بهترین روش های افزایش وزن به صورت علمی و مثر


پس از کاهش وزن ، خستگی و خستگی مداوم وجود خواهد داشت. همچنین ، برخی از افراد حتی اگر وزن خود را کاهش ندهند ، هوس توده عضلانی بیشتری می کنند. این همان چیزی است که شخص داوطلبانه قصد دارد وزن خود را افزایش دهد یا باعث کاهش وزن شود. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای بدن شما برای افزایش سریع وزن سالم ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

حرکت ورزشی مناسب برای چاقی

ما هنوز معنی دقیق کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآورد بدین معناست که توده بدن کمتری برای حفظ سلامت مطلوب وجود دارد. با این حال ، چندین مورد در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و مقیاس ممکن است برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند منجر به کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتهااز جمله بی اشتهایی عصبی ، یکی از جدی ترین اختلالات روانی.
  • اختلال تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سالاد یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند باعث کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقادیر زیادی کالری می سوزانند و باعث کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر افزایش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

راههای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی چاق خود فقط کالری زیادی مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. چندین مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی بیشتری مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای رسیدن به وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

غذاهای غنی از انرژی بخورید و از سس ، ادویه و چاشنی استفاده کنید. خوردن انواع غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر می کنند و از پرخوری جلوگیری می کنند.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و سریع شما را سیر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبورید بیشتر بخورید. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات ورزشی سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام برخی تمرینات هوازی نیز می تواند به افزایش وزن کمک کند ، فقط مطمئن شوید که تمام کالری دریافتی را سوزانده اید.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیبی از دریافت کالری بالا با ورزش شدید – تمرینات قدرتی – دو عامل مهم در افزایش وزن هستند. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این کار معده را پر از آب می کند و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر وجود ندارد.
  • بیشتر بخور هر زمان که می خواهید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین بودن ، می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ گذاشته می شوند و فرد سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را داخل قهوه بریزید. یک راه ساده برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه هنگام چشیدن قهوه است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید