4 اشتباه بزرگ هنگام تلاش برای تناسب اندام


در حالت ایده آل ، همه ما باید روی تناسب اندام و شیوه زندگی سالم که شامل اجزای جسمی ، روحی و روحی است ، کار کنیم. مزایای زیادی دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کار درست را انجام ندهیم ، می تواند عواقب ناخواسته ای به دنبال داشته باشد.

ممکن است تسلیم شوید زیرا نتایج را نمی بینید یا نتایج به سرعت به دست نمی آیند. یا بدتر ، شما می توانید به خودتان صدمه بزنید.


برای جلوگیری از این امر ، باید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تلاش برای تطبیق با آنها مرتکب می شوند ، آگاه باشند. در اینجا چهار مورد است که بارها و بارها می بینم.

1. بدون اهداف روشن

یکی از رایج ترین اشتباهات افراد این است که اهداف مشخصی را تعیین نمی کنند. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید دقیق باشید. می خواهید تناسب اندام داشته باشید؟ بسیار عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شکم شش تکه داشته باشید؟ آیا می خواهید استرس را از خود دور کنید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

وقتی بتوانید اهداف خود را مشخص کنید ، به تمرکز و پاسخگویی بیشتر شما کمک می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، دقیق باشید. چند کیلو می خواهید کم کنید و تا چه تاریخی؟ تعداد دفعات واقع بینانه و محدودیت زمانی تعیین کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 پوند وزن کم کنم (هدف باید این باشد که 1-2 پوند در هفته کاهش یابد). من وعده های غذایی خود را برنامه ریزی می کنم و هفته ای 3 بار ورزش می کنم.

سپس تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه کار خواهید کرد.

2. انجام کارهای زیاد در یک زمان

این یک اشتباه بسیار رایج است. هنگام شروع کار ، ما پر از اشتیاق هستیم و اهداف بزرگی را تعیین می کنیم. ما قصد داریم هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته ای را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم با چنین تغییرات شدید در شیوه زندگی کنار بیاییم. برای حفظ تناسب اندام ، باید برخی از عادات را در زندگی خود به کار گیریم. و ایجاد عادت ها به زمان نیاز دارد.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمرینات خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یک بار کلاس اسپین می گذارید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار به کلاس بروید. یا نوع دیگری از کلاس مانند پیلاتس یا یک کلاس آموزشی مبتنی بر وزن را اضافه کنید.

پس از گذشت چند هفته ، با آماده شدن بدن برای انجام تمرینات جدید ، به تمرین دیگری نیز توجه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

راه صحیح این کار این است که به تدریج تعداد و شدت تمرینات خود را افزایش دهید. اگر این کار را بیش از حد انجام دهید ، می تواند باعث تحریک شود. همچنین ، افراط و تفریط می تواند منجر به آسیب شود.

حالا ، بیایید به اهداف تغذیه سالم خود نگاه کنیم. آیا می خواهید خوردن شیرینی را کنار بگذارید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، مصرف آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید هر شب بعد از شام دسر میل کنید ، سعی کنید خود را به یک یا دو هفته محدود کنید. فقط آن مقدار را در خانه خود نگه دارید و هرگز. بهتر است به دنبال دستور العمل های درمانی سالم باشید تا بتوانید آن شیرینی را راضی کنید و همچنان در مسیر خود باقی بمانید.

شما برای مدت طولانی در این کار هستید. آهسته و پیوسته مسابقه را میبرد.

3. به بدن خود گوش ندادن

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید به خودتان صدمه بزنید ، خود را بسوزانید ، ناامید شوید و غیره. و ، بقیه روز شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد!

بنابراین ، هنگام ورزش یا رژیم ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند و این مشکلی ندارد. اما اگر درد شدید و مداوم را تجربه می کنید ، به ویژه پس از امتحان یک روال ورزشی جدید یا ورزش طولانی مدت ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین یا شروع رژیم غذایی جدید با تنفس مشکل دارید و سرگیجه دارید یا درد شکم دارید ، متوقف شوید ، به پزشک مراجعه کنید و کارهایی را که انجام می دهید مرور کنید.

و در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، قبل از انجام هرگونه ورزش شدید با پزشک خود مشورت کنید.

4. گرفتار شدن در آخرین موردی که باید بیرون بیاید

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید. “یک برنامه رژیم غذایی جدید به تازگی منتشر شد. باید آن را امتحان کنید” یا “بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم آن را مسخره کرده اند.”

با وجود بازاریابی موجود ، تأثیرپذیری از همه اینها آسان است. ماندن در بالای آخرین روندها هیچ اشکالی ندارد ، اما اگر مدام از یک برنامه به برنامه دیگر تغییر دهید ، ممکن است به نتایج دلخواه نرسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. اگر ورزش را متوقف کرده و شروع کنید ، ممکن است نتایج دلخواه را مشاهده نکنید. یا می توانید در انتها بر بدن خود تأکید کنید.

این امر در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی نیز صدق می کند. اگر به تغییر رژیم غذایی یا شروع و قطع رژیم ادامه می دهید ، رژیم یویو را تمرین می کنید و این می تواند تأثیرات منفی بر بدن شما بگذارد.

سعی کنید غذاهای ناسالم را به تدریج حذف کرده و رژیم غذایی متعادل داشته باشید ، در حالی که هر از گاهی به تفریحات برنامه ریزی شده اجازه می دهید.

همه ما اشتباه می کنیم

مهم نیست که شما برخی از این اشتباهات را انجام داده اید. هیچکس بی عیب نیست!

پیشرفت به سوی کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید روی اجتناب از آنها کار کنید. شیوه زندگی سالم مورد نظر شما در دسترس شماست.

آیا هیچ یک از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام بازداشته است؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که اشتباه می کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید ، و مطمئناً پاسخ خواهم داد.

با من در گروه Aging With Vitality یا مربی من آنیتا دووال همراه باشید تا نکات بهداشتی ، منابع ، چالش ها و موارد دیگر را به طور منظم در مورد سلامتی خود مشاهده کنید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دووال

مربی تغذیه جامع
دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاور بهداشت و سلامت محل کار
پیری گروه fb با سرزندگی
مربی آنیتا دووال FB صفحه

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، من مدرک خود را به شما می دهم. شما را به عضویت دعوت می کند Aging With Vitality گروه فیس بوکبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و استراتژی های زندگی با کیفیت و سرزندگی است. اولین نفری باشید که از هدایای رایگان ، چالش ها و موارد دیگر استفاده می کنید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن چیزهای سرگرم کننده باشید!


دیدگاهتان را بنویسید