت ریه و سلامت عمومی باشد. از آنجایی که عادات بد خواب بر اندام‌های اصلی مانند قلب تأثیر منفی می‌گذارد، اگر برای داشتن یک خواب خوب تلاش می‌کنید، ضروری است که سلامت خود را درک کنید. با پنل های سلامتی آرامش بخش ARCpoint Labs، می توانید اطلاعاتی را که برای خواب بهتر نیاز دارید، با خیال راحت به دست آورید. آزمایشگاه‌های محلی ARCpoint می‌توانند به یافتن تابلوی سلامتی مناسب برای شرایط شما کمک کنند، بنابراین می‌توانید بدن خود را بهتر بشناسید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر