در پینترست به اشتراک بگذارید

زندگی با مولتیپل اسکلروزیس (MS) به این معنی است که باید تصمیمات سخت زیادی بگیرید. یکی از این تصمیمات این است که چه زمانی – یا اگر – باید کار را متوقف کنید. اما زندگی با ام اس به این معنی نیست که باید در مسیر خود متوقف شوید. بسیاری از افرادی که مبتلا به ام اس هستند، زندگی کاری طولانی و پربار دارند. برخی از افراد هنوز برای چندین سال با موفقیت کار می کنند. با این حال، مواقعی وجود دارد که افراد مبتلا به ام اس باید فکر کنند که آیا کار را متوقف کنند یا خیر.

جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید

واکنش افراد نسبت به تشخیص ام اس متفاوت است. برخی از افراد از تشخیص خود شوکه می شوند، در حالی که برخی دیگر از دانستن اینکه نامی برای بیماری آنها وجود دارد، احساس آرامش می کنند. در هر صورت، تشخیص ممکن است بر زندگی کاری شما تأثیر بگذارد.

اگر علائم متعددی را تجربه می کنید، ممکن است فوراً کار خود را ترک کنید. اما علائم می توانند به همان سرعتی که شروع شوند از بین بروند. بسیاری از افراد مبتلا به ام اس از کار خود رضایت زیادی کسب می کنند، بنابراین برای در نظر گرفتن آنچه برای شما مهم است، وقت بگذارید. جوانب مثبت و منفی را بسنجید و به نیازهای خانواده خود و همچنین نیازهای خود فکر کنید.

گزینه های خود را بشناسید

به دلیل فناوری فعلی، کار کردن لزوماً به معنای ماندن در مطب از ساعت 9 تا 5 نیست. اگر علائم ام اس کار شما را دشوار می کند، با کارفرمای خود صحبت کنید.

طبق قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت، کارمندان می‌توانند برای انجام کار خود از تسهیلات معقول درخواست کنند. این اقامتگاه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه کاری خود را تنظیم کنید
  • گرفتن محل پارک نزدیک تر
  • به جای چند استراحت کوتاه تر، استراحت طولانی تری داشته باشید
  • استفاده از وسایل تطبیقی ​​برای کمک به انجام کار

اغلب، این اقامتگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا سال ها شغل خود را حفظ کنید. ممکن است کارفرمای شما یک برنامه کاهش یافته به شما بدهد یا به شما اجازه دهد به جای تمام وقت به صورت پاره وقت کار کنید.

اگرچه بسیاری از مردم ممکن است از درخواست چنین تسهیلاتی احساس خجالت یا گناه کنند، به یاد داشته باشید که این فقط کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. ممکن است تعجب کنید که کارفرمای شما چقدر مایل به کمک است.

به تغییر مسیرها فکر کنید

بسیاری از مردم تشخیص ام اس خود را به عنوان دریچه ای به روی احتمالات جدید مانند شغل جدید می دانند. ممکن است دریابید که این زمان عالی برای تمرکز روی کاری است که همیشه می خواستید انجام دهید.

این ممکن است به معنای وارد شدن به تجارت برای خودتان یا راه اندازی یک فروشگاه خانگی یا آنلاین باشد. با رئیس خود بودن، می توانید هم روی کار و هم بر سلامت خود تمرکز کنید. فریلنسینگ یکی دیگر از گزینه های محبوب است زیرا به شما انعطاف می دهد و شما را تحت کنترل قرار می دهد.

برخی افراد بر اساس توصیه های پزشک یا خانواده تصمیم می گیرند. اما در نهایت این انتخاب شماست. مهمترین چیز سلامتی شماست. نیازهای فعلی یا درمان ام اس خود را فدای شغل یا شغل خود نکنید.