غذاهای سفید کننده دندان – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که دندان ها را سفید می کند

غذاهایی که دندان ها را تمیز می کند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. برخی از غذاها برای دندان های شما مضر هستند و برخی برای دندان های شما مفید هستند ، اما آیا می دانستید که برخی از غذاها دندان های شما را بعد از خوردن تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز و تمیز شدن دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. فیبر سیب به عنوان مسواک عمل می کند و نقش مهمی در تمیز کردن پلاک و بقایای غذا از دندان ها دارد. اسیدیته موجود در سیب باکتری های بد را از بین می برد و از این رو در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب های پوست کنده بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان هستند که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، سرشار از فیبر است و با شستن پلاک در هنگام غذا ، دندان ها را تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند. هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر هستند و کالری کمی دارند ، که آنها را به سبزی عالی برای دندان ها تبدیل می کند! خوردن فیبر در سبزیجات برگ مانند سیب و هویج به پاکسازی بقایای غذا و پلاک کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری لثه می گویند ، کمک می کند. به جای کاهو ، مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده به ساندویچ های کودکتان اضافه کنید یا از کلم پیچ با هویج برای مسواک زدن خوب دندان های خود استفاده کنید!

پنیر دسی

پنیر به طور مستقیم هیچ نقشی در سفید کردن دندان ها ندارد ، اما در صورت مصرف سایر غذاها از آسیب به دندان جلوگیری می کند. پانیر سرشار از کلسیم است ، به همین دلیل دندان ها قوی هستند ، اما مزایای پنیر به اینجا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار فرزند خود بیفزایید تا به کودک شما کلسیم و کازئین بیشتری داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید