با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماریها و چاقی به انواع مختلف رژیم ها متوسل می شوند که یکی از آنها گیاهخواری است. اما خوردن غذاهای گیاهی و عدم مصرف انواع مختلف پروتئین ها نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به انواع مختلف مواد مغذی نیاز دارد. مواد تشکیل دهنده از خوردن انواع غذاها به دست می آید. در این مقاله سعی داریم به مضرات گیاه خواری اشاره کنیم تا کسانی که این رژیم را در دستور کار خود قرار داده اند با معایب گیاه خواری نیز آشنا شوند تا بتوانند از بیماری های مختلف دوری کنند.

با خطرات گیاه خواری بیشتر آشنا شوید

معایب گیاه خواری

برای آشنایی با انواع بیماری هایی که می توانید از رژیم گیاهخواری با آن روبرو شوید ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. تا بتوانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع غذاهای گیاهی

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد که مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. در رژیم غذایی که هر نوع گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ را حذف می کند ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و معایب آن

نوع دیگری از رژیم گیاهخواری استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی را محدود می کند ، اما از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز می توان استفاده کرد.

اما در نوع دیگری از این رژیم ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (که قبلاً با رژیم تخم مرغ آشنا هستید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

گوشت و مرغ را نمی توان در رژیم گیاهخواری دیگری استفاده کرد ، اما استفاده از ماهی و منابع مختلف دریایی مجاز است.

از مرغ و مرغ در غذاهای گیاهی به روش دیگری استفاده می شود ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع آخر ، گیاهان مختلف بدون مصرف هیچ گونه گوشتی مصرف می شوند.

معایب گیاه خواری

معایب گیاه خواری

از جمله معایب گیاه خواری که در بالا به آن اشاره شد ، می توان به کمبود انواع ویتامین ها مانند ویتامین B12 و کلسیم اشاره کرد. این کمبودها می تواند به بدن استفاده کنندگان از این نوع رژیم آسیب برساند. بنابراین استفاده از مواد زیر می تواند برای چنین افرادی بسیار مفید باشد.

برای اینکه بدن شما کلسیم کافی داشته باشد ، در صورت ممنوعیت مصرف انواع محصولات لبنی ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا که یک محصول لبنی گیاهی است نیز می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشد.

معایب گیاه خواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین منحصراً در محصولات حیوانی یافت می شود ، استفاده از مکمل های مختلف برای جبران این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از معایب گیاه خواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شد. اگر شما نیز علاقمند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهی را امتحان کنید تا از خطرات گیاه خواری جلوگیری کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید