بدون فکر غذا خوردن؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعاً به غذا خوردن فکر می کنید؟ این یک غذای بدون فکر است.

خوردن بی فکر وقتی اتفاق می افتد که از تجربه غذا و بدن خود جدا می شوید ، این امر لذت بردن از آنچه را که می خورید را برای شما دشوار می کند و زمانی که باید بدانید چه زمانی سیر و سیر شده اید. بدن را تنظیم کنید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون غذا می خوریم یا تمام بعد از ظهر غذا می خوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هنگام غذا خوردن 100 درصد هوشیار نخواهیم بود ، اما مشکل پرخوری این است که می تواند عواقب ناخواسته زیادی را به دنبال داشته باشد. از دوره های پرخوری تا احساس سیری بیش از حد ، ناراحتی گوارشی و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداولی را بررسی می کنیم که ممکن است بدون فکر کردن در حال پرخوری باشید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل رایج برای خوردن بی فکر

درک بهتر آنچه باعث می شود بدون فکر غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذاها خوشمزه و لذت بخش هستند و به همین دلیل ، باید از آن لذت ببرید! اما ، آنچه ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش نگاه کنیم ، یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای به ما کمک کنیم تا با سایر قسمت های زندگی مان که لذت بخش نیستند برخورد کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و با لذت آن را جایگزین کند.

برای مثال ، فرض کنید شما بعد از کار به شدت استرس دارید. ممکن است نتوانید به محض بازگشت به خانه آن احساس اضطراب را کاملاً از بین ببرید ، بنابراین به سراغ کیک شکلاتی مورد علاقه خود بروید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند استرس ناشی از آن را فراموش کنید.

این باعث تغذیه آگاهانه می شود.

شما کیک نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک بخورید ، همه چیز را بچشید و واقعاً از آن لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال راحتی کیک هستید تا فرار کنید ، به خاطر راحتی. همچنین می تواند ناشی از هرگونه احساسات شدید باشد – از غم تا عصبانیت یا ناامیدی.

2. سیگنال های محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که به آن بروید و هوس خاصی را برمی انگیزد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن شنیده ام سینماها است. وقتی به سینما می روید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر هیچ چیز برای خجالت کشیدن وجود ندارد که بخواهید فقط از یک ماده غذایی لذت ببرید! منظور از مواد مغذی و لذت بخش است ، این بخشی از فلسفه ما در مورد تغذیه راه راه در اینجا است.

اما در اینجا سوء تفاهم زمانی رخ می دهد که بخواهیم با وجود بی اشتهایی چیزی بخوریم. اگر در نتیجه نشانه های محیطی کاملاً سیر شده و صرفاً پرخوری می کنیم ، بسته به مقدار و زمان غذا خوردن قادر به گوش دادن به نشانه های گرسنگی و سیری خود نیستیم. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیش از آنچه که دوست داریم ، بیش از حد احساس سیری ، نفخ و احتمالا تا حدودی پشیمان کنیم.

مثال رایج دیگری از نشانه های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، اغلب غذاهایی وجود دارد که برای چرا نشان داده می شوند ، مانند کاسه چیپس یا تخته های کلوچه. ممکن است فقط شما را به خوردن غذاهای خاصی سوق دهد که به طور معمول نمی گفتید برای شما رضایت بخش هستند. همچنین می تواند شما را به افراط و تفریط سوق دهد زیرا هر بار که راه می روید چیزی را در دست دارید یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما نشسته است.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا تمرین با غذا ، حواس شما را با غذا پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن پرت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ اگر قبل از آنکه بدانید ، اگر شما روی میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه می خورید ، می خورید.

اکنون ، مهم است بدانید که انجام این کار گاهی اوقات کاملاً عادی است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم این است که یک شب خوب در Netflix داشته باشیم و در حین تماشا مقداری چیپس بخوریم. اما ، اگر این بخشی از برنامه معمول شما باشد ، فقط شما می خواهید روی تغییر این عادت کار کنید.

4. خوردن بدون فکر در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا عضو خانواده را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، عالی است!” ، “من می دانم که شما گفتید که هیچکدام را نمی خواهید ، اما لطفاً کمی با من ببرید!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بدون فکر غذا می خوریم.

ما فقط یکبار دیگر برای شام غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، بلکه در عوض غذا می خوریم زیرا شخصی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر شبیه به غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز عادت دارد.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. این قسمت بزرگ عادت هاست! اما هر کاری که انجام می دهند ، گاهی اوقات ما را وادار می کند که ناخواسته یا بدون فکر عمل کنیم ، حتی وقتی در اطراف غذا هستیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی بزرگ می شدید ، همیشه وقتی تکالیف خود را تمام می کردید به آشپزخانه می رفتید و ورزش یا کار خاصی انجام نمی دادید. حوصله ات سر رفته بود! شما عادت می کنید که در انباری غوغا کنید و هر آنچه در آنجا بود را به چنگ بیاورید.

خوب ، حالا ، هر زمان که حوصله تان سر رفت ، فوراً ذهن شما می تواند به خوردن برود. عادت شد.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذای مورد نظر را با دقت تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده کند ، غذا می خوریم.

6. برنامه های غذایی باعث غذا خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند مطمئن چسبیدن به

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا ممکن است بپرسید خوب ، چون احساس می کردند باید این کار را می کردند.

در اینجا چیزی است که اتفاق می افتد ، آیا ما عمداً سیگنال های گرسنگی و سیری خود را یکبار دیگر نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن گوش دهیم و بر اساس آن واکنش نشان دهیم ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که احساس می کنیم باید غذا بخورد. هنگامی که ما احساسات غذا را بررسی نمی کنیم ، دوباره بدون فکر غذا می خوریم.

چگونه بدون فکر خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم دلایل خوردن بدون فکر چیست. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک شخصی خود آگاه باشیم. آیا غالباً به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ تعظیم در برابر فشار همسالان؟ از برنامه غذایی پیروی کنید؟ یا شاید شما تحت تأثیر خستگی یا محیط خود هستید؟

هنگامی که از علت پرخوری خود آگاه شدید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی امروز از آنها استفاده کنید تا با انتخاب غذای خود تعادل بیشتری داشته باشید و همچنین عادات غذایی متعادل را برای زندگی حفظ کنید.

تمرین تغذیه آگاهانه

همچنین می توانید تمرین آگاهانه غذا خوردن را بیاموزید. ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم که این کار را برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. با دور شدن از خوردن بیهوده و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه ، می توانید زندگی و اهداف سلامتی خود را تحت کنترل بگیرید.

اگر مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب شما چیست ، برای دریافت یک کشف رایگان با متخصص تغذیه ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید