ماه ملی میوه و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما سعی می کنیم به شما کمک کنیم راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه ای برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم پیدا کنید.



افشاگری – این پست در اصل در سال 2020 در متخصص تغذیه داخلی ارسال شده بود ، اما به روز شده و مجددا ارسال شده است.

علت جشن

می دانم که به نظر می رسد هر هفته “روز ملی” (جاهای خالی را پر کنید) متفاوت است. روز شربت افرا همزمان با همه چیز است ، از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری. کافی است.


با اينكه برای بنیاد سلامت بهتر تولید کنید (pbh) ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه و سبزیجات تعیین کرده است و من قطعاً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ممکن است به کاهش فشار خون ، جلوگیری از انواع خاصی از سرطان و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، اگرچه 80 درصد از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی قابل پیشگیری است.


میوه ها و سبزیجات نیز سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی ما گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما را پشتیبانی می کنند.

علیرغم این مزایا ، آمریکایی ها به میزان توصیه شده روزانه خود نه برای میوه ها و نه سبزیجات دست پیدا نمی کنند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

فقط 1 نفر از هر 10 بزرگسال مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات مصرف می کند.

جوانانی که برای رسیدن به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات برای جوانان به میزان کم است فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی با مصرف روزانه گیاهخواران خود مواجه می شوند و تنها 9 درصد از میزان مصرف روزانه میوه خود را تأمین می کنند.

توصیه های فعلی میوه و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان هر روز موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

NS دستورالعمل رژیم غذایی مدیترانه ای توصیه به گنجاندن میوه ها و سبزیجات در بیشتر وعده های غذایی ، با تاکید بر گنجاندن بیشتر غذاهای گیاهی در رژیم غذایی خود.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

برخی از نکات ساده برای دریافت بیشتر میوه و سبزیجات در روز عبارتند از –

  • اسفناج یا سبزیجات سبز را به اسموتی صبح اضافه کنید
  • هنگام ناهار سبزیجات مانند کاهو ، خیار و جوانه را روی ساندویچ بوقلمون بچینید
  • افزودن میوه (تازه یا منجمد) به ماست برای یک پارافیت آسان
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه چیده و راههای جدیدی برای تهیه آن بیابید
  • سبزیجات را ستاره برنامه هفته ای یک بار برای شام قرار دهید دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک تابه کامل سبزیجات را تفت دهید تا به وعده های غذایی آخر اضافه شود
  • برای زمانی که شام ​​می پزید ، یک سینی سبزیجات آماده کنید تا از آن استفاده کنید
  • با هم مخلوط کنید میکس پیاده روی خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • افزودن میوه به دسرها ، مانند هلوهای کبابی سالاد میوه با ماست یا نعناع

برای کاشتن درخت تعهد کنید

PBH در تلاش برای کمک به هرکسی که میوه ها و سبزیجات بیشتری را وارد سبک زندگی خود کند ، یک جنبش سرگرم کننده به نام چالش گیاه داشته باشید را ایجاد کرد. امسال ، آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کرده و آماده تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان شویم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد که سال 2021 را به عنوان سال جهانی میوه ها و سبزیجات اعلام کرد ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، مواد اولیه ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

یک چالش گیاهی

من شما را تشویق می کنم که آن را بگیرید برای کاشت درخت تعهد کنید و خودتان را به چالش بکشید که هر روز و در طول ماه یک میوه و سبزی دیگر به برنامه معمول خود اضافه کنید.

NS یک وب سایت گیاهی داشته باشید همچنین مملو از منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات زیادی در مورد میوه ها و سبزیجات است.

برخی از غذاهای میوه و سبزیجات رژیم مدیترانه ای مورد علاقه ما

دیدگاهتان را بنویسید