رابطه رژیم غذایی و خواب (غذاهایی برای خواب آرام)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید به طور مستقیم بر خواب شما تأثیر می گذارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین های مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور می توانید از گزینه های زیادی که این روزها در بازارها ارائه می شود مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اینکه بتوانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید ، باید به غذاهایی که حساسیت دارید توجه کنید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به برخی غذاها

اگر به غذا حساسیت دارید و آن را مصرف می کنید ، علاوه بر ایجاد ناراحتی جسمی ، می تواند بر سیستم روحی و روانی شما نیز تأثیر بگذارد.

عوامل فوق می توانند بر خواب شما تأثیر منفی گذاشته و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کنند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام را سبک نگه دارید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب یک چرت کوتاه بزنید و بعد از غذا خوردن در شب دچار مشکل شوید و در خواب شب نیز مشکل داشته باشید.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که شیرین و پر از چربی هستند.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این زمان ، شما باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال شما می توانید انجام دهید

از مخلوط غلات و شیر یا یک وعده ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. اینطور نیست که بتوانید چیزی بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش داشته باشد و به خوبی استراحت کند.

آب کافی در روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و آب کافی در بدن خود داشته باشید ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نخواهید شد.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا باید شب ها از خواب بیدار شوید تا ادرار کنید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید