7 فایده اصلی زردچوبه + 2 مشکل احتمالی


7 فایده اصلی زردچوبه

** لطفاً برای جزئیات بیشتر به مرجع زیر مراجعه کنید.


1. حافظه ، روحیه و سلامت مغز

یک مطالعه 18 ماهه نشان داد افرادی که دارای مشکلات خفیف حافظه بودند ، با استفاده از کورکومین ، یک ماده فعال در زردچوبه ، بهبود قابل توجهی در حافظه و توجه مشاهده کردند. همچنین ، آنها بهبود خلق را مشاهده کردند و اسکن PET آنها کاهش تجمع آمیلوئید در آمیگدال و هیپوتالاموس (مسئول حافظه و عملکردهای احساسی) را نشان داد.

یک مطالعه بالینی همچنین کورکومین را با پروزاک (داروی ضد افسردگی با لیست طولانی عوارض جانبی) مقایسه کرد. محققان شگفت زده شدند که کورکومین به اندازه داروهای تجویزی در درمان افسردگی مثر است. *لطفاً توجه داشته باشید: هرگز نباید بدون مشورت پزشک از داروهای تجویز شده برای داروهای طبیعی صرف نظر کرد.

2. کاهش وزن

کورکومین موجود در زردچوبه مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که مصرف توده بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

3. آرتروز

محققان دانشگاه استرالیا دریافتند که زردچوبه به طور قابل توجهی موثرتر از دارونما است و گروه زردچوبه ناراحتی زانو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

4. مشکلات گوارشی


مطالعات نشان داده است که چگونه افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ، پس از مصرف عصاره زردچوبه به مدت هشت هفته ، ناراحتی شکمی را کاهش می دهند.

5. کورکومین و سرطان

کورکومین ، پلی فنول استخراج شده از زردچوبه ، طی دو دهه گذشته به عنوان یک آنتی اکسیدان ، ضد التهاب و ضد سرطان توجه زیادی را به خود جلب کرده است. مطالعات همچنین اثربخشی آن را در کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی یا پرتودرمانی و بهبود کیفیت زندگی بیماران نشان می دهد.

6. سلامت قلب

محققان دانشگاه کلرادو ، بولدر ، به این نتیجه رسیدند که مکمل کورکومین منجر به بهبود سلامت شریان ها ، بهبود جریان خون و کاهش استرس اکسیداتیو می شود!

7. سلامت سیستم ایمنی

محققان به فواید کورکومین بر سیستم ایمنی بدن دست یافتند. می تواند نشانگرهای پیش التهابی را پایین بیاورد و فعال سازی سلولهای T ، سلولهای B ، نوتروفیلها ، سلولهای کشنده طبیعی و سلولهای دندریتیک را تعدیل کند.

2 مشکلات احتمالی

مشکل احتمالی شماره 1

مطالعات نشان می دهد که زردچوبه ضعیف جذب می شود – اما خوشبختانه یک راه حل ساده وجود دارد! فلفل سیاه فراهمی زیستی زردچوبه را تا 2000 درصد افزایش می دهد!

مشکل احتمالی شماره 2

هنگام مکمل زردچوبه ، بسیاری از مردم به کورکومین متفاوتی روی می آورند ، که متأسفانه بسیاری از خواص درمانی زردچوبه از بین می رود. در واقع مشخص شده است که زردچوبه در کل شکل غذایی خود از کورکومین که حاوی حدود 300 جزء مفید دیگر است ، قوی تر است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زردچوبه بدون کورکومین دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد. بنابراین اگر می خواهید از قدرت کامل زردچوبه استفاده کنید ، به دنبال محصولی باشید که آن را به شکل کامل به همراه پیپرین (فلفل سیاه) داشته باشد. پایه های تغذیه ای برای سلامتی “Curcumin SAP” انتخاب خوبی است. موجود در داروخانه من ، (در زیر).

محصولات خود را از طریق مرکز تخصصی مجازی Fullscript خریداری کنید.

با فروش سالانه روز کارگر من همراه باشید و 20 درصد صرفه جویی کنید … 🙂

ارجاع:

حافظه ، خلق و خو و سلامت مغزhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23832433/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6582779/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1064748117305110؟via٪3Dihub

کاهش وزن

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-0990

آرتروز

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15673996/

مسائل گوارشی

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-0990

کورکومین و سرطان

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6835707/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6429287/

مغزهای قلب

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5310664/

سلامت سیستم ایمنی

https://link.springer.com/article/10.1007/s10875-006-9066-7

افزایش 2000 درصدی فراهمی زیستی زردچوبه

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9619120/



دیدگاهتان را بنویسید