ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

درک آلرژی

اگر آلرژی فصلی (تب یونجه) دارید، همه چیز را در مورد علائم تشدیدکننده ای که می توانند ایجاد کنند، از آبریزش یا احتقان بینی گرفته تا آبریزش چشم، عطسه و خارش می دانید. این علائم زمانی رخ می دهد که شما در معرض آلرژن هایی مانند:

  • درختان
  • چمن
  • علف های هرز
  • قالب
  • گرد و خاک

آلرژن‌ها با تحریک سلول‌های خاصی در سراسر بدن، به نام ماست سل‌ها، این علائم را ایجاد می‌کنند تا ماده‌ای به نام هیستامین آزاد کنند. هیستامین به بخش هایی از سلول ها به نام گیرنده های H1 در بینی و چشم شما متصل می شود. این عمل به باز شدن رگ‌های خونی و افزایش ترشحات کمک می‌کند که به محافظت از بدن شما در برابر آلرژن‌ها کمک می‌کند. با این حال، این بدان معنا نیست که از آبریزش بینی، آبریزش چشم، عطسه و خارش ناشی از آن لذت خواهید برد.

آلگرا و کلاریتین داروهای بدون نسخه (OTC) هستند که می توانند به تسکین علائم آلرژی کمک کنند. آنها هر دو آنتی هیستامین هستند که با مسدود کردن هیستامین از اتصال به گیرنده های H1 کار می کنند. این عمل به جلوگیری از علائم آلرژی شما کمک می کند.

اگرچه این داروها به روشی مشابه عمل می کنند، اما یکسان نیستند. بیایید به برخی از تفاوت های اصلی بین آلگرا و کلاریتین نگاه کنیم.

ویژگی های کلیدی هر دارو

برخی از ویژگی‌های کلیدی این داروها علائمی است که درمان می‌کنند، مواد مؤثره آن‌ها و اشکالی که در آنها وجود دارد.

  • علائم درمان شده: هر دو آلگرا و کلاریتین می توانند علائم زیر را درمان کنند:
    • عطسه کردن
    • آبریزش بینی
    • چشم های خارش دار و آبریزش
    • خارش بینی و گلو
  • عناصر فعال: ماده فعال آلگرا فکسوفنادین است. ماده فعال کلاریتین لوراتادین است.
  • تشکیل می دهد: هر دو دارو در انواع مختلف OTC وجود دارند. اینها شامل یک قرص متلاشی کننده خوراکی، قرص خوراکی و کپسول خوراکی است.

کلاریتین همچنین به صورت قرص جویدنی و محلول خوراکی عرضه می شود، در حالی که آلگرا به عنوان یک سوسپانسیون خوراکی نیز عرضه می شود.* با این حال، این اشکال برای درمان سنین مختلف تایید شده اند. اگر در حال درمان فرزند خود هستید، این می تواند یک تمایز مهم در انتخاب شما باشد.

توجه: از هیچ یک از داروها در کودکانی که کمتر از فرم مورد تایید هستند استفاده نکنید.

فرم آلگرا آلرژی کلاریتین
قرص متلاشی کننده خوراکی سن 6 سال و بالاتر سن 6 سال و بالاتر
سوسپانسیون خوراکی سن 2 سال و بالاتر
قرص خوراکی سن 12 سال و بالاتر سن 6 سال و بالاتر
کپسول خوراکی سن 12 سال و بالاتر سن 6 سال و بالاتر
قرص جویدنی سن 2 سال و بالاتر
محلول خوراکی سن 2 سال و بالاتر

برای اطلاعات دوز خاص برای بزرگسالان یا کودکان، بسته بندی محصول را به دقت بخوانید یا با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

*محلول ها و سوسپانسیون ها هر دو مایع هستند. با این حال، قبل از هر بار استفاده، یک سوسپانسیون باید تکان داده شود.

عوارض جانبی خفیف و جدی

آلگرا و کلاریتین آنتی هیستامین های جدیدتری در نظر گرفته می شوند. یکی از مزایای استفاده از آنتی هیستامین های جدیدتر این است که نسبت به آنتی هیستامین های قدیمی کمتر احتمال ایجاد خواب آلودگی را دارند.

سایر عوارض جانبی آلگرا و کلاریتین مشابه هستند، اما در بیشتر موارد، افراد هیچ عارضه جانبی را با هر دو دارو تجربه نمی کنند. با این حال، در جداول زیر نمونه هایی از عوارض جانبی احتمالی این داروها ذکر شده است.

عوارض جانبی خفیف آلگرا آلرژی کلاریتین
سردرد
مشکل خواب
استفراغ
عصبی بودن
دهان خشک
خونریزی بینی
گلو درد
عوارض جانبی احتمالی جدی آلگرا آلرژی کلاریتین
تورم چشم ها، صورت، لب ها، زبان، گلو، دست ها، بازوها، پاها، مچ پا و ساق پا
مشکل در تنفس یا بلع
تنگی قفسه سینه
گرگرفتگی (قرمزی و گرم شدن پوست شما)
کهیر
گرفتگی صدا

اگر هر گونه عارضه جانبی جدی را تجربه کردید که ممکن است نشان دهنده واکنش آلرژیک باشد، فوراً تحت درمان فوری پزشکی قرار بگیرید.

هشدارهایی که باید از آنها آگاه بود

دو موردی که باید هنگام مصرف هر دارویی در نظر بگیرید، تداخلات دارویی احتمالی و مشکلات بالقوه مرتبط با شرایط سلامتی است. همه اینها برای آلگرا و کلاریتین یکسان نیستند.

تداخلات دارویی

تداخل دارویی زمانی اتفاق می‌افتد که دارویی که با داروی دیگری مصرف می‌شود، نحوه عملکرد دارو را تغییر دهد. این می تواند مضر باشد یا از عملکرد خوب دارو جلوگیری کند.

آلگرا و کلاریتین با برخی از داروهای مشابه تداخل دارند. به طور خاص، هر کدام ممکن است با کتوکونازول و اریترومایسین تداخل داشته باشند. اما آلگرا همچنین می تواند با آنتی اسیدها تداخل داشته باشد و کلاریتین نیز می تواند با آمیودارون تداخل داشته باشد.

برای کمک به جلوگیری از تداخلات، مطمئن شوید که پزشک خود را در مورد تمام داروهای تجویزی و OTC، گیاهان و مکمل هایی که مصرف می کنید مطلع کنید. آن‌ها می‌توانند به شما درباره تعاملاتی که ممکن است در استفاده از Allegra یا Claritin در معرض خطر باشید، بگویند.

شرایط سلامتی

اگر شرایط سلامت خاصی دارید، برخی داروها انتخاب خوبی نیستند.

به عنوان مثال، در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، هر دو آلگرا و کلاریتین می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. و در صورت ابتلا به بیماری به نام فنیل کتونوری، اشکال خاصی ممکن است خطرناک باشند. این اشکال شامل قرص های خوراکی تجزیه کننده آلگرا و قرص های جویدنی کلاریتین می باشد.

اگر هر یک از این شرایط را دارید، قبل از مصرف آلگرا یا کلاریتین با پزشک خود صحبت کنید. همچنین در صورت ابتلا به بیماری کبدی باید با پزشک خود در مورد بی خطر بودن کلاریتین صحبت کنید.

توصیه داروساز

هر دو کلاریتین و آلگرا برای درمان آلرژی به خوبی عمل می کنند. به طور کلی، اکثر مردم آنها را به خوبی تحمل می کنند. تفاوت های اصلی بین این دو دارو عبارتند از:

  • عناصر فعال
  • تشکیل می دهد
  • تداخلات دارویی احتمالی
  • هشدارها

قبل از مصرف هر دو دارو، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. با آنها کار کنید تا بهترین را برای شما انتخاب کنید. همچنین ممکن است بپرسید چه اقدامات دیگری می توانید برای کمک به کاهش علائم آلرژی خود انجام دهید.

آلگرا را از اینجا خرید کنید.

برای کلاریتین از اینجا خرید کنید.