بررسی اجمالی

آکنه می تواند واکنش پوست به عواملی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، تغییرات هورمونی و آلودگی باشد. تقریباً 85 درصد از افراد بین 12 تا 24 سال در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. 50 میلیون مردم سالانه همچنین تخمین زده می شود که 5 درصد از افراد بین 40 تا 49 سال آکنه دارند.

یکی از درمان های طبیعی که کمک می کند عسل مانوکا از نیوزلند است. تشکیل شده است از:

  • قندها (به طور عمده گلوکز و فروکتوز)
  • آمینو اسید
  • ویتامین ها و مواد معدنی
  • پراکسید هیدروژن و متیل گلیوکسال، دو ترکیب ضد میکروبی

این مواد همراه با pH پایین آن، عسل مانوکا را به عنوان یک مبارزه قدرتمند در برابر آکنه، افزودنی عالی برای روتین زیبایی شما می سازد.

فواید عسل مانوکا

عسل مانوکا مدت‌هاست که به عنوان یک عسل فوق‌العاده شناخته می‌شود و دلیل خوبی هم دارد.

فواید آرایشی و تاثیر بر روی آکنه

عسل مانوکا می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. این می تواند سطح pH پوست شما را متعادل کند و بقایای سلول های مرده را از بین ببرد تا پوست شما تمیز بماند. اثر ضد التهابی آن می تواند التهاب موضعی ناشی از آکنه را کاهش دهد. عسل مانوکا به عنوان یک آنتی باکتریال، باکتری های کمتری را برای آلوده کردن منافذ و ایجاد آکنه باقی می گذارد. این عسل می تواند جوش های موجود را نیز درمان کند. PH پایین به بهبود آکنه سرعت می بخشد.

خواص درمانی

پژوهش فعالیت های مفید عسل را گزارش کرده است. به عنوان مثال، باکتری های مضر را از بین می برد. از آنجایی که عسل مانوکا حاوی پراکسید هیدروژن و ترکیباتی مانند متیل گلیوکسال است، در از بین بردن پاتوژن ها از جمله باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک موثر است. عاری از باکتری نگه داشتن پوست باعث تسریع روند بهبودی می شود.

این عسل همچنین یک نرم کننده عالی است، یعنی پوست را نرم می کند. غلظت بالای قند آن می تواند محل زخم یا سوختگی را مرطوب نگه دارد. این همچنین می تواند بهبود را تسریع کند.

علاوه بر این، عسل مانوکا التهاب و درد محل زخم را کاهش می دهد. همچنین می تواند به مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و شوره سر کمک کند.

نحوه استفاده از عسل مانوکا برای آکنه

می توانید از آن به عنوان پاک کننده یا ماسک استفاده کنید. به هر روشی که تصمیم به استفاده از آن دارید، ابتدا آرایش را پاک کنید.

به عنوان یک پاک کننده

مقداری عسل به اندازه یک نخود روی صورت خود قرار دهید. در صورت نیاز می توانید کمی بیشتر استفاده کنید یا با چند قطره آب رقیق کنید. پژوهش دریافته است که عسل مانوکا رقیق شده همچنان خواص ضد باکتریایی خود را حفظ کرده است. عسل را به مدت چند دقیقه روی تمام صورت خود به آرامی ماساژ دهید. سپس، پوست خود را بشویید و خشک کنید.

به عنوان یک ماسک

مواد زیر را به صورت خمیر مخلوط کنید:

  • جو آسیاب شده
  • عسل
  • آب لیمو

مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند. در عوض می توانید از ماسک فقط عسل استفاده کنید و آن را تا 30 دقیقه روی صورت خود بگذارید.

به عنوان درمان لکه بینی

مقدار کمی عسل را روی یک جوش در حال تشکیل بمالید. خودشه. آن را رها کنید و اجازه دهید عسل جادوی ضد باکتری خود را انجام دهد.

خطرات و هشدارها

هیچ واکنش سیستمیکی تاکنون در هنگام استفاده از عسل درجه پزشکی شناخته نشده است. با این حال، نکاتی وجود دارد که قبل از خرید اولین شیشه عسل مانوکا باید بدانید.

عسل مانوکا نوع خاصی از عسل است. برچسب‌هایی مانند «خام»، «ارگانیک» یا «خالص» برای تضمین اینکه یک محصول دارای تمام خواص دارویی عسل مانوکا است کافی نیست.

از نوع مناسب استفاده کنید عسل باید در نیوزلند تولید و بسته بندی شود. ارزش آن را دارد که برای محصولات با راندمان بالا که از یک منبع معتبر تهیه می شوند کمی بیشتر هزینه کنید. شما باید بتوانید کلمه “فعال” را روی برچسب بخوانید. همچنین باید نشانی از کیفیت آن با استفاده از سیستم های رتبه بندی مختلف وجود داشته باشد. در حالت ایده آل، UMF (ضریب منحصر به فرد Manuka) باید 15 یا بیشتر باشد. MGO (methylglyoxal) باید حداقل 250 باشد. برخی از گونه ها از نظر قدرت ضد باکتریایی قوی تر از بقیه هستند. برچسب باید این را توضیح دهد.

واکنش های آلرژیک به عسل نادر است. با این حال، محتاط بودن شما را از مشکلات آینده نجات می دهد. با زدن مقدار کمی روی چانه، واکنش خود را آزمایش کنید. ببینید آیا واکنشی مانند خارش احساس می کنید. اگر نه، می توانید عسل را به تمام صورت خود بمالید.

آکنه چگونه درمان می شود؟

بسیاری از درمان های دیگر برای آکنه وجود دارد. این می تواند شامل محصولات بدون نسخه باشد که از موادی مانند اسید سالیسیلیک، گوگرد یا رزورسینول استفاده می کنند. سایر افراد مبتلا به آکنه مزمن از داروهای تجویزی استفاده می کنند، مانند:

  • آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی
  • داروهای ضد بارداری خوراکی
  • ایزوترتینوئین (آکوتان)

درمان های دیگر با درجات مختلف موفقیت عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی
  • نور درمانی
  • لیزر درمانی
  • فتودینامیک درمانی

بیشتر بدانید: انواع درمان آکنه و عوارض جانبی »

چشم انداز

اگر تصمیم به استفاده از عسل مانوکا دارید، با یک محصول با کیفیت شروع کنید. عسل مانوکا می تواند به درمان و پیشگیری از آکنه کمک کند. این به این دلیل است که عسل مانوکا دارای خواص درمانی و ضد باکتریایی و همچنین اثرات ضد التهابی است.

درمان با عسل خود را به یک روال معمول تبدیل کنید و بهبود را ثبت کنید. ممکن است در کمتر از هفت روز نتایج را مشاهده کنید. حتی اگر بیشتر طول بکشد، پایدار باشید. پوست شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.