دستور درست برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف زیاد غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین مواردی که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسیدها و بازهایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم دارد. بنابراین اگر غذاهای اسیدی زیادی در رژیم غذایی خود دارید ، مطمئناً شما را در معرض بیماری های خاصی قرار می دهد.

سطح مناسب pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد اسیدی می شود. عدد استاندارد pH خون 7.365 است که از حالت خنثی به کمی قلیایی می رسد. اما اگر این عدد کمتر از 7 220 باشد ، فرد می تواند به کما برود.

فواید قلیایی بودن pH خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و تورم

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را قادر می سازد تا در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. با مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها ، رژیم قلیایی علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم غذایی برای دستگاه گوارش عالی است. غذاهای قلیایی مانند سیب هضم را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • به سلامت قلب کمک کند

رژیم قلیایی شامل میوه ها و سبزیجات زیادی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در عروق خونی باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی می شود.

  • مواد مغذی را برای بدن تأمین می کند

رژیم قلیایی برای کاهش وزن فاقد مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است که برای بدن ضروری هستند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم قلیایی در سم زدایی نقش دارد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. ضایعات می توانند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان متابولیسم را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهند.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی کردن سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و آووکادو pH 7 است.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، دانه ها

حبوبات

لوبیا دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی دارای 6 تا 11 ساعت است و فقط آب مقطر برای نوشیدن خوب است. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما هنوز انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن کمی لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند زیرا باعث اسیدیته در بدن می شوند.

هنگامی که جریان خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای تنظیم سطح pH می گیرد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذاهای خنثی

نشاسته ، قند و چربی طبیعی

اخرین حرف

یکی از ویژگی های خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، به سلامت نیز منجر می شود.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر غذایی ، ورزش نکردن ، مصرف زیاد گوشت حیوانات ، مصرف زیاد محصولات جانبی ممکن است مفید باشد. به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگهای غذایی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید