محبوب ترین رژیم سال چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین رژیم سال چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق آخرین بررسی ها ، رژیم کتوژنیک مجدداً به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای تهیه قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان ساده خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

خوردن کتوژنیک - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش اشتها ، کنترل دیابت ، درمان صرع انسدادی ، بهبود فشار خون و کلسترول و همچنین کاهش تری گلیسیریدها و تبدیل نوع سوختی که بدن به چربی مصرف می کند ، از این رژیم استقبال شده است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و نتایج مثبتی به دست آورده است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر رژیم غذایی و مرکز تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

بگذارید مثالی برای شما بیاورم تا رژیم کتوژنیک را بهتر درک کنید. یک خودروی دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند با بنزین و بنزین راه اندازی شود. این ماشین همیشه بنزین می زد ، حالا وسط جاده بنزینش تمام می شود و می ایستد. چه کار می کنی؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما مانند این دستگاه است که در آن دو نوع سوخت وجود دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدراتش تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک قبلا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (حدود 5) و چربی جایگزین می شود. با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ، بدن وارد حالت کتوز می شود.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کمی کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photos 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که همه چیز مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای سوخت به چربی تبدیل می شود. کتوز نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی است.

انواع رژیم کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد ، رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم کتوژنیک هدف دار و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در زیر به تفصیل شرح داده شده است. در ادامه مقاله ، با عبارت macronutrients آشنا خواهید شد. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

نسبت مواد مغذی در این رژیم برای مبتدیان مناسب است: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم شامل 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. یعنی میزان چربی زیاد است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. مقدار چربی در این رژیم غذایی روزانه باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین در هر وعده حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ است.

رژیم کتوژنیک دو دوره ای یا دوره ای (CKD)

نسبت مواد مغذی درشت در این رژیم مناسب ورزشکاران: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ در روزهای بدون کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد دوست دارند روزهای آزاد خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه ما این است که از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، لبنیات و غلات کامل (علاوه بر غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای نتایج بهتر در روزهای رایگان استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

نسبت مواد مغذی درشت در این رژیم مناسب بدنسازان: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم های کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش هستند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان مصرف کربوهیدرات در یک روز کامل 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، لبنیات یا غذاهای غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

نسبت مواد مغذی در این رژیم مناسب افراد فعال از نظر جسمی: ​​60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

این نوع رژیم کتوژنیک مستلزم این است که روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئین ها مانند کربوهیدرات ها می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع رژیم کتو را انتخاب کنید کاملاً به اهداف شما بستگی دارد ، اما رایج ترین آنها رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه ای عالی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم دوره ای یا دوره ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 درصد کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید توسط پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا رژیم کتو می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

شواهد نشان می دهد که رژیم کتو می تواند به شما در کاهش وزن و تناسب اندام بیشتر از سایر رژیم های استاندارد در 2 تا 6 ماه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید