آشنایی با رژیم کتوژنیک – دکتر سید مرتضی موسوی

بهتر است که به جنبه تغذیهای رژیم کتوژنیک توجه کنید، از مصرف غذاهای مناسب اطمینان حاصل کنید و به میزان کافی از درشتمغذیها سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 استفاده کنید. با این میزان، شما به میزان خوبی از ویتامین بی دسترسی دارید که انرژی بدن را تامین میکند. این مواد دارای فولیک اسید، ویتامینهای B و کولین (ویتامین B4) هستند. ⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. بهطور کلی هم رژیم پایدار و واقعبینانهای نیست. این رژیم حتی اگر بهترین هم باشه اما مطمئنا یه ایراداتی داره که ممکن هست ما رو برای پیروی از خودش محدود کنه. بعد از مدتی، چاقی و چربیها بازمیگردند و حتی ممکن است که چاقتر از قبل شوید. یکی از راه های استفاده از این روغن این است که آن را به کاست یا دوغ و یا حتی سالاد خود اضافه کنید. 6. ورزش کنید.اگر می خواهید بیشترین استفاده را از رژیم کتوژنیک خود داشته باشید ، در روز 30 دقیقه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. کمک به ورزش کردن، اما ممکن است مانند دیگر رژیم ها به به اوج عملکرد ورزشکار کمک نکند. ارده از دانههای کنجد به دست میآید و طبیعتی گرم و تر دارد و سرشار از چربیهای مفید همچون امگا ۳، ۶ و ۹ است.  This post w᠎as gen​er᠎at ed by GSA C ontent Ge​nerator DEMO​!

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری نی نی سایت

البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات احتمال مرگ را در جوانی افزایش میدهد. امروزه رژیم کتوژنیک به یکی از محبوبترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن تبدیل شده است؛ در این رژیم میزان مصرف کربوهیدراتها به شدت کم میشود، در حالی که میزان مصرف چربی بسیار بالاست. اما آیا همه میتوانند بهسلامت و بیمشکل از عهده رعایت رژیمی برآیند که در آن مصرف چربیها بالا میرود و میزان کربوهیدراتها به کمترین مقدارِ ممکن میرسد؟ افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک موفقیت کسب کنند.

در این رژیم غذایی, میتوانید از چند میوه, گوشت پرچرب, تخممرغ, خامه, کره, روغن و غیره استفاده کنید و لازم نیست وعده غذایی خود را حذف کرده و یا آنها را از دست بدهید, اما سوخت و ساز خود را با کمک تغییر نوع غذاهای مصرفی تغییر میدهید. بدن کتونهای موجود در خود را تجزیه میکند؛ کتونها نوعی سوختاند که کبد آن را از چربی تولید میکند. معمولا مصرف کربوهیدرات کمتر منجر به تولید انسولین کمتر در بدن میشود و انسولین با آکنه، التهاب و جوشها مرتبط است، بنابراین کاهش سطح انسولین با رژیم کم کربوهیدرات ممکن است تأثیر مثبتی بر علائم آکنه داشته باشد اما افزایش مصرف چربی، تولید سبوم را روی پوست زیاد کند. آنفولانزای کتو موجب کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. رژیم غذایی کتو ممکن است موجب کاهش فشار خون، ایجاد سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی در بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شود. بسیاری از ورزشکاران، احساس میکنند که تمرینهای شدید موجب کتوز بهتر میشود و بهبود وضعیت بدنشان ارزش این روزهای خشن را داشته است. شما در این رژیم احساس گرسنگی نمیکنید و لاغر میشوید. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتون، یک رژیم غذایی کم- کربوهیدرات، با چربی بالا وپروتئین متوسط می باشد؛ که در طی آن چربیهای اضافه و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، سوزانده می شود.

این کتاب،ترجمه ی کامل کتاب The Keto Diet هستش که در سایت آمازون به فروش میرسه.این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول با مباحث تئوریک و کلیات رژیم کتوژنیک اشنا میشید ،در بخش دوم انواع برنامه های کتوژنیک ارایه میشه و با توجه به سیستم بدنتون و انتخاب خودتون میتونید هر برنامه ای که خواستید انتخا کنین و در بخش سوم هم روش صحیح پخت و تهییه مواد برای استفاده آموزش داده میشه. برای انجام این فرایندها (سنتز کتوز و تبدیل چربی به کتون) روش های متفاوتی در دسترس می باشد. حالا تعدادی از تحقیقات و پژوهشها نشان دادهاند این رژیم غذایی میتواند در ظرف مدتی کوتاه، کاهش وزن چشمگیری هم به همراه بیاورد. بهتر است این عوارض را بشناسید تا درصورتیکه قصد دارید از این رژیم غذایی برای لاغر شدن استفاده کنید بتوانید راههای مقابله با آن را هم در نظر داشته باشید. این روند تغذیه ای برای همه مناسب نیست و ممکن است سبب عوارض متعددی در برخی افراد شود. نیازی نیست که وعده های غذایی کتو پیچیده باشند، و شما همچنان از طعم ها و بافت های متعددی بهره مند خواهید شد. توجه : این نکته را در نظر بگیرید که کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و کارشناسان تغذیه آن را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت توصیه نمی کنند.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما این امکان را میدهد که کربوهیدرات را در حول و حوش تمرینات ورزشی شدید خود مصرف کنید. شما متخصصین تغذیه فیتولند را در طراحی برنامه رژیم غذایی خود خواهید داشت. خرید موادی مانند گوشت و انواع آجیل پرهزینه است؛ بنابراین، محصولاتی مانند قهوههای کتو یا مکملهایی کتوژنیک در بازار موجودند که جایگزین مواد غذایی گران میشوند. برای رسیدن بهحالت کتوزیس، نیاز است که ۷۵ درصد از کالری بدن را از چربیها تأمین کنید. به متخصصان تغذیه مراجعه کنید و با گرفتن برنامهای که در آن مواد مغذی مختلف وجود دارد، رژیمی مناسب داشته باشید. اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف میکنید که فشار خونتان را پایین میآورند، باید چند روز برای تطبیقیافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که هر فرد باید بهدنبال رژیمی بگردد که مناسبترین گزینه برای وضعیت بدنی و سبک زندگیاش است.

کتوژنیک یا گیاهخواری برای همین، امکان دارد مشکلات دیگری مانند اختلالات خوردن و انزوای اجتماعی هم به همراه داشته باشد. اگرچه اکثر متخصصان کتو شما را از خوردن میوهها به طور کلی منع میکنند، این درست نیست که شما باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. در واقع، بسیاری از غذاهای فاقد ویتامینها، موادمعدنی و فیبر، منبع غنی از کربوهیدرات هستند که باید در برنامه پس از رژیم کتو محدود شوند. در یک مطالعه موردی، مشخص شد که یک دختر ۱۶ ساله تقریباً یک ماه پس از تغییرات شدید رژیم غذایی، دچار بثورات شده است. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟ مصرف بمبهای چربی مانند شکلاتهای شیریننشده یا روغن نارگیل هم به افراد کمک میکند خیلی زود و سریع، میزان چربیِ لازم برای روزشان تکمیل شود. گرچه فواید دیگری هم دارد که می توانید در سایت دکتر کرمانی راجبش مطالعه کنید. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد. همان طور که پیشتر هم گفته شد، اینطور نیست که رژیم کتو برای همه مناسب باشد. منتها آیا رژیمها همان طور که ادعا میکنند در کمترین زمان و با حفظ سلامتیمان به ما در ازدستدادن چربیهای اضافه کمک میکنند؟

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک

این سرکوب گلیکولیز نشان میدهد که رژیمهای کتوژنیک میتوانند به جلوگیری از رشد تومور کمک کنند. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. این رژیم که به عنوان «رژیم بارگیری کربوهیدرات» نیز شناخته میشود، شامل دورههای غذایی پرکربوهیدرات و پرچرب است. عوارض جانبی اولیه رژیم کتو ممکن است شامل مه مغزی، خستگی، عدم تعادل الکترولیتها باشد اما ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست با راش کتو مشخص میشود. این بیماری شامل بثورات پوست است که اغلب بهنام «پروریگو پیگمنتوزا» شناخته میشوند و نوعی بیماری نادر و التهابی پوست هستند که با بثورات قرمز و خارش در اطراف تنه و گردن مشخص میشود. بیماری استیل: بیماری استیل با شروع در بزرگسالی (AOSD)، یک اختلال التهابی است که با تبهای متوالی روزانه، آرتریت و بثورات پوستی مشخص میشود. در حالی که این درست است، آنچه مهم است توجه داشته باشید این است که در فقدان کربوهیدرات، هر پروتئین و چربی مصرفی ممکن است باعث GNG شود. بسیاری از افراد بهامید ازدستدادن اضافهوزن در کوتاهترین زمان ممکن، بهسمت رژیمهای تازه میروند.

در هر دورهای از زمان، نام یکی از رژیمهای غذایی بر سر زبانها میافتد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم میتواند کربوهیدراتها را در حین ورزش اضافه کند. این رژیم اغلب به ورزشکاران جهت جایگزینی کربوهیدرات از دست رفته طی ورزش و تکمیل ذخایر گلیکوژن کمک می کند. بدون مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را به کتون تبدیل می کند. عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است. پژوهشها درباره میزان اثرگذاری رژیم کتو برای افرادی که دچار چاقی مفرط یا مبتلا به دیابت هستند هم محدود بوده است. هر رژیمی در کنار فواید میتواند عوارض هم داشته باشد. عوارض این رژم به طور معمول خطرناک نیستند. به این معنی که ممکن است این رژیم برای برخی افراد مفید باشد؛ اما برای افرادی دیگر بسیار مضر و خطرناک قلمداد شود. دیابت کاهش طبیعی سطح قند خون، حذف اثر منفی انسولین بالای خون معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع2. ᠎Con᠎tent was cre at ed  wi​th t he help of GSA Conte​nt Gen᠎erator​ D​emov er᠎sion !

و ثابت قدوم بودن و دنبال کردن آن برای طولانی مدت، باعث اثر بخشی آن می شود. با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید. منتها حواستان باشد اگر این منابع را بهخوبی نشناسید، امکان دارد با مصرف بیشازحد چربیهای اشباعشده، باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شوید و به قلب سرخ و تپندهتان آسیب بزنید. آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار. برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است با فیبر و نقشی که در بدن ایفا می کند آشنا شویم. در دوران بارداری نباید هیچیک از گروههای مواد غذایی از رژیم مادر حذف شود. چهکسانی نباید رژیم کتو بگیرند؟ این روزها، نوبت رژیم کتو رسیده است. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید.  This c ontent has  been done with G SA​ Content Ge​nerato r DEMO .