در پینترست به اشتراک بگذارید

جنسیت آنها خواسته شما نیست

آیا زبان قبل از اینکه واقعاً توهین آمیز باشد، نیاز به توافق جمعی دارد؟ در مورد عبارات ظریف تر که به طور ناخودآگاه افراد، به ویژه افراد تراجنسیتی و غیر دودویی را تضعیف می کند، چطور؟

نادیده گرفتن آنچه دیگران خود را به عنوان معرفی می کنند در واقع می تواند باعث بیگانگی و گاهی آسیب زا شود. استفاده نادرست از ضمایر ممکن است بی گناه به نظر برسد، اما همچنین ناراحتی و ارزش های گوینده را بر دیگران ترجیح می دهد. به عبارت دیگر، این یک نوع تبعیض و مضر است که ضمایر کسی را با نگاه کردن به آنها فرض کنیم.

ارجاع به افراد با اصطلاحات یا عباراتی که آنها با آنها موافق نیستند – مانند “این فقط یک مرحله است” – یک نیروی مخرب است که حاکی از احساس شک، فانتزی یا نقش آفرینی است.

توصیف شخصی به عنوان “مرد سابق” یا “مرد بیولوژیک” تحقیرآمیز است. وقتی اصرار دارید از نام قبلی استفاده کنید که یک فرد دیگر استفاده نمی‌کند، این نمادی است که برای راحتی خودتان ترجیح می‌دهید و اگر عمدا انجام شود می‌تواند کاملاً بی‌ادب باشد.

استیو بین-آیمه در مقاله‌ای برای راهنمای سبک آگاهانه اعلام می‌کند، «کاربردهای زبان رایج نباید دیگران را که متفاوت هستند زیر پا بگذارد». پس چرا از کلماتی که قدرت اعتبار بخشیدن، تصدیق و گنجاندن دارند استفاده نکنیم؟

اینجا در Healthline، ما نتوانستیم بیشتر به توافق برسیم. قدرتمندترین ابزار ما در تیم تحریریه کلمات ما هستند. ما کلمات محتوای خود را به دقت می سنجیم و مسائلی را بررسی می کنیم که می تواند به سایر تجربیات انسانی آسیب برساند، حذف یا بی اعتبار کند. به همین دلیل است که ما از «آنها» به جای «او یا او» استفاده می کنیم و چرا بین جنسیت و جنسیت تمایز قائل می شویم.

به هر حال جنسیت چیست؟

جنسیت و جنسیت موضوعات جداگانه ای هستند. جنسیت کلمه ای است که به بیولوژی یک فرد، از جمله کروموزوم ها، هورمون ها، و اندام ها اشاره دارد (و وقتی دقیق تر نگاه کنید، مشخص می شود که جنسیت نیز دوتایی نیست).

جنسیت (یا هویت جنسیتی) حالت مرد، زن، هر دو، هیچکدام یا جنسیت دیگر در مجموع است. جنسیت همچنین شامل نقش ها و انتظاراتی است که جامعه برای هر فرد بر اساس «مرد بودن» یا «مونث بودن» او تعیین می کند. این انتظارات می‌توانند آنقدر ریشه‌دار شوند که حتی نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه آنها را تقویت می‌کنیم.

جنسیت در طول زمان و فرهنگ تکامل می یابد. زمانی (نه چندان دور) زمانی بود که پوشیدن شلوار برای زنان از نظر اجتماعی غیرقابل قبول بود. بسیاری از ما اکنون به آن نگاه می کنیم و تعجب می کنیم که چگونه برای مدت طولانی اینطور بوده است.

همانطور که فضایی را برای تغییر در لباس (که بیان جنسیت است) برای زنان ایجاد کردیم، در حال یادگیری هستیم که باید فضای بیشتری در زبان ایجاد شود تا تجربیات و احساسات افراد تراجنسیتی را تأیید و توضیح دهد.

به ضمایر خود توجه کنید و از سوءجنس پرهیز کنید

علیرغم این که ضمایر کلمات کوچکی هستند، وقتی صحبت از هویت می شود، اهمیت زیادی دارند. او، او، آنها – موضوع دستور زبان نیست. (آسوشیتدپرس دستورالعمل‌های سبک خود را برای سال 2017 به‌روزرسانی کرد و استفاده منحصر به فرد از «آنها» را مجاز کرد.) ما همیشه از «آنها» برای اشاره به افراد مفرد استفاده می‌کنیم – فقط در مقدمه بالا، ما چهار بار از آن استفاده کردیم.

اگر با شخص جدیدی آشنا شدید و او به طور واضح مشخص نکرد که از کدام ضمایر استفاده می کند، بپرسید. هر چه بیشتر به عنوان یک جامعه این کار را انجام دهیم، طبیعی تر می شود، مانند پرسیدن “چطوری؟” و صادقانه بگویم، این کار شما را از بی دست و پا بودن بیشتر نجات می دهد. یک جمله ساده، «هی جی، دوست داری چطور به تو ارجاع بدهند؟ از چه ضمایری استفاده می‌کنید؟» کفایت خواهد کرد.

بنابراین، چه او باشد، چه او، آنها یا چیز دیگری: وقتی کسی به شما اجازه می دهد که ضمایر خود را بدانید، آنها را بپذیرید. استفاده از ضمایر اشتباه (یا سوءجنسیت) نشانه آن است که باور نمی کنید کسی بهتر از شما کیست. همچنین زمانی که عمدا انجام شود می تواند نوعی آزار و اذیت باشد.

اینو نگو: “او یک زن سابق است که اکنون توسط مایکل می رود.”

در عوض این را بگویید: “این مایکل است. او داستان های شگفت انگیزی می گوید! تو باید یه وقتایی باهاش ​​ملاقات کنی.»

به هویت آنها احترام بگذارید و از نامگذاری نامناسب خودداری کنید

متأسفانه این غیرمعمول نیست که افراد ترنس هنوز با نام های خود (برخلاف نام تأیید شده) خوانده شوند. به این کار بی‌نامی می‌گویند، و این یک عمل بی‌احترامی است که می‌توان به سادگی با پرسیدن این سوال که «دوست داری چگونه به تو ارجاع داده شود؟» از آن اجتناب کرد.

بسیاری از افراد ترنس برای نامی که استفاده می کنند زمان، احساسات و انرژی زیادی می گذارند و باید به آن احترام گذاشت. استفاده از هر نام دیگری می تواند مضر باشد و باید تا حد امکان از آن اجتناب شود.

خلاصه کامل تاریخچه جنسیت و آناتومی یک فرد تراجنسی معمولاً کاملاً بی ربط است. بنابراین، هنگامی که در مورد یک شخص یا با او صحبت می کنید، مراقب باشید که کنجکاوی های خود را در اولویت قرار ندهید. به موضوعاتی بچسبید که به دلیل آمدن آن شخص به دیدن شما مرتبط هستند.

اینو نگو: “دکتر. سیریل براون که در بدو تولد جسیکا براون نام داشت، در سفر به سوی درمان سرطان به کشفی مهم دست یافت.

در عوض این را بگویید: به لطف دکتر سیریل براون، یک دانشمند شگفت انگیز، اکنون ممکن است یک قدم به درمان سرطان نزدیکتر باشیم.

مناسب باشید و کنجکاوی خود را مهار کنید

کنجکاوی یک احساس معتبر است، اما عمل به آن وظیفه شما نیست. همچنین این بی احترامی به بسیاری از افراد ترنس است. در حالی که ممکن است در مورد جزئیات جنسیت، بدن، و آناتومی یک فرد کنجکاو باشید، اما بدانید که حقی در مورد آن اطلاعات ندارید. همانطور که شما توضیحی در مورد زندگی گذشته خود مدیون نیستید، آنها نیز به شما مدیون نیستند.

وقتی با اکثر افراد دیگر ملاقات می کنید، احتمالاً در مورد وضعیت اندام تناسلی یا رژیم دارویی آنها سؤال نمی کنید. این اطلاعات سلامت شخصی شخصی است و ترنس بودن این حق حریم خصوصی را از بین نمی برد.

اگر می‌خواهید تجربه آنها را بهتر درک کنید، درباره گزینه‌های مختلف موجود برای افرادی که به‌عنوان تراجنسیتی، غیردودویی یا ناسازگار با جنسیت شناخته می‌شوند، تحقیق کنید. اما از فردی در مورد سفر خاص خود سوال نکنید مگر اینکه به شما اجازه داده باشد.

اینو نگو: “پس، آیا شما هرگز خواهید داشت، می دانید، جراحی؟”

در عوض این را بگویید: “هی، این آخر هفته چه کار داری؟”

به فراگیر بودن جنسیت توجه داشته باشید

فراگیر بودن جنسیت به معنای باز بودن برای همه هویت های جنسیتی و بیان جنسیتی در یک بحث است.

به عنوان مثال، ممکن است مقاله‌ای به میز ما بیاید که «زنان» را می‌خواند، در حالی که واقعاً به معنای «افرادی که می‌توانند باردار شوند» است. برای مردان تراجنسیتی، قاعدگی و بارداری ممکن است مسائلی بسیار واقعی باشد که آنها تجربه می کنند. توصیف کل گروه از افراد در تخمک گذاری به عنوان “زن”، تجربه برخی از مردان ترنس (و زنانی که با ناباروری سر و کار دارند، را حذف می کند، اما این مقاله دیگری است).

کلماتی مانند “واقعی”، “معمولی” و “عادی” نیز می توانند حذف شوند. مقایسه زنان ترنس با زنان به اصطلاح “واقعی” آنها را از هویت خود جدا می کند و این ایده نادرست را که جنسیت بیولوژیکی است ادامه می دهد.

استفاده از زبان دقیق و توصیفی به جای سطل های جنسیتی نه تنها فراگیرتر است، بلکه واضح تر است.

اینو نگو: «زنان و زنان تراجنسیتی در تعداد زیادی در این راهپیمایی حاضر شدند.»

در عوض این را بگویید: بسیاری از زنان با تعداد بی سابقه ای در این تجمع حاضر شدند.»

در مورد کلمات خود دو بار فکر کنید

به یاد داشته باشید، شما در مورد شخص دیگری صحبت می کنید. یک انسان دیگر. قبل از اینکه دهان خود را باز کنید، به این فکر کنید که چه جزئیاتی ممکن است غیرضروری باشد، انسانیت آنها را کاهش دهد یا ناشی از ناراحتی شما باشد.

به عنوان مثال، مهم است که اذعان کنید که این شخص – شما حدس زدید – یک شخص است. اشاره به اعضای جامعه ترنس به عنوان “تراجنسیتی” انسانیت آنها را انکار می کند. درست مثل این است که شما نمی گویید “او سیاه پوست است.”

آنها مردم هستند و تراجنسیتی بودن تنها بخشی از آن است. اصطلاحاتی مانند “افراد تراجنسیتی” و “جامعه تراجنسیتی” مناسب تر هستند. به همین ترتیب، بسیاری از ترنس‌ها از اصطلاح «ترنسجندر» خوششان نمی‌آید، گویی ترنس‌نسی چیزی است که برای آنها اتفاق افتاده است.

به جای یافتن راه‌های جدید یا کوتاه‌نویسی برای توصیف افراد ترنس، فقط آنها را ترنس صدا کنید. به این ترتیب، از برخورد تصادفی با یک توهین توهین آمیز جلوگیری می کنید.

توجه داشته باشید که حتی اگر یک نفر با یک اصطلاح یا توهین همذات پنداری کند، به این معنی نیست که همه این کار را انجام می دهند. استفاده از این اصطلاح برای همه ترنس های دیگری که ملاقات می کنید برای شما مناسب نیست.

و در بیشتر موارد، ترنس بودن هنگام تعامل با مردم مهم نیست. جزئیات دیگری که احتمالاً لازم نیست مورد سؤال قرار گیرد این است که آیا شخص “پیش از عمل” یا “پس از عمل” است و چه مدت پیش انتقال را آغاز کرده است.

وقتی افراد سیس را معرفی می کنید در مورد بدن افراد سیس صحبت نمی کنید، پس همین ادب را در مورد افراد ترنس نیز بکار ببرید.

اینو نگو: دیشب در بار با یک ترنسجندر آشنا شدیم.

در عوض این را بگویید: ما دیشب با این رقصنده فوق‌العاده در بار ملاقات کردیم.

اشتباه بخشی از انسان بودن است، اما تغییر نیز بهترین بخش انسان بودن است

پیمایش قلمرو جدید می تواند دشوار باشد، ما آن را دریافتیم. و در حالی که این دستورالعمل ها ممکن است مفید باشند، آنها فقط دستورالعمل هستند. افراد متنوع هستند و یک اندازه هرگز برای همه مناسب نیست – به خصوص وقتی صحبت از خودارجاعی باشد.

ما به عنوان انسان، ممکن است در نقطه‌ای به هم بخوریم. حتی نیت های خوب ممکن است به درستی فرود نیایند.

اینکه چگونه یک فرد احساس احترام می کند ممکن است با احساس احترام شخص دیگری متفاوت باشد. اگر هول کردید، مودبانه اشتباه خود را تصحیح کنید و جلو بروید. بخش مهم این است که به یاد داشته باشید که روی احساسات دیگران تمرکز کنید – نه احساسات خودتان.

نباید

  1. در مورد اینکه چگونه کسی دوست دارد به او ارجاع داده شود، فرض نکنید.
  2. در مورد اینکه یک فرد چه اندام تناسلی دارد یا خواهد داشت، نپرسید، به ویژه به عنوان عاملی برای تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه به آن شخص مراجعه کنید.
  3. ترجیحات یک فرد را بر اساس تأثیر آن بر شما توضیح ندهید.
  4. شخص را با هویت قبلی توضیح ندهید. به این کار نامزدی می گویند و نوعی بی احترامی به افراد ترنس است. اگر مطمئن نیستید که چگونه در گذشته به یک شخص اشاره کنید، از او بپرسید.
  5. یک نفر را بیرون نکنید اگر اتفاقی در مورد نام قبلی یا تعیین جنسیت شخصی مطلع شدید، آن را برای خود نگه دارید.
  6. از توهین های توهین آمیز کوتاه نویسی استفاده نکنید.
آیا این مفید بود؟

اینو نگو: “متاسفم، اما برای من خیلی سخت است که شما را جیمی صدا بزنم، بعد از مدت ها که شما را به عنوان جاستین می شناسم! نمی دانم که آیا هرگز قادر به انجام آن خواهم بود یا خیر.»

در عوض این را بگویید: “هی فقط- ببخشید، جیمی، می خواهی با ما برای شام جمعه بیایی؟”

انجام دهید

  1. ضمایر یک شخص را با احترام بخواهید و متعهد شوید که از آنها استفاده کنید.
  2. به یک شخص فقط با هویت فعلی اش اشاره کنید.
  3. اگر از نام یا ضمایر اشتباه استفاده می کنید خود را اصلاح کنید.
  4. از کلمات «واقعی»، «معمولی» و «عادی» اجتناب کنید. دوست تراجنسیتی شما «به اندازه یک زن واقعی» زیبا نیست. آنها یک زن زیبا هستند، پایان جمله.
  5. درک کنید که اشتباه خواهید کرد نسبت به بازخورد افراد ترنس در مورد احساسی که زبان شما در آنها ایجاد می کند، باز و پذیرا باشید.
  6. به یاد داشته باشید که همه افراد از هویت و بیان جنسیتی خود بزرگتر هستند. به هیچ وجه زیاد روی آن تمرکز نکنید.
آیا این مفید بود؟

اگر فکر می کنید کسی ترنس است، نپرسید. مهم نیست. آن‌ها به شما خواهند گفت که آیا زمانی مرتبط می‌شود و آیا احساس راحتی می‌کنند که آن اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارند.

اگر شخصی ترنس یا غیر باینری است، یا اگر مطمئن نیستید، بد نیست بپرسید که چگونه باید با او برخورد کنید. پرسیدن نشان دهنده احترام است و اینکه شما می خواهید هویت آنها را تأیید کنید.


به «چگونه انسان باشیم» خوش آمدید، مجموعه‌ای درباره همدلی و اینکه چگونه مردم را در اولویت قرار دهیم. تفاوت ها نباید عصا باشند، مهم نیست جامعه چه جعبه ای برای ما کشیده است. بیایید در مورد قدرت کلمات بیاموزید و تجربیات افراد را بدون توجه به سن، قومیت، جنسیت یا وضعیت آنها جشن بگیرید. بیایید با احترام همنوعان خود را بالا ببریم.