ورزش PMS Era ورزش کنیم


ورزش یک راه مهم برای حفظ قدرت ، کنترل وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند دیابت است. اگر شما زنی هستید که با علائم PMS دست و پنجه نرم می کنید ، فعالیت بدنی ممکن است تأثیر بیشتری بر شما بگذارد. در صورت ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی ، هر ماه در روزهای قبل از پریود علائم دارید و این علائم آنقدر بد هستند که می توانند زندگی عادی شما را تحت تأثیر قرار دهند. ممکن است تغییرات احساسی مانند اختلالات خلقی ، خواب یا تمرکز را تجربه کنید. و همچنین ممکن است تغییرات جسمی داشته باشید – خستگی ، نفخ ، یا اشتیاق به غذا.

با این حال ، می توانید این علائم را کنترل کنید. تکنیک های مختلف برای افراد مختلف مفید است ، اما برای بسیاری از زنان ، ورزش می تواند کمک بزرگی باشد.

PMS

چه تمریناتی به این دوره کمک می کند؟

تحقیقات نشان می دهد که ورزش هوازی می تواند به بهبود علائم PMS مانند افسردگی و خستگی کمک کند. یک مطالعه نشان داد زنانی که سه بار در هفته به مدت هشت هفته 60 دقیقه تمرین هوازی انجام دادند ، از نظر جسمی ، روانی و احساسی به طور قابل توجهی بهتر عمل کردند.

هر چیزی که ضربان قلب شما را بالا ببرد ورزش هوازی است. پیاده روی سریع ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا همه گزینه های خوبی هستند. ورزش با افزایش مواد شیمیایی مهم مغز به نام اندورفین به بهبود روحیه شما کمک می کند. افزایش اندورفین می تواند به کاهش درد ناشی از PMS کمک کند.

چند روز اول پریود می تواند ناراحت کننده ترین باشد ، به ویژه اگر در این مدت خونریزی زیادی داشته باشید. بنابراین تمرکز بر فعالیت ها و تمرینات ملایم باید در لیست فعالیت های شما باشد.

پیاده روی سبک یا کاردیو سبک

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی خود را با شدت کم انجام دهید. ورزش هوازی ، تمرینات هوازی سبک ، پیاده روی یا ورزش های کوتاه مدت را در نظر بگیرید. خوب است بدانید که ریه های شما در اواخر دوره قاعدگی بهتر کار می کنند ، بنابراین برای ادامه پریود ، این تمرین را دنبال کنید.

آموزش قدرت

با توجه به افزایش پتانسیل قدرت در این دوره ، شامل تمرینات قدرتی کوچک و فعالیت های مبتنی بر قدرت ، یک حرکت هوشمندانه است. در واقع ، زمان بسیار خوبی برای انجام جلسات طولانی تر است ، که شامل ترکیبی از قدرت کامل و کاردیو است.

یوگا و پیلاتس

دو یا سه روز قبل از قاعدگی زمان مناسبی برای انجام فعالیت هایی مانند یوگا است که می تواند به آرامش بدن و کاهش علائم مانند گرفتگی عضلات ، حساسیت به سینه و خستگی و درد ماهیچه ها کمک کند. بسیاری از زنانی که در یک برنامه یوگا 12 هفته ای شرکت می کنند ، کمتر دچار درد قاعدگی ، گرفتگی و نفخ می شوند. او همچنین انرژی و روح بیشتری داشت. مطالعه دیگری نشان داد که برخی از حالت های یوگا – “کبرا” ، “گربه” و “ماهی” – به کاهش گرفتگی های دردناک کمک می کند.

اگر از پریود خود احساس ناراحتی نمی کنید ، به طور منظم به ورزش خود ادامه دهید. فقط مراقبت های لازم را انجام دهید. اگر متوجه شدید که بدن شما مانند همیشه کار نمی کند ، استراحت کنید و شدت را کاهش دهید.

در دوران قاعدگی کدام تمرینات نباید انجام شود؟

همانطور که برخی فعالیتها برای چرخه قاعدگی مناسب تر هستند ، تمریناتی نیز وجود دارند که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید. همانطور که گفته شد ، بسیاری از زنان می توانند با انجام تعدیل جزئی ورزش عادی خود را ادامه دهند.

به طور کلی ، شما باید استرس و میزان تمرینات ورزشی خود را در این مدت کاهش دهید. این به معنای قطع تحصیل نیست. برعکس ، این فقط به معنی کاهش جزئی ورزش است.

اگر احساس خستگی غیرمعمول می کنید ، ممکن است بخواهید تمرینات شدید قلبی عروقی یا استقامتی را کاهش دهید. بسیاری از زنان گزارش می دهند که در این مدت افزایش تحمل استرس را تجربه کرده اند ، بنابراین تمرینات نسبتاً شدید در این زمان دشوارتر است.

در واقع ، ورزش هر چه باشد ، در انجام آن زیاده روی نکنید. تحقیقات نشان می دهد که ماهیچه های شما ممکن است در دوران قاعدگی متفاوت حرکت کرده و خطر آسیب دیدگی را افزایش دهند. ورزش سبک را در این دوره حذف نکنید و بالعکس. اما از ورزش های سنگین خودداری کنید.

چه زمانی باید ورزش کنم؟

برای اینکه ببینید آیا ورزش می تواند کمک کننده باشد ، باید آن را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید. تمرینات خود را فقط برای روزهایی انجام ندهید که بدترین علائم PMS را دارید. تمرینات را در بیشتر روزهای هفته ، حدود 30 دقیقه در روز برنامه ریزی کنید تا نتایج را ببینید. نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید!

برای خواندن سایر مقالات ما می توانید اینجا را کلیک کنید.

ارجاع

https://www.webmd.com/women/pms/does-exercise-help

https://www.healthline.com/health/exercise-during-period

https://www.bodyform.co.uk/myths-and-facts/living-with-periods/exercising-during-period/

دیدگاهتان را بنویسید