شکستن قانون به معنای شکستن همه پل ها نیست!


در شرایطی که افراد تصمیم می گیرند یک عادت را ترک کنند یا از انجام برخی کارها خودداری کنند ، گاهی اوقات می تواند منجر به عصبانیت ، تنش ، احساس ناامیدی و…

دوباره این کار را انجام دهید یا برنامه ای را که دارید بشکنید. به عنوان مثال ، فردی که تصمیم می گیرد سیگار را ترک کند ، خودارضایی کند یا سیگار بکشد یا خودارضایی کند ، یا فردی که مدتی در برنامه رژیم غذایی بوده است ، سعی می کند از رژیم غذایی خارج از رژیم غذایی استفاده کند یا به دلایلی غذا مجاز باشد. مواد می کند.

احساس گناه کنید و ادامه دهید

در این شرایط ، فرد ممکن است به دلیل احساس گناه از همه چیز دست بکشد و در نتیجه تنبیه خود کنترل بیشتری را از دست بدهد ، به عنوان مثال ، با ادامه سیگار کشیدن یا مصرف بی رویه غذاهای دیگر در حالی که فقط یک وعده غذایی غیر مجاز مصرف می کند.

به آن می گویند اثر لعنتی

یعنی ، اکنون که این اتفاق افتاده است ، بی پروا همه کارها را انجام می دهید ، یا به عبارت دیگر ، تسلیم شدن و کنار گذاشتن یک طرح به طور کامل به دلیل احساس گناه و شکستن چارچوب ذهنی که شخص برای خود آماده کرده است.

برای مبارزه با این وضعیت در رژیم غذایی راه حل 2 حاضر.

اولین قدم قبل از شکستن سیستم

اولین قدم جلوگیری از این اتفاق است.

برای این کار بهتر است عوامل نگران کننده را شناسایی کرده و جایگزین مناسبی برای این عوامل انتخاب کنید یا از قرار گرفتن در معرض این عوامل خودداری کنید.

به عنوان مثال ، اگر غذا خوردن با افراد خاصی یا در محیط های خاصی مانند رستوران ها عامل محرکی برای ایجاد اختلال در رژیم غذایی فرد است ، از قرار گرفتن در این موقعیت اجتناب کنید.

از نظر جایگزین های مناسب برای محرک ها ، برای مثال ، برای فردی که علاقه زیادی به نوشیدنی های گازدار دارد ، می توان انواع نوشیدنی های گازدار و طعم دار استفاده کرد که مصنوعی هستند تا نوشیدنی های گازدار معمولی. شیرین بدون قند و کالری هستند. به

استفاده از برخی تنقلات به عنوان پاداش در روزهای خاص و رعایت یک برنامه از پیش تعیین شده نیز می تواند در این موارد کمک کننده باشد.

راه دیگر شکستن سیستم است

راه حل دوم مربوط به زمانی است که رژیم رعایت نشده است ، به عنوان مثال ، فرد غذای خاصی را از برنامه گرفته است.

در این شرایط ، نفرت از خود و احساس گناه می تواند باعث شود که همه چیز را رها کرده و غذاهای غیرمجاز بیشتری مصرف کنید. برعکس این خود را معذور کنید و این ایده که من هم می توانم اشتباه کنم و در نهایت دچار اشتباه نمی شوم ، می توان به مسیر درست بازگشت و از اشتباه و ترک همه چیز دست کشید.

ارسال شده توسط: عباس مجتهد


مطالب بیشتر:

پنج اشتباه رایج برای بدنسازان با رژیم غذایی

رژیم غذایی و یبوست چرا رژیم غذایی شما باعث یبوست می شود؟

رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک چیست؟ (بدون گلوتن)

رژیم نیمه گیاهی چیست و آیا سالم است؟



دیدگاهتان را بنویسید