چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. مراقبت از آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم بسیار مهم است. مصرف مقدار زیادی غذای ناسالم و به ویژه چرب و پرچرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید از بشقاب خود حذف کنید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید ، در حالی که هدف شما کاهش التهاب در بدن و کار بر روی مفاصل و ماهیچه ها است.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات را در لبه بشقاب خود بگذارد یا آنها را در سطل زباله پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید یک زندگی سالم داشته باشید ، ضروری است که مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بدون این که مجبور باشید در طول هفته تعداد بیشماری به بیمارستان بدوید.

رژیم غذایی ضد التهابی از همه غذاها تشکیل شده است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکالهای آزاد به طور قابل توجهی در افزایش خطر التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط نقش دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • والدین.
  • چغندر.
  • کلم قرمز.
  • گل کلم.
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای مقابله با افزایش التهاب و فعال سازی سیستم ایمنی بدن خود ، باید کیلومترها از هر چیز شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا سخت باشد اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما روزانه مصرف می کنیم علت قابل توجهی از نفخ هستند از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، اقلام سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن شما افزایش دهند بدون اینکه حتی در مراحل اولیه متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید آگاهانه سعی کنید رژیم غذایی خود را به طور مداوم بررسی کنید که شامل غذاهایی باشد که سرشار از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند. این کار را انجام دهید.

برخی از گزینه هایی که می توانید با آنها میزان کالری روزانه خود را بدون افزایش بیشتر خطر نفخ برآورده کنید عبارتند از:

  • به ویژه گوشت قرمز خود را با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن ماهی ، باس و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که مطمئناً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و کالباس همبرگر اجتناب کنید ، که ترکیب تغذیه ای و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ چیز کاهش نمی دهد و در عوض ، بیشتر به کلسترول شما می افزاید.
  • هر زمان که هوس این قند بالا را کردید ، به جای استفاده از شیرینی های پر از شکر یا یک تکه کیک ، به جای آن یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای خود انتخاب کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، به جایگزین های سالم تری برای روغن هایی مانند روغن زیتون بروید. اگر قبلاً تغییر نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها در مقایسه با روغن های گیاهی یک گزینه عالی برای سلامتی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش اثرات التهاب کمک می کند. به علاوه ، اگر انواع روغن های سالم می خواهید ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

صبحانه سالم

جای تعجب نیست که ما همیشه هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به دنبال کیسه چیپس یا پاپ کورن می رویم ، و زمانی که متوجه شدیم ، دیر شده است و کل بسته جویده شده است. این به کالری بیش از حد می افزاید و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که از طریق آن از بدن شما خارج می شوند ، واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین آنچه می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، مغز بادام زمینی ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید و برای افزودن یک شیرینی کوچک به آن ، می توانید خشک کنید. جامون و آناناس را نیز می توان مصرف کرد. این مطمئنا هوس شما را برآورده می کند و شما را سیر نگه می دارد و از حمله به کیسه های ترد جلوگیری می کند. و فراموش نکنیم ، آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و مواد مغذی بالایی نیز دارد!

از جمله گیاهان دارویی در رژیم غذایی خود استفاده کنید

معمولاً با گذشت زمان ما ثبات کارها و شیوه های انجام آن را از دست می دهیم ، به ویژه در عصر حاضر. به طور مشابه ، نسل قدیمی در همه زمان ها از تعداد خوبی از گیاهان دارویی در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، انواع عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره است.

غذای پر فیبر بخورید

محققان و پزشکان رژیم غذایی با مقادیر نسبتاً بالای فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی مصرف شود ، می تواند تا حد زیادی در کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل هستند. حبوبات و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، در حالی که از غذاهای سرشار از فیبر استفاده می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند یک علامت محرک باشد و در چنین موردی همچنین می تواند عوارض جانبی بزرگی را به دنبال داشته باشد.

منابع می گویند:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید