اتوماسیون اداره آموزش و پرورش و اهمیت آن در توسعه مدارس هوشمند چارگون

مدرسه هوشمند با این­حال، به نظر می­ رسد که بهتر است برای کسب نتیجه ­ی مطلوب، از یادگیری هوشمند گرفته تا در نهایت حرکت به سوی توسعه­ یافتگی کشور، در ابتدا زیرساخت ­های مناسب اقتصادی و فرهنگی برای ایجاد مدارس هوشمند در کشور فراهم گردد. برای این که دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی بتوانند از امکانات آموزشی سامانه مدرسه هوشمند من بهره مند شوند، باید ابتدا در این سامانه عضو شده و در آن ثبت نام نمایند چرا که بسیاری از بخش های مربوط به کلاس ها و آموزش های مجازی، سایت مدرسه هوشمند بدون عضویت در آن قابل دسترسی نخواهد بود. در نهایت مدیریت حاکم بر مدرسه باید به هدایت صحیح اطلاعات با توجه به فرهنگ و سیاست حاکم بر مدرسه بپردازد. سوّم، بر اهمیت زمینه و موقعیت در اجرای رهبری موازی و ضرورت اجتناب از الگوهای غیر وابسته بهزمینه تأکید شد و نهایتاً اینکه، اجرای رهبری موازی بهشدّت نیازمند توسعۀ مدرسهی یادگیرنده و هوشمند است و قبل از همه، مدیران مدارس باید شخصاً به یادگیری فردی خود متعهد باشند.

هوشمند سازی مدرسه

<=":; :; :1001010; :0; -: 310;" ="" ="://..///1392/13920926/80955011/80955011-5320235." ="دانش آموزان يك مدرسه هوشمند در ساوه به دو زبان تحصيل مي كنند - ایرنا"> انجام امور معلمان و دانشآموزان به صورت اتوماتیک و مکانیزه، هدف نهایی نرم افزار اتوماسیون اداری آموزش و پرورش است. پروژه یونسکو (2008) در زمینه تدوین استانداردهای شایستگی برای معلمان که با هدف یکپارچه سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه حرفهای معلمان صورت داده چهار مرحله را پیشنهاد نموده است که با تطبیق این مراحل با یافتههای سایر پژوهشهای همسو در زمینه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، میتوان اذعان نمود که در مدارس کشور توسعه مهارتهای حرفهای معلمان از مرحله اول( کشف ابزارها و ظهور مهارتها و دانشهای مربوط به فاوا) عبور کرده و در مرحله دوم ( مرحله یادگیری و استفاده از نرم افزارهای فاوا در حوزههای موضوعی توسط معلمان) قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد تحقق کامل مرحله سوم ( مرحله نفوذ، استفاده معلمان از فاوا جهت بهبود مدیریت یادگیری) و سپس مرحله چهارم( مرحله استفاده تخصصی معلمان از ابزارهای فاوا و تحول در تدریس) خواهیم بود (, 2011). (, 2010)، بیان میکند که با بهرهگیری از فناوری اطلاعات، معلمان به سهولت به منابع جدید آموزشی مورد نیاز خود دست مییابند و اطلاعات و مواد آموزشی کلاس خود را سریعتر و آسانتر تهیه میکنند.

در نتیجه دستیابی به راهکارهایی در جهت بهبود یادگیری درس ریاضی و کاهش اضطراب دانشآموزان سالهاست که مورد توجه مسئولین مدارس و معلمان قرار گرفته است. سامانه مدرسه هوشمند من، سایتی آموزشی است که امکانات فراوانی را در اختیار دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی قرار می دهد. گفته میشود اولین مدرسه هوشمند در سال ۱۹۹۶ در انگلستان تاسـیس شـد و سـپس طـرح راهاندازی مـدرسه هوشمند در کشور مالزی به اجرا درآمد و با ارائه الگویی موفق، توانست تجربه خود را به سایر کشـورها نیـز منتقـل کند و امروزه علاوه بر مالزی کشورهای ایرلند، مصر و استرالیا نیز برای هوشمند کردن مدارس خود اقدام کردهاند. زندگی تحصیلی یکی از مهمترین ابعاد زندگی اشخاص است که بر سایر ابعاد زندگی تأثیر فراوان دارد. همچنین با وجود این، یادگیری درس ریاضی، نقش مهمی در یادگیری سایر دروس دارد (سلیماننژاد، 1386). یکی از اهداف مهم تدریس درس ریاضی ایجاد تواناییهای ذهنی و نظم فکری دانشآموزان است درواقع منظور اصلی یادگیری ریاضی عبارت است از توسعهی قدرت درک و فهم استدلال، پرورش تفکر عقلی و بهوجود آوردن روش استدلال و تفکر منطقی و ایجاد آفرینشهای فکری و خلاقیت پروری از دیگر اهداف آموزش ریاضی در فراگیران به حساب میآید. هم چنین بهبود یادگیری و موفقیت دانشآموزان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی آموزش و پرورش بوده و همچنین یکی از عوامل مهم در پیشرفت کشورها است.

محدودیت دیگر منحصر شدن نمونههای آن به جنس مؤنت است. این کارت دارای محدودیت زمانی اعتبار از تا 5 سال است و درخواست دریافت آن به عهده موسس می باشد. و سطحی است. یادگیری عمیق به وسیله راهبردهایی از قبیل بسط دادن ایدهها، تفکر انتقادی و پیوند و یکپارچه ساختن یک مفهوم با دیگر مفاهیم مشخص شده اند. شاید بتوان ردپای به­ کارگیری این مفاهیم را در انقلاب صنعتی چهارم پیگیری نمود. با توجه به رشد سریع تکنولوژی های آموزشی در عصر حاضر، جامعه اطلاعاتی آینده نیز نیازمند مکان هایی است که در آن جا بتوان فناوری اطلاعات را به صورت خلاقانه، در جهت رشد و توسعه روند آموزشی علوم مختلف به کار برد. مدرسه هوشمند (smart school) در واقع مرحله برتري در كاربري فناوري اطلاعات در نظام آموزش كشور است . Dublin City University. School of Electronic Engineering. Public, کلیک کنید : … &;.