بهترین رژیم لاغری نوجوانان درمان لاغری نوجوان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و ستودنی است و انسانها در هر دوره ای از زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات فیزیولوژیکی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادلی را برای او در نظر بگیرید تا تمام انرژی و مواد مغذی را از آنچه می خورد به رفتار و عادات غذایی خود برساند. مقاله زیر را حتما بخوانید تا یاد بگیرید چگونه به نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا شاهد شکوفایی او در سنین جوانی باشید.

با توجه به زندگی مدرن و صنعتی امروزه ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوران ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، این امر به ویژه حساس است. به به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و خوش اندام پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم لزوماً به معنی کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و مورد علاقه نوجوانان نیست. به سادگی به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که برای یک نوجوان نباید این غذاها را حذف کرد ، آنها فقط باید کم مصرف شوند و از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید به غذاهایی که در نوجوان شما وجود دارد توجه کنید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل تنها راهی است که باید برای کاهش وزن نوجوان رعایت کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای رسیدن به تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ وجود دارد:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به شما در کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست داده و در طول روز به دلیل گرسنگی تحریک پذیرتر می شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین غذا برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های گازدار شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. در نوشیدن آب میوه برای کاهش وزن در نوجوانان مراقب باشید زیرا طبیعی است اما حاوی قند است. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در دوران نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای کاهش وزن و ضعف جسمانی در دوران نوجوانی نیز باید جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود نوجوانان وزن کم کرده و از نظر جسمانی ضعیف شوند ، به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوانان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی دچار کمبود آهن می شوند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی مهمی برای کاهش وزن نوجوانان و درمان ضعف هستند که در شیر و محصولات لبنی یافت می شود. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم محبوبیت زیادی در دنیای مد پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست بدهید. رژیم مد همچنین بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما دوباره برمی گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت من و متخصصان تغذیه کمک بگیرید ، آنها رژیم غذایی استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید