در کوتاه ترین زمان با چربی شکم و کمر خداحافظی کنید


چربی شکم و بروز آن دلایل زیادی دارد ، از جمله رژیم غذایی نامناسب ، عدم تحرک و استرس. بهبود تغذیه ، افزایش فعالیت ، کاهش استرس و ایجاد سایر تغییرات در شیوه زندگی همه عواملی هستند که می توانند به از بین بردن چربی شکم کمک کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید سریع نتیجه بگیرید یا هیچ یک از روشهای ذکر شده شما را تحت تأثیر قرار نداده است ، در این صورت ما شما را با روشهای موثر و غیر تهاجمی آشنا می کنیم.
Slim Fit و Derm-Up دستگاه هایی هستند که بدون نیاز به جراحی و دارو ، چربی دور شکم و باسن را در مدت زمان کوتاه و کاملاً بدون تهاجم می سوزانند.

دو نوع چربی شکمی و پهلو وجود دارد:

چربی احشایی: نوعی چربی است که اندام های داخلی را احاطه کرده است.
چربی زیر جلدی: نوعی چربی است که در زیر پوست ذخیره می شود.

چربی احشایی بیشتر از چربی زیر جلدی نتیجه می دهد. افراد می توانند تغییرات زیادی در شیوه زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنند که به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

چرا چربی شکم خطرناک است؟

چربی شکم

اضافه وزن یکی از مهمترین علل بیماریهای مختلف است. چربی اضافی شکم می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد ، از جمله: بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، آسم ، سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها مانند زوال عقل ، خواب آپنه و سایر مشکلات تنفسی ، بیماری کبد ، پوکی استخوان

علت چربی شکم و شکم چیست؟

عوامل مختلفی باعث چربی شکم می شوند که مهمترین علت چربی شکم و پهلو است.

1.مصرف زیاد الکل

مصرف زیاد الکل می تواند منجر به انواع مشکلات و بیماری های جسمی از جمله بیماری کبد و التهاب شود.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده است که مصرف زیاد الکل باعث افزایش چربی شکمی و در نتیجه افزایش کمر و شکم در مردان می شود.

الکل سلول های کنترل کننده اشتها را در مغز تحریک می کند ، باعث گرسنگی می شود و در نتیجه کالری بیشتری مصرف می شود. علاوه بر این ، نوشیدنی های الکلی حاوی مقدار زیادی کالری و قندهای اضافی هستند که باعث افزایش وزن می شوند.

2. استرس

هورمون استروئیدی به نام کورتیزول به بدن در تنظیم و مقابله با استرس کمک می کند. هنگامی که فرد در معرض خطر یا تحت فشار است ، بدن هورمون کورتیزول را ترشح می کند که بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.

اکثر مردم هنگام استرس شروع به غذا خوردن می کنند و کورتیزول به حفظ کالری اضافی در اطراف معده و سایر قسمت های بدن کمک می کند.

3. ژنتیک

برخی شواهد نشان می دهد که ژنتیک افراد در افزایش وزن آنها نقش دارد. دانشمندان معتقدند که ژنتیک می تواند بر رفتار ، متابولیسم و ​​خطر بیماریهای مرتبط با چاقی تأثیر بگذارد. عوامل محیطی و رفتاری نیز در احتمال چاقی نقش دارند.

هنگامی که ژنتیک عامل چربی شکم و اضافه وزن است ، می توانید از روشهای غیر تهاجمی و قطره چکان و دستگاه های باریک برای دستیابی به وزن متعادل استفاده کنید. اساس این دو دستگاه انرژی گرمایی با فرکانس رادیویی است و آنها فرایند سوزاندن و برداشتن چربی های شکم و پهلو را به صورت کاملاً غیر تهاجمی انجام می دهند.

4. رژیم غذایی نامناسب

غذاهای شیرین مانند کیک و آب نبات و نوشیدنی هایی مانند نوشابه و آب میوه ها می توانند منجر به افزایش وزن ، کاهش متابولیسم و ​​کاهش توانایی چربی سوزی شوند.

کمبود پروتئین و رژیم های کربوهیدرات بالا نیز بر وزن تأثیر می گذارد. پروتئین به فرد کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کند و افرادی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود دارند معمولاً بیشتر می خورند.

چربی های ترانس به ویژه باعث التهاب و در نتیجه اضافه وزن می شوند. چربی های ترانس در بسیاری از غذاها از جمله فست فود و انواع کیک و بیسکویت یافت می شود.

انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند به جای چربی های ترانس از غلات کامل سالم ، از چربی های چند غیراشباع و تک غیراشباع استفاده کنند.

تاثیرات پرخوری بر چربی شکم

5. کمبود خواب

بین افزایش وزن و کمبود خواب که منجر به چربی شکم می شود ارتباط وجود دارد. کم خوابی و کم خوابی از عوامل مهم در افزایش چربی شکم و شکم هستند. کمبود خواب کافی منجر به اختلالات خوردن یا پرخوری احساسی می شود.

6. سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور مستقیم چربی شکم را افزایش نمی دهد ، اما یکی از عوامل افزایش آن است.

مطالعات نشان داده است که اگرچه چربی شکمی بیشتر در افراد سیگاری و غیرسیگاری دیده می شود ، اما در افراد سیگاری بیشتر دیده می شود.

7. برخی از شرایط پزشکی

برخی بیماریها یا شرایط مانند کم کاری تیروئید تشخیص داده نمی شوند یا درمان نمی شوند ، که متابولیسم بدن را کاهش داده و سوزاندن کالری اضافی را مشکل می کند.

8. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت جسمانی ضروری است. آب بهترین نوشیدنی است ، اگرچه بسیاری از مردم به نوشیدنی های قندی ، چای و آب میوه علاقه دارند.

کالری و قند موجود در نوشیدنی های قندی به بدن اضافه می شود و می تواند چربی شکم را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین باعث افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم می شود ، در حالی که نوشیدن آب به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

نکته مهم این است که کالری موجود در نوشیدنی ها جایگزین غذاهای جامد نمی شود و شما را سیر نمی کند ، بنابراین می توانید به راحتی مقادیر زیادی نوشیدنی های پر قند و پرکالری مصرف کنید.

بنابراین ، به جای مصرف نوشیدنی های شیرین ، آب میوه ها و نوشیدنی های مختلف ، توصیه می شود آب ساده یا چای بدون قند بنوشید.

9 ثبات

اگر کالری بیشتری نسبت به سوزاندن خود بسوزانید ، وزن خود را افزایش می دهید. عدم تحرک ، دفع چربی اضافی را دشوارتر می کند و چربی شکم و شکم با گذشت زمان افزایش می یابد.

تاثیر بی تحرکی بر چربی شکم

10. کربوهیدراتهای ساده بخورید و از کربوهیدراتهای مختلط اجتناب کنید

بهتر است مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید ، ماکارونی و برنج سفید را کاهش دهید و در عوض از کربوهیدراتهای پیچیده مانند سیب زمینی شیرین ، لوبیا ، جو و برنج قهوه ای استفاده کنید تا چربی شکم از بین برود.

بر خلاف کربوهیدرات های تصفیه شده که باعث احساس گرسنگی می شوید ، کربوهیدرات های پیچیده شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید. کربوهیدراتهای پیچیده به دلیل داشتن فیبر زیاد بسیار سریعتر هضم می شوند. مطالعات نشان داده است که انتخاب غذاهای پر فیبر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

11. توجه نکردن به غذایی که می خورید

تمرکز بیشتر بر روی غذا و احساسی که هنگام غذا خوردن به شما کمک می کند وزن بیشتری را کاهش دهید.

خوردن آگاهانه در واقع تمرینی است که به شما کمک می کند تا بر عادات غذایی خود کنترل بیشتری داشته باشید و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید. به این ترتیب ، شما بیشتر به گرسنگی و سیری خود توجه می کنید ، با حرکت و حواس پرتی کمتری غذا می خورید و تأثیر غذا را بر روحیه و سلامت خود درک می کنید. خوردن آگاهانه به حفظ سلامت جسمی و روحی شما کمک می کند و راهی موثر برای کاهش وزن است.

12. عدم انتخاب ورزش مناسب

انتخاب یک بازی م effectiveثر برای لذت بردن کار سختی است. خوشبختانه ، پیلاتس تا حد زیادی از ضربه زیاد ، توان خروجی بالا و بارهای سنگین عضلات و اسکلت اجتناب می کند.

انجام روزانه پیلاتس می تواند به کاهش وزن و کاهش دور کمر کمک کند. شما می توانید تمرینات پیلاتس را با توجه به میزان آمادگی خود انتخاب کنید ، به علاوه پیلاتس برای همه سنین مناسب است.

تغییر سبک زندگی برای کاهش چربی شکم

انتخاب عادات سالم به خلاص شدن از شر چربی و همچنین جلوگیری از تشکیل مجدد آنها کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند که نیم تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کنید تا کاهش وزن تدریجی و مداوم باشد.

تغییر رژیم غذایی و کنترل میزان غذایی که می خورید شامل ورزش و فعالیت های چربی سوزی مکمل برای از بین بردن چربی و چربی دور شکم است.

غذاها و تنقلات ، مانند میوه ها ، سبزیجات برگ سبز و غلات کامل بدون کالری و چربی اضافی ، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کنند.

غذاهای منبع پروتئین خام مانند تخم مرغ ، ماهی و طیور را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

حبوبات و حبوبات به شما کمک می کنند تا سیر بمانید و کالری روزانه خود را به میزان چشمگیری کاهش دهید.

مصرف روزانه سدیم باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد. کاهش مصرف سدیم نه تنها خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد ، بلکه از تجمع مایعات در زیر پوست و بدتر شدن چربی شکم نیز جلوگیری می کند.

با رعایت این نکات ، می توانید تغییراتی در ظاهر خود به جز تغییرات داخلی بدن ایجاد کنید.

برای جلوگیری از چربی شکم و شکم چه کنیم؟

هرگز صبحانه را حذف نکنید. حذف صبحانه باعث می شود غذاهای ناسالم را در طول روز انتخاب کنید و حتی به مرور زمان منجر به چاقی می شود. همچنین خوردن صبحانه متابولیسم بدن را آغاز می کند و در نتیجه در طول روز غذای کمتری می خورید. شروع روز با یک صبحانه سالم سرشار از کربوهیدرات و پروتئین ، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

برای ناهار غذاهای کم کالری انتخاب کنید. پروتئین و غلات کامل گزینه های خوبی برای ناهار هستند. توصیه می کنیم ناهار خود را با مقداری سالاد میوه یا سبزیجات میل کنید. بهتر است مرغ و ماهی بیشتری بخورید.

آخرین وعده غذایی روز ، شام ، بسیار مهم است. از عصر به بعد ، متابولیسم بدن به تدریج کند می شود ، بنابراین خوردن سبک در شام مهمتر است.

میان وعده نیز ضروری است. میان وعده ها به حفظ متابولیسم و ​​رفع گرسنگی کمک می کنند. میان وعده های سالم شامل میوه ها و سبزیجاتی است که هم کالری کمی دارند و هم آبرسان هستند.

چگونه می توان چربی شکم را از بین برد؟

گاهی از جراحی پلاستیک برای کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می شود. یکی از این جراحی ها لیپوساکشن نام دارد.

در روش لیپوساکشن ، جراح ماده ای را به ناحیه مورد نظر مانند ران تزریق می کند تا سلول های چربی مایع شوند. سلولهای چربی با استفاده از مکش خلاء از بدن خارج می شوند.

تزریق چربی یک راه حل برای کل بدن نیست. این روش تنها چند قسمت را درمان می کند ، علاوه بر این ، بدون تغییر شیوه زندگی ، احتمال عود سلول های چربی وجود دارد. این روش فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن کمی یا متوسط ​​هستند توصیه می شود.

روشهای دیگری برای کاهش وزن در بزرگسالان وجود دارد. مانند جراحی بای پس معده یا تنظیم نوار معده که برای افرادی که اضافه وزن دارند و رسوبات چربی در شکم و شکم دارند مناسب است. اگر چاق هستید و چربی زیادی در ناحیه شکم و باسن خود جمع کرده اید ، چنین روش هایی م thanثرتر از لیپوساکشن خواهد بود.

اما همه این روشها عوارض جانبی زیادی دارند. تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک برای کوچک کردن شکم و باسن یک موضوع کاملاً فردی است ، اما قبل از تصمیم گیری ، توصیه می شود روش های مختلف را بدانید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

عوارض لیپوساکشن برای از بین بردن چربی شکم و شکم عبارتند از:

خطرات بیهوشی

صدمه

تغییرات در حساسیت پوست که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد

آسیب به ساختارهای عمیق پوست مانند اعصاب ، عروق خونی ، ماهیچه ها ، ریه ها و اندام های داخلی شکم

ترومبوز ورید عمقی ، پیامدهای قلبی و ریوی

تجمع مایع

عفونت

جراحی باید تجدید نظر شود

تورم مداوم

بهبود سریع زخم

شل شدن پوست و بدتر شدن سلولیت

· تورم

خطوط نامنظم یا نامتقارن

تغییر نامنظم رنگ

البته ، همه این عوارض و خطرات احتمالی قبل از انجام هرگونه روش مورد بحث قرار می گیرد.

با دستگاه های مداری چربی شکم و پهلو را از بین ببرید
تناسب اندام و درم بالا

هر دو دستگاه DermUp و SlimFit SlimFit دستگاههای لاغری م effectiveثری هستند که کار خود را به صورت کاملاً غیرتهاجمی و م doثر انجام می دهند. اساس هر دو دستگاه رادیوفرکانسی گرمایش است. هیچ خطری در اتاق عمل ، بیهوشی و هر نوع زخم در برداشتن چربی شکم با این دو دستگاه وجود ندارد.

برای رفتن به صفحه محصول Derm Up روی نماد مقابل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید