7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست مصرف می کند. ارزش غذایی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزیت شگفت انگیز پشتیبان علمی ما را دنبال می کند.

کشک چیست و چگونه تهیه می شود؟

شیر ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری های مخمر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که پروتئین های شیر را منعقد می کند و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. می تواند ماست بدون چربی باشد و نوع تهیه شده با شیر کامل ، ماست پرچرب است. ماست معمولی بدون هیچ رنگی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند. ماست همچنین دارای چندین ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی کانال عصبی جلوگیری می کند. یک کاسه کشک همچنین 38 درصد فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که به طور طبیعی در ماست وجود ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها به طور کلی غنی از ویتامین D هستند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست حاوی مقدار شگفت انگیزی پروتئین است که در هر 200 گرم ماست حدود 12 گرم پروتئین وجود دارد. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که صبحانه کم پروتئین و کم کالری مصرف می کردند و 100 وعده کالری کمتر در شام می خوردند کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و کاهش اشتها موثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما حاوی پروبیوتیک های موثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – و همچنین عوارض بعد از شش هفته مشاهده شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها ممکن است با کاهش علائم اختلالات شایع گوارشی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با انواع بیماری ها مرتبط است ، از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی از ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. توانایی ویتامین D در محافظت و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تپه های افقی با پوکی استخوان دارای تراکم استخوان کمتر و خطر شکستگی بیشتر هستند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست ، به طور منظم و روزانه می تواند به حفظ توده و قدرت استخوان کمک کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش مهمی در سلامت استخوان ها ایفا می کند. مصرف منظم آن خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

محتوای چربی در ماست یکی از دلایلی است که درباره مزایای سلامتی آن مورد بحث قرار گرفته است. بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. قبلاً تصور می شد که چربی اشباع باعث بیماری قلبی می شود ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی موردی نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع ، ممکن است برای قلب شما مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن چربی اشباع شده از محصولات شیر ​​کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که ممکن است از بیماری های قلبی جلوگیری کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست فشار خون را کاهش می دهد ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست ممکن است کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص زیادی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، حاوی مقدار زیادی پروتئین است که هورمونهای اشتهاآور مانند پپتید YY و GLP-1 را به همراه کلسیم افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست با کاهش وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. این برخلاف باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن است. مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که ماست می خورند در کل بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه در کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از مردم باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتوز

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتاز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی مانند علائم لبنیات می شود. درد شکم و اسهال پس از مصرف. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید کشک مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر شما عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکل این است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات شیر ​​حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنشی را ایجاد می کند که می تواند از کهیر گرفته تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی باشد.

شکر افزودنی

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، به ویژه آنهایی که برچسب کم چربی دارند. مصرف بیش از حد قند با بسیاری از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی ارتباط دارد. بنابراین ، مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند ، ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بیشتر انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند است که ممکن است نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب های ما می شود ، ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند ، زیرا حاوی مواد معدنی بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. برای اطمینان از دریافت پروبیوتیک هایی که سلامت شما را بهبود می بخشد ، همچنین باید به دنبال ماست هایی با فرهنگ زنده و فعال باشید.

بهترین ماست برای سلامتی شما مواد کمتری دارد و قند اضافه ای ندارد. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

حرف در غیر این صورت

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. اطمینان حاصل کنید که ماست مصرفی خود را عاقلانه انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون قند حاوی پروبیوتیک ها را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید