ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

در مورد خس خس سینه

هنگامی که کودک شما خس خس می کند، ممکن است نفس های کوچک همراه با صدای سوت بکشد. به دلیل راه های هوایی کوچک نوزاد، بسیاری از چیزها می توانند باعث شوند که هنگام نفس کشیدن صدای خس خس سینه در او ایجاد شود. برخی از آنها بسیار رایج هستند، در حالی که برخی دیگر باعث نگرانی هستند.

صداهای تنفس طبیعی برای نوزاد می تواند متفاوت باشد. هنگامی که کودک شما خواب است، ممکن است نفس های آهسته تر و عمیق تری نسبت به زمانی که بیدار و هوشیار است بکشد. خس خس سینه مانند نفس کشیدن سنگین نیست. غرغر یا آه های گاه به گاه نیز مانند خس خس کردن نیست.

خس خس سینه معمولا در حین بازدم اتفاق می افتد. زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی راه‌های هوایی پایینی در ریه‌ها را مسدود یا باریک کند. به عنوان مثال، تکه‌های ریز مخاط خشک شده می‌تواند صدای سوت کوتاهی ایجاد کند که کودک شما نفس می‌کشد. اگرچه بسیاری از چیزها می توانند باعث شوند که کودک شما صدای خس خس سینه را ایجاد کند، اما اغلب تشخیص خس خس واقعی بدون گوشی پزشکی دشوار است.

یک صدای سوت مانند مداوم، یا هر نفسی که با صدای جغجغه همراه باشد، دلیلی است برای توجه دقیق و دیدن اینکه آیا چیز دیگری در حال وقوع است یا خیر.

علل احتمالی خس خس سینه نوزاد

آلرژی

آلرژی می تواند باعث شود بدن کودک شما خلط اضافی ایجاد کند. از آنجایی که کودک شما نمی تواند بینی خود را باد کند یا گلوی خود را صاف کند، این خلط در مجرای باریک بینی او باقی می ماند. اگر کودک شما در معرض آلودگی هوا قرار گرفته یا غذای جدیدی را امتحان کرده است، ممکن است آلرژی باعث ایجاد صدای خس خس سینه در کودک شود. اگر خلط فقط در بینی یا گلو باشد و نه در ریه، خس خس سینه واقعی نیست. علاوه بر این، آلرژی در نوزادانی که کمتر از یک سال دارند، غیرمعمول است.

برونشیولیت

برونشیولیت یک عفونت تنفسی تحتانی است که ممکن است کودک شما داشته باشد. به ویژه در نوزادان در ماه های زمستان شایع است. برونشیولیت معمولاً توسط یک ویروس ایجاد می شود. زمانی است که برونشیول های ریه ملتهب می شوند. ازدحام نیز رخ می دهد. اگر کودک شما مبتلا به برونشیت باشد، ممکن است دچار سرفه شود.

مدتی طول می کشد تا خس خس ناشی از برونشیولیت از بین برود. بیشتر کودکان در خانه بهتر می شوند. در درصد کمی از موارد، نوزادان نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

آسم

گاهی خس خس سینه نوزاد نشانه آسم است. اگر والدین کودک سیگار می کشند یا خودشان سابقه آسم دارند، یا اگر مادر کودک در زمان بارداری سیگار می کشید، این احتمال بیشتر است. یک مورد خس خس به این معنی نیست که کودک شما آسم دارد. اما اگر کودک شما دوره های خس خس سینه مداوم داشته باشد، پزشک اطفال ممکن است آزمایش های تشخیصی را انجام دهد. آنها همچنین ممکن است داروهای آسم را توصیه کنند تا ببینند آیا وضعیت کودک شما بهبود می یابد یا خیر.

علل دیگر

در موارد نادرتر، صداهای خس خس نوزاد ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری مزمن یا مادرزادی مانند فیبروز کیستیک باشد. همچنین ممکن است نشان دهنده ذات الریه یا سیاه سرفه باشد. اگر یک بیماری جدی در بازی وجود داشته باشد، کودک شما علائم دیگری نیز خواهد داشت. به یاد داشته باشید که هر تبی بیش از 100.4 درجه فارنهایت دلیلی برای مراجعه به پزشک اطفال (یا حداقل تماس) زمانی است که کودک شما کمتر از شش ماه است.

درمان خس خس سینه نوزاد

درمان خس خس سینه کودک شما به علت آن بستگی دارد. اگر این اولین بار است که کودک شما خس خس می کند، ممکن است پزشک به شما اجازه دهد قبل از تجویز دارو، علائم را در خانه درمان کنید. می توانید درمان های خانگی زیر را امتحان کنید.

رطوبت ساز

مرطوب کننده رطوبت را به هوا وارد می کند. هیدراته کردن هوا به رفع گرفتگی که باعث خس خس کردن کودک می شود کمک می کند.

یک دستگاه رطوبت ساز در آمازون بخرید.

سرنگ لامپ

اگر احتقان ادامه یابد، یک دستگاه سرنگ لامپ ممکن است به مکیدن مقداری مخاط از راه هوایی فوقانی کمک کند. به یاد داشته باشید که مجاری بینی و راه های هوایی کودک شما به ریه ها هنوز در حال رشد هستند. ملایم باش همیشه از سرنگ لامپ با احتیاط استفاده کنید و مطمئن شوید که بین دو بار مصرف کاملا ضدعفونی شده باشد.

اکنون سرنگ های لامپ را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بینی کودک خود را با سرنگ حباب پاک کنیم »

هیدراتاسیون

اگر کودک شما به دلیل عفونت خس خس می کند، مهم است که او را هیدراته نگه دارید. مطمئن شوید که مایعات زیادی به آنها می دهید. آبرسانی به شل شدن مخاط و پاکسازی مجرای بینی کمک می کند.

نبولایزر

همچنین ممکن است برای نوزاد شما استفاده از نبولایزر تجویز شود. ممکن است پزشک به شما توصیه کند از سالین همراه با آن استفاده کنید. گاهی اوقات دارویی به نام آلبوترول، مخلوط با سالین، برای باز کردن راه های هوایی استفاده می شود. آلبوترول بیشتر به خس خس ناشی از آسم کمک می کند. به احتمال زیاد خس خس سینه ناشی از علل دیگر را کاهش نمی دهد.

خرید نبولایزر در آمازون.

بیشتر بدانید: نبولایزر چیست؟ »

دارو

داروهای سرماخوردگی یا سرفه زیادی وجود ندارد که بتوان با خیال راحت به نوزاد داد. تجویز استامینوفن یا سایر محصولاتی که برای شکستن تب نوزاد طراحی شده اند، به سرفه یا خس خس کمک نمی کند. به نوزاد عسل ندهید تا بخواهد گلویش را بپوشاند و خس خس را تسکین دهد. خطر ابتلا به بوتولیسم نوزاد را به همراه دارد.

اگر فکر می کنید کودک شما نیاز به درمان دارویی دارد، بهترین کار این است که با پزشک اطفال خود صحبت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر فکر می کنید که کودکتان خس خس می کند، در اسرع وقت او را نزد پزشک اطفال ببرید. یک تشخیص مناسب برای کشف درمان برای کمک به کودک شما ضروری است.

برخی از علائم نمی توانند صبر کنند تا برطرف شوند. اگر تنفس کودک شما مشکل دارد، یا اگر رنگ پوست او مایل به آبی شد، فورا به پزشک مراجعه کنید. این می تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک شدید یا وضعیت پزشکی جدی باشد. همچنین اگر کودک شما موارد زیر را دارد، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید:

  • تق تق در قفسه سینه
  • حملات شدید سرفه
  • تب بالا مداوم
  • کم آبی بدن

در این موارد، پزشک می تواند مراقبت های لازم را به کودک شما ارائه دهد.