سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402

هنگامی که بدن این افراد به دلیل پیروی از رژیم کتوژنیک هیچ گونه گلوکزی در اختیار ندارند ، علائم تهدید کننده زندگی ممکن است ایجاد شود (این بحران کاتابولیک نامیده برنامه کتوژنیک می شود). تمرکز بر افزودن مواد معدنی از طریق رژیم غذایی برای افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند، مهم است، بهخصوص زمانی که برای اولینبار به این شیوه غذا خوردن روی میآورند هفتههای اول میتواند چالشبرانگیز باشد؛ زیرا بدن با تعداد بسیار کم کربوهیدراتهای مصرفی در حال سازگاری است. توتها سرشار از آنتیاکسیدان و فیبر هستند و همچنین کربوهیدرات کمی دارند.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

فروش محصولات رژیم کتوژنیک شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. هنگامی که بدن کاهش دریافت کربوهیدارت ها به میزان کمتر از 50 گرم در روز داشته باشد ، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بدن به حالت کاتابولیک وارد می شود.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

نبض ما- رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدارت و دارای چربی بالا است که از مزایای سلامتی بسیاری برخوردار است. هنگامی که رژیم مدیترانهای با یک رژیم غذایی معمولی که پر از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات است مقایسه میشود، این رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و سایر مواد غذایی سالم است لذا یک رژیم مطمئن، مؤثر و قابلاعتماد است. علاوه بر این، ماهی قزل آلا، ساردین و سایر ماهی های چرب دارای چربی های امگا 3 بسیار بالایی هستند که با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی مرتبط است.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. پژوهش های زیادی نشان دادند که رژیم کتوژنیک و کم کربوهیدرات نیز مانند رژیم گیاهخواری اثرات مثبتی بر سلامتی می گذارد. شواهد نشان میدهد که غذاهای کتوژنیک خواص ضد التهابی را تقویت میکنند، اما تعداد کمی از افراد متوجه تأثیر آن بر سلامتی میشوند. در این رژیم بسیاری از گروه های غذایی که در رژیم گیاهخواری مجاز هستند مانند غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای حذف می شوند.

لیست مجاز های کتوژنیک

علت اصلی به جود آمدن رژیم کتوژنیک برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتوژنیک برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد. از جمله عوارض دیگر رژیم کتوژنیک میتوان به افزایش چربی خون و به هم ریختگی میزان فاکتور های لیپیدی در خون اشاره کرد، با این وجود میتوان تغییر در نسبت فاکتور های لیپیدی خون را تا حدود زیادی با تغییر در نوع چربی های دریافتی کنترل کرد.

در افرادی که به بیماری صرع و یا تشنج مبتلا هستند و نسبت به درمان دارویی مقاومت از خود نشان میدهند استفاده از رژیم کتوژنیک بسیار به درمان این بیماران کمک میکند پس میتوان گفت که رژیم کتوژنیک رژیمی موثر و خوب در درمان بیماری است. البته میتوان ترکیبی از رژیم اتکینز، رژیم MCT و رژیم کتوژنیک کلاسیک برای نتیجه بهتر استفاده کرد. پودرهای سبزی را میتوان به نوشیدنیها، شیکها و اسموتیها اضافه کرد و آنها را راهی مناسب برای افزایش مصرف محصولات سالم تبدیل کرد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت

مواد غذایی رژیمی کم چرب: معمولا مواد غذایی کم چرب حاوی مقدار زیادی قند هستند و مصرف آنها باید محدود شوند. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. حالا نمک و فلفل رو هم بهش اضافه کنید و اونها رو داخل ماهیتابه سرخ کنید .تخم مرغ ها رو هم همونطوری که دوست دارین، سرخ کنید. نکته: زمان غذا خوردن در رستوران می توانید غذاهای حاوی گوشت، ماهی یا تخم مرغ و بجای غذاهای غنی از کربوهیدرات یا نشاسته می توانید خوراکی های حاوی سبزیجات و برای دسر نیز پنیر سفارش دهید.

فروشگاه کتوژنیک در شرق تهران و از فواید آن بهرهمند شوید. رژیم کتو که به عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود ، نوع خاصی از رژیم غذایی است که در آن کربوهیدرات کم مصرف می شود اما محتوای چربی ها و پروتئین ها در مواد غذایی بالا نگه داشته می شود. مقادیر بالای پروتئین آدیپونکتین باعث کنترل بهتر قند خون، کاهش التهاب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله بیماری های قلبی می شود. سبزیها حاوی طیف گستردهای از ویتامینها، مواد معدنی و ترکیباتی هستند که میتوانند با التهاب مبارزه کنند، خطر بیماری را کاهش دهند و به بهبود عملکرد بدن کمک کنند.

بررسی 12 مطالعه نشان داد افرادی که بیش از 4 ماه رژیم گیاهخواری داشتند به طور متوسط 2.5 کیلوگرم بیشتر از افراد غیر گیاهخوار کاهش وزن داشتند. تحقیقات نشان می­دهد افرادی که دارای اضافه وزن مبتلا به بیماری­های قلبی و عروقی پیش آگهی بهتری نسبت به افراد لاغرتر دارند. رژیم کتوژنیک گیاهخواری برای کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت مفید است. برای تقریباً یک دهه ، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف شد ، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت.

دستور رژیم کتوژنیک

عوامل زیادی بر روی میزان کاهش وزن شما بعد از رژیم کتوژنیک تاثیر می گذارد. استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک باعث پوکی استخوان و سنگ کلیه میشود. در نتیجه برای ورزشکاران هم توصیه به گرفتن رژیم کتوژنیک نمیشود. این بیماری با کاهش خطرات بیماری قلبی-عروقی و مرگ زودرس همراه است.به همین جهت، در نظر گرفتن رژیم غذایی با خصوصیات برنامه های مدیترانه ای، کم چرب و با کربوهیدرات متوسط، از بهترین گزینه ها به منظور کاهش وزن و لاغری صحیح و بون بازگشت است. به بدن ما اجازه میدهد که کمبود طولانی مدت آنها کتوز را به حرکت درآورد، که چیزی بیش از یک فرآیند طبیعی یا سوزاندن ذخایر چربی محیطی ذخیره شده قبلی به دلیل قحطیهای احتمالی نیست.

شواهد نشان دهنده این است که تقریبا نیمی از افرادی که رژیم کتوژنیک دریافت میکنند میزان حمله های صرع در آنها کاهش پیدا کرده که و این اثر حتی پس از قطع رژیم کتوژنیک هم ادامه داشته است. 11 ماده غذایی مهم برای کاهش وزن ، مکانیسم عملکرد آنها ، توصیه هایی برای انتخاب و استفاده از آنها. از آنجا که این رژیم به انرژی ذهنی کم و فداکاری کمتری احتیاج دارد، ممکن است پایداری آن نیز ساده تر به نظر برسد، بنابراین می تواند به نتایج سودمندتر در دراز مدت منجر شود.

غذا برای رژیم کتوژنیک

هرچه کربوهیدرات مصرفی خود را محدود تر کنید، زودتر به روند شروع رژیم کتوژنیک عادت خواهید کرد. برخی تحقیقات رژیم کتوژنیک را در درمان برخی سرطان ها، بیماری آلزایمر و غیره موثر می دانند. از آنجایی که این رژیم اکسیداسیون و کتوژنز را تحریک می کند ، بنابراین به دلیل مزایای آن ، اکنون برای درمان اختلالات مختلف مانند صرع ، بیماری های پارکینسون ، بیماری آلزایمر ، آسیب مغزی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما از آنجا که تامین مواد مغذی اصلی در این رژیم کار سختی است، مصرف مولتی ویتامین ها و مواد معدنی به همراه آن اهمیت دارد.

کتوژنیک و کبد چرب

همچنین به اهمیت فعالیت بدنی و مدیتیشن را تأکید می کند. در رژیم کتوژنیک گیاهخواری، مصرف مواد غذایی سالم و گیاهی با چربی بالا و کربوهیدرات پایین اهمیت ویژه ای دارد. به یاد داشته باشید که رژیم کتوژنیک چربی بالا، پروتئین متوسط، و کربوهیدرات کمی دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط است که برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مفید است. رژیم غذایی کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش بیماری ها است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا دارای 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.

در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. به طور کلی استفاده طولانی مدت از رژیم کتوژنیک توصیه نمیگردد مگر در افراد بیماری که عوارض بیماری آنان بیش از عوارض رژیم کتوژنیک باشد. هنگامی که کربوهیدرات ها و گلوکز از طریق رژیم کتوژنیک محدود میشود کبد برای تامین انرژی چربی ها را به به اسید چرب و اجسام کتونی برای تولید انرژی میشکند، هنگامی که میزان اجسام کتونی در خون زیاد شود و به اصطلاح بدن دچار کتوز شود میزان حملات صرعی در بیمار کاهش میابد.

از تاثیر رژیم لاغری روی درمان بیماری ها هم که بگذریم، یکی از سریع ترین و موثرترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندامه. علاوه بر این افراد گیاهخوار نسبت به افرادی که محصولات حیوانی مصرف می کردند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. مواد غذایی فرآوری شده: بهتر است مصرف مواد غذایی بسته بندی شده را محدود و مواد غذایی کامل و فرآوری نشده را جایگزین آن نمایید. به دلیل اینکه در برخی رژیم های گیاهخواری نظیر وگان ها، تمام محصولات حیوانی حذف می شوند، تصور می شود که نبود مواد غذایی حیوانی، به همراه محدود کردن کربوهیدرات ها کار غیرممکنی است.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

میوه ها: به طور کلی مصرف تمام میوه ها باید در رژیم کتوژنیک گیاهخواری محدود شوند اما با این حال مصرف مقدار کمی از انواع توت ها مجاز است. میوه : تمام میوه ها ، به جز واحدهای کم از انواع توت مانند توت فرنگی. گلوکونئوژنز تولید درون زای گلوکز در بدن است ، به ویژه در کبد در درجه اول از اسید لاکتیک ، گلیسرول و اسیدهای آمینه آلانین و گلوتامین. هنگامی که میزان دسترسی به گلوکز بیشتر کاهش یابد ، تولید درون زای گلوکز قادر به تأمین نیازهای بدن نیست.

اجسام کتون به عنوان منبع اصلی انرژی جایگزین گلوکز می شوند. در طی کتوژنز به دلیل فیدبک پایین گلوکز خون ، محرک برای ترشح انسولین نیز کم است ، که محرک ذخیره چربی و گلوکز را به شدت کاهش می دهد. کاهش رشد در کودکانی که به علت صرع از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند هم دیده میشود و علت اصلی آن کاهش ترشح هورمون رشد به علت دریافت پایین کربوهیدرات میباشد. در واقع اینطور بگیم که اطراف تخمدان یک سری کیسه های کوچیک مایع تشکیل میشه که علت اون هم بالا رفتن مقدار انسولینی هست که در بدن ترشح شده.

لینک منبع سایت