ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

گفته می شود روغن نارگیل فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند کمک به هضم غذا و کمک به تعادل هورمونی. همچنین ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد، که ممکن است آن را به یک درمان موثر برای عفونت های قارچی تبدیل کند.

عفونت های قارچی نه تنها می توانند ناراحت کننده و خارش آور باشند، بلکه خلاص شدن از شر آنها نیز دشوار است. اگرچه آنها معمولاً با کرم‌های بدون نسخه (OTC) یا نسخه‌ای درمان می‌شوند، برخی از زنان به درمان‌های خانگی روی می‌آورند.

یکی از این درمان ها روغن نارگیل است که روغن چرب حاصل از گوشت میوه نارگیل است.

در اینجا آنچه باید در مورد استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی بدانید آورده شده است.

آنچه تحقیق می گوید

روغن نارگیل یک ضد قارچ شناخته شده است. اگرچه تحقیقات در مورد استفاده از آن برای عفونت های قارچی محدود است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این روش ممکن است کارساز باشد.

آ مطالعه آزمایشگاهی 2007 دریافت که روغن نارگیل به کشتن گونه ای از مخمرها کمک می کند. محققان دریافتند که کاندیدا آلبیکنس سویه حساس ترین به روغن نارگیل غلیظ بود.

در این مطالعه، روغن نارگیل کمتری نسبت به فلوکونازول برای خلاص شدن از شر مخمر مورد نیاز بود. فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که معمولاً برای درمان عفونت های قارچی توصیه می شود.

آ مطالعه سگ 2014 نتایج مشابهی را تولید کرد. بیست سگ با مخلوطی از روغن‌های ضروری که شامل روغن نارگیل بود، درمان شدند. این مخلوط به مدت یک ماه به صورت موضعی استفاده شد.

محققان دریافتند که این درمان نتیجه بالینی خوبی داشت، بدون اینکه عوارض جانبی یا عود گزارش شود.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات احتمالی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده مورد نیاز است.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای عفونت قارچی

هنگام خرید روغن نارگیل، حتما روغن نارگیل ارگانیک و خالص را انتخاب کنید. برخی از برندها ممکن است سعی کنند ترکیبی از روغن نارگیل را از بین ببرند که نتایج مشابهی را برای شما به ارمغان نمی آورد، بنابراین به دنبال روغن نارگیل 100 درصد باشید. روغن نارگیل خالص معمولا بوی نارگیل قوی نخواهد داشت.

شما می توانید عفونت قارچی را با استفاده از روغن نارگیل مستقیماً از شیشه به ناحیه آسیب دیده درمان کنید. می‌توانید روغن نارگیل را به پوست یا چینه پوستی که عفونت مخمری در آن است بمالید.

برای درمان عفونت قارچی در دهان، از 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل استفاده کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهان خود بچرخانید. پس از اتمام زمان، روغن نارگیل را تف کنید. تا 30 دقیقه بعد نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

برای عفونت‌های مخمری واژن، برخی از حامیان سلامت طبیعی پیشنهاد می‌کنند که روغن نارگیل را روی یک تامپون تمیز بمالید و سپس تامپون را وارد کنید.

خطرات و هشدارها

روغن نارگیل معمولاً عوارض جانبی منفی ندارد.

شما نباید از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی استفاده کنید اگر:

  • مطمئن نیستید که آیا عفونت قارچی دارید یا خیر
  • از داروهای دیگری برای عفونت قارچی خود استفاده می کنید
  • عفونت های قارچی مکرر دارند
  • به نارگیل حساسیت دارند

زنان باردار باید قبل از استفاده از این درمان خانگی با پزشک خود مشورت کنند. همچنین قبل از امتحان این دارو برای کودکان باید با پزشک خود مشورت کنید.

راه های دیگر برای درمان عفونت قارچی

علاوه بر آزمایش روغن نارگیل، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای درمان عفونت قارچی به طور طبیعی امتحان کنید. این شامل کاهش قند در رژیم غذایی و خوردن غذاهای غنی از باکتری مانند ماست است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی و ایمنی این رویکردها مورد نیاز است.

عفونت های مخمری به طور سنتی با ترکیبی از درمان های OTC و درمان های نسخه ای.

داروهای ضد قارچ ممکن است به صورت موضعی، خوراکی مصرف شوند یا به عنوان شیاف وارد شوند. در صورت استفاده موضعی یا تزریق، ممکن است کمی ناراحتی و سوزش داشته باشید.

پزشک ممکن است یک داروی خوراکی مانند فلوکونازول را نیز تجویز کند. بسته به نیاز شما، پزشک ممکن است یک رژیم تک دوز یا دو دوز را توصیه کند.

کاری که الان باید انجام بدی

اگر مشکوک به عفونت قارچی هستید، با پزشک خود مشورت کنید. شما باید مطمئن شوید که عفونت قارچی دارید و نه چیز دیگری، مانند عفونت باکتریایی.

اگر پزشکتان تأیید کرد که شما یک عفونت قارچی دارید و این اولین عفونت قارچی شماست، در مورد آزمایش روغن نارگیل به عنوان یک درمان با آنها صحبت کنید.

روغن نارگیل به طور کلی هیچ عارضه جانبی ندارد، بنابراین ممکن است پزشک شما آن را قبل از یک داروی سنتی امتحان کنید.

شما می توانید مجموعه ای عالی از روغن نارگیل را پیدا کنید اینجا.

با این حال، اگر عفونت های قارچی مزمن دارید، باید قبل از تلاش برای درمان عفونت قارچی خود در خانه به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما می تواند با شما همکاری کند تا علت را تعیین کند و به طور بالقوه تعداد عفونت های قارچی را که دارید کاهش دهد یا از بین ببرد.