در زمستان چه بخوریم؟


غذای مفید برای زمستان

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی است ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل متوقف یا کاهش دهد.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس های آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بدن بیمار در مبارزه با ویروس ها اختلال ایجاد کنند.

در حالی که هیچ درمان سریع برای سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و همچنین ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، سرفه حاد ناشی از ویروسی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارد ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها می توان آن را درمان کرد. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که بیماری های جدی دیگر دارند یا دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی است. بهتر است هنگام سرماخوردگی غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند یک غذای عالی باشد.

وقتی فردی با سرماخوردگی غذا می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول های ایمنی را تولید می کند که او را تشویق می کند تا با عفونت ویروسی مبارزه کند. بنابراین ، خوردن غذاهای سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را در وعده های غذایی خود قرار دهید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی سیستم های داخلی بدن را در بالاترین سطح تولید نگه می دارد و بسیاری از درمان های سنتی رژیم غذایی می تواند م whenثر باشد هنگامی که بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی است.

غذاهای کمی حاوی خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد یک وعده غذایی سنگین است که بعدا هضم آن سخت تر می شود.

اگر فردی در طول سرماخوردگی زیاد بخورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین خود را در معرض تب قرار می دهد. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ها ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی ، احتقان قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین ها ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب بیشتر سلول ها به بدن در هنگام حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی جلوگیری می کند.

ویتامین ها ج اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و جریان خون را در بدن تقویت می کند ، آزاد می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض احساس سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راهی م effectiveثر برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها متصل می شود ج این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی است. این سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و ممکن است به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرام بخش یک داروی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است زیرا سوپ مرغ م effectiveثرترین مایع داغ برای پاکسازی مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، هیدراته و تبخیر می کند. هرچه ترشح مخاط سریعتر باشد ترشحات بینی بهتر به از بین بردن ویروس کمک می کند.

سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز تسکین دهد. مواد اضافی موجود در سوپ غیر از مرغ ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات حاوی بسیاری از ترکیبات دارویی بالقوه مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجایی که سینوس ها به طور موقت باز می شوند ، جریان مخاط را آسان تر و راحت تر می کند و در نتیجه احتقان را برطرف می کند.

غلات

دانه های کدو تنبل و کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت سرماخوردگی را ظرف 24 ساعت پس از شروع علائم کوتاه کند. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند به رفع احتقان بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل ممکن است در کاهش علائم سرفه حاد ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی م effectiveثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین است ج سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند مصرف منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

حلیم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است ، از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی شناخته می شود که سرفه را بهبود می بخشد. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز کردن آن است زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ کرده است.شلغم همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید