هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب بدن


اکثر مردم از میزان نوشیدن خود آگاه نیستند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله سوخت و ساز بدن شما به طور م lessثرتری کار می کنند. مثل ماشین خود به آن فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما اتفاق می افتد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند باعث افت قابل توجهی در متابولیسم شود. شما دائماً از طریق ادرار و عرق بدن خود را از دست می دهید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید در طول روز به طور منظم آب بنوشید حتی اگر تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به فرد دارد. بسیاری از عوامل (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز آب شما تأثیر می گذارد.

آب بدن

عوامل م theثر بر میزان نوشیدن آب

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما نیز بر میزان نوشیدن آب شما تأثیر می گذارد. توصیه می شود هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر بیرون از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است لازم باشد تعداد بیشتری را اضافه کنید. هنگامی که منبع کافی آب وجود داشته باشد ، کلیه ها به طور مثرتری کار می کنند. اگر کلیه ها از طریق آب عبور کنند ، ادرار غلیظ تر تولید می کنند ، انرژی بیشتری مصرف می کنند و باعث ساییدگی و پارگی بیشتر بافت ها می شوند.

هنگام تأمین آب ، باید چند قانون ساده را رعایت کنید

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از احساس تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار را کنترل کنید. اگر هیدراته کافی دارید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن) باشد. اگر عمیق است ، مایعات کافی مصرف نکنید. سردرد و سرگیجه از نشانه های دیر کم آبی بدن است. اگر این موارد را تجربه می کنید ، واقعاً باید آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نباشید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

از دو وب سایت زیر می توانید میزان آب مورد نیاز خود را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

ارجاع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you- should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-y- you- should-really-drink

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water- باید-شما-در روز-بنوشید

دیدگاهتان را بنویسید