آنها را کاملا با نادیده گرفتن رژیم کتوژنیک تماشا کنید و درس را یاد بگیرید

رژیم پرطرفدار کتوژنیک روش های مختلف برای انجام دارد. هر رژیم غذایی براساس مجموعهای از هفت عامل مختلف مورد بررسی قرار گرفت و رتبهبندی شد. تحقیقات کمی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک و سنگ کلیه انجام شده. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد.  This con᠎tent w​as ​do ne with G SA Conte nt G ener ator DEMO.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

رژیم کتوژنیک غذاها در حال حاضر، تحقیقات کافی در مورد اثرات بلند مدت این رژیم انجام نشده است. بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. در این شکل از رژیم فستینگ، فرد ۲۴ ساعت کامل، اما تنها یک یا دو روز در هفته، هیچ غذایی مصرف نمیکند؛ اما در باقی روزهای هفته رژیم غذایی عادی خود را دارد. در یک مطالعه مشخص شد که یک وعده غذایی که حاوی حبوبات باشد بیش از یک وعده غذایی که حاوی پروتئین گوشتی باشد میتواند در کاهش احساس گرسنگی تاثیر داشته باشد.

با کاهش کربوهیدرات بدن برای تامین انرژی از چربی استفاده می کند، به این پروسه یعنی استفاده از چربی به جای کربوهیدرات برای تامین انرژی، کتوزیس می گویند. سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل گوناگون از سلامت ما دفاع میکند و این امر در ارتباط با سموم هم صدق می کند. با یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات، برای انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیتهای روزانه خود، از سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن به جای کربوهیدرات استفاده خواهید کرد.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

اما به صورت کلی ارزش غذایی بسیار بالایی در این خوراکی وجود دارد. بدن ما با انجام رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک چربی بیشتری به عنوان انرژی میسوزاند. با حذف گلوکز به دست آمده از مواد خوراکی بدن شما از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند. رژیم کتو یک برنامه غذایی منحصر به فرد است که برای افرادی که میخواهند از شر چربی های اضافه خلاص شوند بسیار مفید است. این برنامه غذایی شما را به خوبی لاغر میکند! این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد.

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

روغن ها ( منشا گیاهی ) و چربی ها ( منشا حیوانی ) بیشترین کالری را در جدول غذایی دارند و بدیهی است که این میزان کالری برای انسان امروزی بیشتر از حد نیاز بوده و باعث اضافه وزن میشوند. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. ناطقان: به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد رژیم کتو میتواند ناتوانی را کاهش دهد و کیفیت زندگی را در افراد بهبود بخشد.کارشناسان میگویند، این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد.

رژیم کتوژنیک زهرا شیری

نتایج برای همه متفاوت خواهد بود ، و هیچ قاعده محکم و سریعی در مورد تعداد سایزی که می توانید در شش ماه یا یک سال از دست دهید , سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 وجود ندارد. از آنجایی که این رژیم سطح قند خون را پایین می آورد، نیاز به داروهای قند خون را کاهش می دهد و باعث کم شدن تمام اثرات سطح بالای انسولین می شود پس منطقی است که بگوییم برای دیابت موثر است. کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم باعث تولید مولکولهای کوچک سوختی به نام “کتون” میشود.

اگرچه رژیم پالئو منابع متداول کربوهیدراتها مانند غلات، خوراکیهای غنی از کربوهیدرات و شکر اضافه را حذف میکند، اما سرشار از مواد غذایی با فیبر بالا مانند سبزیجات، میوهها، آجیل و دانهها است. آسان است، چون برخلاف مواد غذایی دیگر ، آماده شدن تخم مرغ به زمان کمی نیاز دارد؛ این رژیم به خاطر پروتئین بالایی که دارد، علاوه بر سیر نگه داشتن شما در طول روز، باعث فرایند چربی سوزی نیز می شود. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود.

با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد. 3. در همین حین و نبود گلوکز بدن شروع به چربی سوزی و تولید کتون خواهد کرد. استفاده از این مواد کتویی می تواند تا میزان زیادی چربی بدن شما را کنترل کند و همین نکته م تواند بر روی رژیم غذایی شما تاثیر بگذارد. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

خرما در رژیم کتوژنیک

ماهیهای چرب مثل ماهی شیر، ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، تن و ماکرل دارای چربیهای حیوانی سالم هستند که با رژیمهای کتویی سازگاری دارند.غذاهای دریایی مثل میگو یا کالاماری هم گزینههای مناسبی برای این نوع رژیم هستند. رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. گزارشهای منتشر شده نشان میدهند در حالی که بیماریها با یکدیگر متفاوت هستند اما انجام رژیم کتو برای بسیاری از مشکلات عصبی موثر است زیرا که اثرات محافظتی در برابر اعصاب را دارد. اما کاهش وزن و کنترل تشنج ناشی از صرع، همه داستان در این رژیم نیست.

یک نوع رژیم کتوژنیک

اگرچه انجام این کار مفید اما شاید مناسب همه افراد نباشد. دوست دارید در تعطیلات عید همه از تغییرات شما صحبت کنند؟ در مطلب قبلی درباره اهمیت کربوهیدرات ها صحبت کردیم که شرح آن مطلب را در اینجا می توانید بخوانید. شما همچنین ممکن است با یک متخصص تغذیه محلی کار کنید تا کمبود مواد مغذی احتمالی را محدود کرده و درباره مکمل های ویتامین صحبت کند زیرا شما دانه های غلات، لبنیات و میوه ها را نخواهید خورد و بسیاری از سبزیجات را حذف می کنید. به عنوان مثال ثابت شده است که کمبود فولات در خانم ها در سنین باروری باعث نقص لوله عصبی در جنین خواهد شد.

رژیم نیمه کتوژنیک

تولید اسید استواستیک در بدن کسانی که این نوع رژیم را رعایت می کنند، افزایش می یابد که باعث افزایش کتون ها در خون و ادرار و در نتیجه اسیدی شدن محیط بدن می شود. به این ترتیب، زمانی که با رژیم کم کربوهیدراتی پیش میروید، اندازه ذرات کلسترول بد افزایش و مقدار کل آنها کاهش مییابد. در مقابل، باید با سایر انواع رژیم های غذایی احتیاط بیشتری داشته باشیم، به ویژه اگر کالری زیاد باشد، زیرا می تواند منجر به افزایش و مهار نشدن شود رشد از سرطانهای خاص به عنوان مثال، KD افزایش می یابد رشد از یک مدل ملانوم با BRAF mutated شده در mouse123، و نیز گزارش شده است که سرعت پیشرفت بیماری را در یک مدل AML مدل 72 سرعت بخشید.

استفاده از میان وعده های سالم و مفید می توانند در کاهش گرسنگی به شما کمک کند و روند اجرای این رژیم غذایی را بهبود ببخشد. نکته ای که باید در زمان خروج از رژیم کتوژنیک رعایت بشه، میزان مصرف کربوهیدارت بعد از خارج شدن از رژیمه. در واقع میزان کربوهیدرات و گلوکز رو نمیتونیم در هیچ روشی به صفر برسونیم. اما این کار به هیچ عنوان تایید نمی شود و در واقع چنین کاری باعث می گردد تا نتیجه خوبی دریافت نکنید. ممنوع است. در واقع مصرف بیشتر پروتئین به علت خاصیت سیرکنندگی پروتئین ها، انرژی دریافتی فرد را کاهش داده و در نتیجه کاهش وزن اتفاق می افتد.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

1. به علت دریافت بالای پروتئین می تواند افرادی که در معرض بیماری های کلیوی هستند و یا مبتلا به بیماری کلیوی هستند استفاده از این رژیم برایشان ممنوع است چون دریافت زیاد پروتئین می تواند عملکرد منفی بر روی کلیه های فرد داشته باشد. در طول رژیم گوشتخواری، نباید هیچ یک از مواد غذایی و خوراکیهای زیر استفاده شوند. اگر شما بدنی سالم و فعال دارید و نیازی به کاهش وزن نیست پس میتوانید مقدار بیشتری کربوهیدرات در رژیم غذایی خود داشته باشید. در رژیم کتوژنیک چه عوارض جانبی باید انتظار داشته باشید؟

رژیم کتوژنیک صبحانه

این نشانه ای از کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم در بدن فردی است که رژیم خود را شروع کرده است. مثلا فردی که در روز 2عدد شیرینی می خورد باید در نظر بگیرد که این شیرینی بعد از یک سال در بدن تبدیل به چه ماده ای می شود و چه پیامدی به دنبال دارد. در این رژیم 80 تا 90درصد انرژی دریافتی از چربی و بقیه پروتئین است و کمتر از 50 گرم از کربوهیدارت استفاده می شود. با وجود تمام این توضیحات، وقت آن رسیده است که روند اصلی که برای این رژیم در هر روز و وعده غذایی تنظیم شده است را برایتان بیان کنیم.

1. مصرف مواد غذایی کربوهیدراتی مانند غلات، سبزیجات نشاستهای، میوه و غیره را برای پایین آوردن سطح گلوکز حذف کنید. طی تحقیقاتی که انجام شده است، نتیجه بر آن بوده که افرادی که وزن از دست داده اند و چربی های بدن خود را کاهش داده اند، از سلامت دهان و دندان بیشتری نسبت به سایر افراد چاق برخوردار بوده اند. با این حال نسبت دقیق این مقادیر به نیازهای خاص شما بستگی دارد.برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند,مانند آجیل (بادام ,گردو), دانه ها, آووکادو, برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز توفو و روغن زیتون.

چطور یک متخصص بدون دانستن نیازهای ویتامینه یک بدن میتونه انوع و اقسام مولتی ویتامین های محلول در چربی رو پیشنهاد کله پاچه در رژیم کتوژنیک بده؟ حتی می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در شیک خود بریزید و 13 الی 14 گرم چربی دریافت کنید. مطالبی که با جملات شیرین به شما وعده می دهند که اگر به آنها اعتماد کنید، در همین زمان اندک باقی مانده می توانید «مانکن» شوید و تحسین دیگران را به دست می آورید! از طرف دیگر لیزی کتو لزوماً یک رژیم ناسالم نیست.آیا هنوز هم می توانید با رژیم کتو کثیف وزن کم کنید؟