استراتژی های افزایش وزن سریع برای افراد لاغر


استراتژی های افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی افراد نیز هستند که بدن آنها به دلیل وزن کم مناسب نیست و چاق بودن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که برای کاهش وزن به اراده و پشتکار نیاز است ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقمند به دانستن راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، حتماً مقاله ما را بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم از وزن خود به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را در اختیار ما قرار می دهد و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر شما بیش از 30 کالری مصرف کنید ، مطمئناً غذای اضافی در آنجا تبدیل به چربی می شود اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود ، بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. جدا از این ، بیماری افراد لاغر دیرتر از دیگران درمان می شود. فردی که 10 تا 20 درصد کمتر از نسبت طبیعی وزن به قد است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی به دلیل موارد زیر است:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کرده و این مشکلات را ابتدا حل کنید ، افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی. افزایش وزن

رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع داشته باشید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای زیاد و پر کالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. نیازی نیست که چربی های ترانس بالا مصرف کنید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی قرار دهید ، بهتر است از بین غذاهای سالم مورد نیاز بدن خود را انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید پذیرفت که خوردن بیش از حد غذاهای چرب با قندهای بالا سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن که با عضله سازی ارتباط دارد ، سلامت بدن را تضمین می کند. و همچنین باعث افزایش تناسب اندام می شود. پروتئین بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالم از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات ها و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها حاوی مقدار زیادی کالری است ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند به شما کمک کنند تا در مدت زمان کوتاهی وزن مورد نظر خود را افزایش دهید. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به غذا اضافه شود و کالری اضافه کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز دارای چربی بیشتری نسبت به بقیه است.

حبوبات

یک فنجان لوبیا همچنین حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و فیبر است ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. انواع مختلف لوبیا مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره وجود دارد که می توان آنها را به راحتی پخت و خورد.

سبزیجات

افزودن سبزیجات به غذا بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، سرخ شده ، آب پز و چیپس نمک استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چرب شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل حاوی 150.8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند به افزایش سریع وزن کمک کند.

حلال

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره می شوند. یک فنجان بادام حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. با مصرف روزانه و منظم آجیل ، وزن شما به خوبی افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید