8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

8 صبحانه کم کالری برای تعطیلات

البته جدا از پیروی از رژیم غذایی سالم ، دستیابی به اهداف تناسب اندام نیز مستلزم انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری است. انتخاب گروه میان وعده ، به ویژه در تعطیلات ، از نظر مقدار و تعادل باید شبیه رژیم غذایی باشد ، در حالی که در انتخاب میان وعده ها باید اصل تنوع را در نظر گرفت.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن پیشنهاد خوبی است. این میان وعده دارای فیبر زیادی است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام:

اگر آشپزخانه ندارید و نیاز به خوردن میان وعده های سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن شما 98 کالری می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی از گرسنگی دور می کند.

سیبهای پخته:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پخت آن است. سیب های رسیده حاوی همان مقدار فیبر و ویتامین هستند که سیب های تازه دارند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راه خوبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انس انبه منجمد حاوی تنها 90 کالری است و 60 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان گندم کامل یا سس سیب بخورید. این میان وعده دارای 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

هسته تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق مغز تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. آجیل حاوی 19 کالری است و کل میان وعده حاوی کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده است. مطمئن شوید که آجیل هایی که مصرف می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر در مورد میزان سدیم بدن خود دقت کنید.

پسته:

از میزان بالای چربی موجود در پسته نترسید زیرا اکثر این چربی ها چربی های اشباع نشده یا مفید برای بدن هستند. 20 پسته با 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده بخورید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی اصلی است.

انگکور بصری:

انگور حاوی مقدار زیادی آب است و یک وعده پر از انگور فقط 62 کالری دارد. آب انگور به شما کمک می کند احساس سیری کنید. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید