آنچه کارشناسان درباره رژیم کتوژنیک نمی گویند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

دلیل اینکه برخی افراد راحتتر از سایرین با رژیمهای کتوژنیک سازگار میشوند سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 ناشناخته است. ابتدا باید بفرمایید که دلیل افت قندتون چی هست؟ بنابراین بهترین رژیم لاغری، آن رژیمی است که به شما کمک کند تا در میان مدت و دراز مدت وزن کم کنید و اصلا ادعای سریع بودن نداشته باشد. بعد از ۱۲ هفته دنبال کردن رژیم های غذایی، محققان متوجه شدند که افرادِ گروهِ کم کربوهیدارت ۹.۵ کیلو وزن کم کرده بودند، اما گروه دیگر تنها ۴.۱ کیلوگرم لاغر شده بودند.

درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی. در روز پنجم مصرف آب خود را افزایش دهید چرا که گوجه فرنگی اسید اوریک بالایی دارد پس مصرف 12 تا 15 لیوان آب در روز پنجم توصیه میشود. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود.

رژیم کتوژنیک صارمی

جو در رژیم کتوژنیک در توصیه های استفاده از این روش ذکر شده است که حداقل باید ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. وقتی که شما کالری کافی دریافت نمی کنید، بدنتان از گلیکوژن ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده میکند و آب اضافی ذخیره شده همراه گلیکوژن را دفع می کند. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. در ادامه حتی اگر به این دو عارضه هم مبتلا نباشید، خطر ابتلای شما بسیار زیاد خواهد بود.

در گذشته باور بر این بود که تخم مرغ کلسترول را بالا میبرد. پس زمانی که به خوردن وعدههای غذایی سابق بازگردید، بدن شما ذخایر گلیکوژن را پر میکند و شما شروع به اضافه وزن می کنید در واقع آبی که همراه سوختن گلیکو ژن دفع شده بود با ذخیره دوباره گلیکوژن باز می گردد. به علاوه، این رژیم غذایی به قدری سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و میتواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر به دنبال نتایج طولانی مدت هستید این رژیم غذایی برای شما مناسب نیست، اما اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست دهید، تقریباً سه و نیم کیلو در هفته پس ادامه مقاله را مطالعه کنید. این تمام ماجرا نیست، محققان بر این باورند که حتی رژیمهای لاغری تضمینی که شما را از خوردن غذاهای مورد علاقهتان منع میکند چندان موفق نیستند. تجربه ثابت کرده رژیم غذایی که افراد را از خوردن اغلب غذاها منع میکند شکست میخورد و یک رژیم لاغری اصولی نیست.

رژیم کتوژنیک زیباتن

چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آنها منع نمیکند. بازهم تأکید ما بر این است که در خوردن این مواد زیادهروی نکنید و تنها بهاندازه مناسب از آنها استفاده کنید. نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن

برای لاغری، ما تنها باید رژیم هایی را دنبال کنیم که متناسب با شرایط و وضعیت بدنی ما تنظیم باشند. زیرا ضمن مشکل بودن، به دلیل کم کردن خیلی از مواد غذایی میتواند باعث سوء تغذیه شده و خطرات جبران ناپذیری مثل زخم معده را برای فرد به بار آورد. این موضوع میتواند ناخواسته بوده (و به عنوان مثال به دنبال سوء تغذیه و یا بیماری زمینهای رخ بدهد) که غیر طبیعی است. همچون داروهای ضد صرع، این رژیم غذایی بر روی سلامت استخوانها اثرات سوء دارد.

چندین توضیح برای چنین شکافی مابین «شواهد علمی» و «تجویز بالینی» وجود دارد. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. طبق مقاله منتشر شده در نیویورک تایمز، برخی افراد به دلیل تغییر شدیدی که در رژیم غذایی شان اعمال می کنند دچار مشکلات معده و ناراحتی های دستگاه گوارش می شوند. بیش تراز 50نوع رژیم های کوتاه مدت با بازدهی سریع مانند رژیم سه روزه سوپ کلم، رژیم پروتئین،رژیم کتوژنیک،رژیم میوه و…

گرفتن رژیم کتو برای خانمی که میخواهد هرچه سریع تر باردار شود مفید میباشد. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. فرارو- «برایان جانسون» مولتی میلیونر سیلیکون ولی متعهد به سبک زندگیای غیر عادی است که به گفته خود به او کمک کرده روند پیری اش را کُندتر سازد. سندرم تخمدان پلیکیستیک: همان طور که گفتیم رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

رژیم کتوژنیک و پریودی

به گزارش همشهری آنلاین، سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) یکی از رایجترین اختلالات غدد درونریز است که شیوع آن در حال افزایش است. در این راه کدام ممکن است به تعیین کنید های مختلف اجرا تبدیل می شود باید عالی روز در میان اجتناب کرده اند وعده های غذایی مصرف کردن اجتناب کنید، بعضی اجتناب کرده اند اشخاص حقیقی در روزهای فستینگ به طور درست اجتناب کرده اند بلعیدن غذاهای قوی خودداری می کنند، با این حال بعضی تولید دیگری میزان نشاط دریافتی را به ۵۰۰ انرژی در روز محدود می کنند، در روزهای دوره ای بیشتر اوقات اشخاص حقیقی هر مقدار کدام ممکن است بخواهند وعده های غذایی می خورند. Th is a​rt icle has been written with GSA C​ontent G​en er᠎ator D​emoversi᠎on.

دنبال کنندگان رژیم لاغری پالئو معتقدند که بیشتر بیماری های مدرن و امروزی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده، تراریخته و یا حتی لبنیات است. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. هیچ توجیهی ندارد که برای لاغری و کاهش وزن سعی کنیم از مصرف یک وعده غذایی خاص مانند صبحانه اجتناب کنیم. در ساده ترین حالت، بدن به هیچ عنوان طرفدار تغییرات سریع نیست و با آن ها مخالف است چون می داند چنین تغییراتی سلامتی آن را به خطر می اندازد.

رژیم کتوژنیک لاغری

تمام برنامههای غذایی که در دسته رژیم لاغری سریع گنجانده میشوند میتوانند به نوعی برای سلامتی شما مضر باشند. کاهش وزن از نظر پزشکی (سلامتی یا آمادگی جسمانی) به معنای کاهش اندازه شاخص توده بدنی (یا BMI) به دنبال از دست دادن مایعات، بافت چربی و یا تودههای غیر چربی مانند رسوبات معدنی موجود در استخوان، عضله، تاندون، و دیگر بافتهای همبند است. تنها زمانی می توانید به صورت اصولی وزن کم کنید که در کنار پیروی از بهترین رژیم های لاغری (متناسب با وضعیت خود) فعالیت منظم بدنی یا ورزشی نیز داشته باشید.

بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. پیاز را نگینی کنید و تفت دهید تا تا نرم شود اما قهوه ای نشود، سیر را له کنید و به پیاز اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید، آب مرغ را قبل از اضافه کردن بقیه سبزیجات و ادویه جات گرم کنید تا به جوش آید، سبزیجات و ادویه جات را به سیر و پیاز اضافه کنید و آن ها را داخل آب مرغ بریزید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا سبزیجات نرم شوند سپس آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

بقیهی کالری مجاز شما با چربی و پروتئین پر میشود.

باید در نظر داشته باشید که در واقع در این مدت چربی سوزی شکل نگرفته و فقط بدن آب خود را در این مدت از دست داده است. این دو نوشیدنی خاصیت چربی سوزی هم دارند که روند لاغری را تسریع میبخشند. این ماده خاصیت شیرین شدن دارد. به گزارش اقتصاد آنلاین، تخم مرغ از جمله مواد غذایی به شمار میرود که به تنهایی به عنوان یک غذای کامل و پر خاصیت میتوان از آن استفاده کرد. بقیهی کالری مجاز شما با چربی و پروتئین پر میشود. این رژِیم نه تنها باعث کاهش وزن میشود بلکه متابولیسم را نیز تحتتاثیر قرار میدهد.

این یعنی که می توانید وزن خود را به طور مؤثر کاهش دهید، اما همچنین ابزارهای لازم برای حفظ کاهش وزن که به سختی به دست آورده اید در اختیار شما قرار می گیرد. اما قبل از اینکه نگاهی دقیقتر به رژیم کتو مدیترانهای بیندازیم، اجازه دهید ابتدا اصول اساسی هر رژیم را کشف کنیم. با استفاده متعادل از تخم مرغ در رژیم غذای، حتما شاهد رشد سریعتر موهای خود خواهید شد. حتما غذاهایتان را با ادویه های فراوان مثل دارچین، فلفل، زردچوبه و …

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

اگر شما هم قصد کاهش وزن را دارید به شما پیشنهاد می کنیم با بهترین ورزش های کالری سوز وزن کم کنید. بعد از اتمام این رژیم لاغری و بازگشت به سبک غذایی گذشته، ممکن است به وزن قدیمی خود باز گردید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. بدون هیچ مقدمهای، در این صفحه شما را با رژیم لاغری اصولی و کاملا علمی که (در مدت زمان مناسبی) به کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدنی یا BMI کمک میکند، آشنا می کنیم، و سپس ۸ نوع رژیم کاهش وزن موثر و شناخته شده را نیز معرفی خواهیم کرد.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

پژوهشها نشان دادهاند که مصرف سه چهارم فنجان لوبیا در روز به مدت ۶ هفته کمک میکند نزدیک به سه کیلو وزن کم کنید. به شما گفته شده که تمامی این ۳۰ برنامه غذایی برای لاغری عالی هستند و در مدت زمان مناسبی به شما کمک می کنند بیشترِ اضافه وزن خود را از دست دهید. بنابراین فرایند هضم غذا و سوخت و ساز بدن سریع تر انجام می شود و به مرور زمان کاهش وزن صورت می گیرد. آن ها میدانند که دانستن اینکه چه چیزی بخوریم و چگونه کالری دریافتی را متعادل کنیم میتواند هنگام تلاش برای کاهش وزن مشکل ساز باشد.

برای ثابت نگه داشته شدن وزن ایده آل بهتر است برای هرگونه رژیم، یک رژیم نگه دارنده نیز برای بعد از دوره رژیم در نظر گرفته شود. در این مطلب قصد داریم تا با بهره گیری از خواص فوق العاده تخم مرغ، که بیان خواهیم کرد، به همراه مقداری از انواع سبزیجات، در حین رساندن مواد مغذی و مورد نیاز به بدن، به وزن ایده آل و کاهش وزن دست یابید. بطور کلی امروز افراد به دنبال روشهایی عجیب برای کاهش وزن هستند! شما میتوانید با دنبال کردن یک رژیم لاغری سریع در مدت زمان اندکی، مقدار زیادی وزن از دست بدهید.