رژیم افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط به معنای کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. راه های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن به اندازه کاهش وزن مشکل است. در این مقاله ، ما می خواهیم در مورد رژیم صحیح و نظری افزایش وزن صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد دچار کمبود وزن می شود. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به چاقی روی می آورد.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری را باید فقط یک پوسته سطحی در نظر گرفت. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما خوردن کربوهیدرات بیشتر می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

حتما می پرسید کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین حاوی 0 کالری است.
  • آب: این آب حاوی 0 کالری است.

به طور مشابه ، شما می توانید بر اساس گروه های غذایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی کربوهیدراتها در بین همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، اکیداً توصیه می شود که کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است در جستجوی غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود 9 ماده غذایی برای افزایش وزن را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. لوبیا همچنین کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای حفظ سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ کدام روش را برای افزایش وزن توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. دوستان عزیز فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید