تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله ساده برای شروع


اکثر مردم ارتباط بین تغذیه و بیماری جسمی را درک می کنند ، با این حال fافراد کمی از ارتباط بین تغذیه و سلامت روان آگاه هستند.

رابطه تغذیه و سلامت روان:


مغز یک اندام بسیار نیازمند مواد مغذی است ، به طور متوسط ​​20 درصد از کالری دریافتی روزانه فرد را مصرف می کند. این ماده از 60 درصد چربی تشکیل شده است و حاوی غلظت بالایی از امگا 3 مانند کلسترول و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) است.

انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده مغز در مغز به عناصر سازنده (مواد مغذی) مانند پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B نیاز دارند. متأسفانه ، بسیاری از افراد از رژیم غذایی غذاهای فرآوری شده و فاقد این مواد مغذی ضروری استفاده می کنند.

ما همچنین اکنون می دانیم که سلامت روده نقش مهمی در سلامت روان دارد ، که به آن ارتباط روده/مغز نیز می گویند. این جایی است که پروتئین های پیش التهابی می توانند از روده به مغز منتقل شوند و به علائم بیماری روانی کمک می کند.

اما شما از کجا شروع می کنید؟ وقتی احساس آبی ، الهام ، اضطراب ، بی نظمی و غرق شدن ندارید ، چگونه می توانید همه اینها را مدیریت کنید؟

تغذیه جامع و سلامت روان – 5 مرحله ساده برای شروع


1 غذاهای کامل بخورید، که به معنی منبع طبیعی ، محلی (در صورت امکان) و ارگانیک (در صورت امکان) است. این به شما کمک می کند تا از مصرف مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی مورد نیاز بدن و ذهن را برای رشد خود دریافت می کنید.

2 مراقب معده خود باشید با مصرف غذاهای تخمیر شده با باکتری های خوب و غذاهای پری بیوتیک (غلات کامل ، انواع زیادی از میوه ها و سبزیجات) که حاوی فیبرهایی هستند که ما نمی خوریم اما باکتری های خوب (میکروبیوتا) آن را می خورند!

3 استرس را مدیریت کنیدمن با استفاده از تمرین ذهن آگاهی روزانه. اگر این برای شما چیز جدیدی است ، می توانید با یادگیری تنفس عمیق و دقیق برای چند دقیقه در اینجا و آنجا در طول روز شروع کنید. این تمرین ساده واقعاً می تواند بدن شما را از حالت عصبی سمپاتیک (درگیری یا فرار) به حالت عصبی پاراسمپاتیک (آرامش ، هضم و ترمیم) کمک کند.

4. مطالعات نشان داده است که مکمل های غذایی اغلب در کاهش علائم بیماری های روانی مثر هستند.منتظر وبلاگ بعدی من باشید که مکمل های مختلفی را که می توانند به عملکرد مغز و مدیریت علائم کمک کنند ، بیان می کند. صرف نظر از این ، من توصیه می کنم با یک پزشک متخصص واجد شرایط همکاری کنید تا یک پروتکل مکمل مناسب برای برآوردن نیازهای فردی خود ایجاد کنید.

5 ورزش روزانه و/یا حرکت می تواند به کاهش استرس و تنش کمک کند ، انرژی روانی را افزایش داده و خلق و خو را بالا می برد. مهم نیست که چیست ، پیاده روی ، دویدن ، رقص ، یوگا ، شنا … فقط روزانه پیاده روی کنید.
من
من
راه های زیادی برای ارتقاء سلامت روان و بهبودی از بیماری های روانی وجود دارد. با آنچه برای شما راحت تر است شروع کنید. ایجاد تغییرات کوچک می تواند به ایجاد عادات سالم جدید کمک کند که به نوبه خود به بهبود خلق و خو ، انرژی و شناخت کمک می کند.

اما شگفت انگیزترین چیز این است … احساس توانمندی که فقط از دانستن اینکه چه باید بکنید ناشی می شود!
من

++++++++++++++++++++++

ارجاع:


https://www.singlecare.com/blog/news/mental-health-statistics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6170050/
من
https://www.globaldata.com/global-sales-of-psychiatric-drugs-could-reagre-more-than-40bn-by-2025-due-to-coronavirus-says-globaldata/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/
من



دیدگاهتان را بنویسید