در پینترست به اشتراک بگذارید

وقتی صحبت از ورزش می شود، تمرینی موثرتر از تمرین با وزنه و دویدن وجود دارد که احتمالاً آن را فراموش کرده اید – مگر اینکه المپیک باشد. بله، ما در مورد صحبت می کنیم که ورزش. فعالیتی که نام مایکل فلپس روی آن نقش بسته است در واقع بهترین تمرینی است که هر کسی می تواند شروع کند.

شنای دور – در صورت امکان در یک استخر با خطوط تعیین شده انجام می شود – چیزی است که در مورد آن صحبت می کنیم. شنا کردن به جلو و عقب هیچ شباهتی به قرار گرفتن روی «میل دردل» تکراری ندارد. این سرگرم کننده تر است، احتمال آسیب بسیار کمتری دارد و اساساً یک مهارت زندگی است.

به علاوه، این راه عالی برای خنک شدن در گرمای تابستان یا انجام یک تمرین موثر در داخل خانه در طول ماه های برفی زمستان است.

شنا ساده ترین راه برای انجام تمرینات کامل بدن است

ایان رز، مدیر ورزش های آبی در کلوپ ایست بانک در شیکاگو، توضیح می دهد: “شما می توانید هر نوع تمرین قلبی را که نیاز دارید در استخر انجام دهید و تاثیر کمی بر مفاصل شما داشته باشد یا هیچ تاثیری نداشته باشد.”

او توضیح می‌دهد: «اگر تکنیک خوبی در شنا دارید، می‌توانید با خیال راحت تمام تمرینات هوازی را که هر هدفی نیاز دارد، بدون آسیب رساندن به بدن خود انجام دهید.» “سایر تمرینات با فهرستی از اثرات منفی بالقوه درازمدت همراه است.”

ماهیت کم ضربه این ورزش یکی از دلایلی است که بسیاری از ورزشکاران در هنگام بهبودی پس از آسیب دویدن یا دوچرخه سواری به شنا یا دویدن در آب روی می آورند. به دلیل اثربخشی تمرین، ورزشکاران در واقع هیچ کار قدرتی یا استقامتی را که در سایر ورزش ها انجام می دهند، از دست نمی دهند.

ناتاشا ون در مروی، مدیر ورزش سه‌گانه در آکادمی ورزش‌های آبی و آستین در آستین، تگزاس، می‌گوید: «شنا بیشتر از سایر ورزش‌های قلبی، گروه‌های عضلانی اصلی بدن شما را فعال می‌کند. او توضیح می‌دهد: «شنا نه تنها پاهای شما را درگیر می‌کند، بلکه بالاتنه و قسمت مرکزی بدن، به‌ویژه لت‌های شما – عضلات میانی کمر – و عضلات سه سر را نیز جذب می‌کند. حرکات خاصی مانند ضربات دلفین، ضربات بال زدن و غیره می تواند به تقویت قلب شما کمک کند.

و ریه های شما نیز واقعا از این ورزش سود می برند. در واقع، یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که شناگران تمایل دارند ریه های قوی تری نسبت به سایر ورزشکاران داشته باشند.

اما فقط به این دلیل که این ورزش بیشترین سود را برای ریه های شما دارد به این معنی نیست که بدون هشدار ارائه می شود.

مطالعه دیگری هشدار داد که شناگران رقابتی که در داخل استخرهای کلردار تمرین می کنند، در معرض خطر تغییرات ریوی هستند که منعکس کننده ریه های افراد مبتلا به آسم خفیف هستند. شما می توانید با تمرین در استخرهای روباز و ترکیب کردن تمرینات خود با سایر فعالیت ها به جای تکیه بر شنا، از این تغییرات راه هوایی جلوگیری کنید.

برای مواقعی که استخر را به جای باشگاه انتخاب می‌کنید (راست باشیم، ماشین‌ها می‌توانند کمی ترسناک باشند)، خبر خوب این است که برای یک تمرین شنای با کیفیت به تجهیزات کمی به جز مایو و عینک‌ها نیاز است.

اگر بخواهید، می توانید وسایل بیشتری مانند باله و کیک بورد تهیه کنید. آنها کاملاً ضروری نیستند، اما به عنوان یک کمک آموزشی عمل می کنند – به ویژه هنگامی که فرم و تکنیک مناسب را یاد می گیرید.

این تمرین مبتدی را در استخر امتحان کنید

اگر می خواهید شنا را به تنهایی شروع کنید، Van Der Merwe تمرینی را ارائه کرده است که او مرتباً برای مبتدیان انجام می دهد. او شنا کردن در مسافت کوتاه با استراحت کوتاه را تشویق می کند تا تمرکز خود را روی تکنیک در این تمرین ساده حفظ کند.

تمرین: شنا 20×50 یارد (30 ثانیه استراحت بین هر کدام)

50 یارد را با تمرکز بر چهار تمرین در هر بار تقسیم کنید یا تا زمانی که احساس کنید قبل از رفتن به تمرین بعدی، تکنیک یا تمرکز را درک کرده اید.

تعداد کالری هایی که در طول شنا می سوزانید بستگی به شدت تمرین شما و مدت زمانی دارد که شنا می کنید.

روال شنای خود را با قصد افزایش دهید

اگر در کودکی شنا را یاد گرفته‌اید یا در سنین پایین آموزش شنا را از دست داده‌اید، کار با یک مربی یا گروه شنا می‌تواند راهی عالی برای یادگیری تکنیک‌های صحیح تنفس و سکته مغزی باشد.

سکته مغزی آزاد – که در اینجا توسط همکار ون در مروی در آکادمی ورزش و آبی آستین، میسی کوک نشان داده شده است – رایج ترین و بهترین برای مبتدیان است. همچنین می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

هنگامی که بر آن مسلط شدید، یک مربی می‌تواند گزینه‌های بسیار دیگری را به شما آموزش دهد تا شما را از استخر به عقب و جلو ببرند.

با این حال، شنا چیزی فراتر از تکنیک صحیح است. ترسیم هدف هر تمرین به همان اندازه مهم است. با تمرین شنا مانند هر ورزش دیگری رفتار کنید و هر تمرین را با هدف خاصی انجام دهید.

در پینترست به اشتراک بگذارید

انجام این کار برای مبتدیان به تنهایی می تواند سخت باشد، بنابراین رز اضافه می کند که اینجاست که داشتن یک مربی مفید است. آنها می توانند به تمام سطوح شناگران کمک کنند تا تمرینات خود را برای رسیدن به یک هدف خاص انجام دهند و به شما کمک کنند پیشرفت را در طول مسیر پیگیری کنید.

رز اطمینان می دهد: «موردهای بسیار کمی وجود دارد که یک شناگر از کار با یک مربی یا شنا با یک گروه سودی نبرد.


اشلی لورتا یک روزنامه نگار مستقل در آستین، تگزاس است. او دستیار سردبیر مجله LAVA و سردبیر برای دویدن زنان است. علاوه بر این، خط نوشته او در آتلانتیک، ELLE، مجله مردان، espnW، GOOD Sports و موارد دیگر ظاهر می شود. او را به صورت آنلاین در ashleylauretta.com و در توییتر.