کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که برای کاهش وزن مراجعه می کنند از افزایش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما بقیه چند کیلو نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل در خون و استروژن بالا با تأثیر بر اندام ها روند کاهش وزن را مهار می کند و در حقیقت حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این سال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف و دریافت فیبر به درستی ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، گردش استروژن در بدن را کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر ، سبزیجات و حبوبات ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و مواردی مانند دانه کتان و چیا است که در بین من بسیار محبوب است. .) من

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم پیچ ، می تواند باعث نفخ شود ، بنابراین ممکن است استفاده از کپسول های Carbogel و نوشیدن آب کافی در این مورد مناسب باشد). آیا!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که خوشمزه است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید.

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید