بررسی اجمالی

ممکن است کافئین را به عنوان تکان در قهوه یا شتاب دهنده مورد نیاز موجود در یک دارو تصور کنید تا به شما کمک کند سریعتر احساس آرامش کنید. این ماده گیاهی ممکن است به برخی از افراد برای مقابله با اثرات افسردگی نیز کمک کند.

افسردگی یک اختلال خلقی است که تقریباً 14.8 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. این با دوره های طولانی غم و اندوه شدید مشخص می شود. اگر در گذشته یک دوره افسردگی داشته اید، ممکن است در آینده بازگردد.

افسردگی اغلب با استفاده از ترکیبی از روان درمانی و دارو درمان می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است فوایدی برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد ارتباط بین افسردگی و کافئین بیشتر بدانید.

آیا کافئین می تواند افسردگی را درمان کند؟

در یک تجزیه و تحلیل بر روی مطالعات مشاهده ای در مورد رابطه بین کافئین و افسردگی، مصرف کافئین مشخص شد خطر را کاهش دهد برای افسردگی مطالعه دیگری ارتباط بین کاهش افسردگی و مصرف قهوه را نشان داد، اما هیچ ارتباطی با مصرف سایر نوشیدنی های کافئین دار وجود نداشت.

این یافته ها نشان می دهد که چیزی در قهوه است که خطر افسردگی را کاهش می دهد، نه کافئین. آ تحصیل 10 ساله همچنین ارتباطی بین خطرات کمتر خودکشی و مصرف قهوه کافئین دار یافت شد.

هنگام بررسی مصرف کافئین در کودکان و نوجوانان، مشخص شد افزایش ریسک برای افسردگی در بین دانش آموزان کلاس پنجم و دهم. کافئین تأثیر منفی بر خواب دارد که می تواند بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد.

نوع نوشیدنی کافئین دار به همراه سن و حساسیت فرد به کافئین نیز ممکن است نقش داشته باشد.

آیا مصرف کافئین عوارض جانبی دارد؟

کافئین بیش از حد می تواند شما را به موارد زیر وادار کند:

  • پریشانی و اضطراب
  • مشکل به خواب رفتن
  • کم آبی بدن
  • سردردهای دردناک
  • افزایش ضربان قلب

بسته به حساسیت بدن شما به کافئین، کنترل علائم شما ممکن است دشوارتر باشد. اگر تصمیم به کاهش مصرف کافئین دارید، این علائم ممکن است زمانی که بدن شما در حال ترک است ظاهر شود.

علائم افسردگی چیست؟

اگر فکر می کنید افسردگی دارید، یک وقت ملاقات با پزشک خود بگیرید. آنها می توانند به شما در یافتن یک برنامه درمانی کمک کنند. علائم افسردگی عبارتند از:

  • احساس وحشت مداوم
  • احساس غم و اندوه منظم
  • احساس می کنید که شما یک شکست خورده اید
  • ناتوانی در تمرکز و پیگیری
  • مشکل در خوابیدن یا خواب ماندن
  • احساس ناامیدی
  • تغییر ناگهانی در عادات غذایی که شامل کاهش یا افزایش وزن چشمگیر است
  • عدم علاقه به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • احساس خستگی بیش از حد
  • درد و درد غیر قابل توضیح
  • افکار منظم مرگ

یکی از جدی ترین علائم افسردگی این است که احساس کنید می خواهید به خودتان آسیب بزنید یا خودکشی کنید. اگر این احساس طاقت فرسا را ​​دارید، فورا به دنبال کمک باشید.

افسردگی یک اختلال چرخه ای است، به این معنی که علائم می توانند بیایند و از بین بروند. مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید به درستی تشخیص داده شوید و مراقبت های لازم را دریافت کنید.

افسردگی چگونه تشخیص داده و درمان می شود؟

پس از تعیین وقت ملاقات برای ملاقات با پزشک، تمام احساسات خود و هر موقعیت شخصی یا مسائل مربوط به کار را که فکر می کنید ممکن است باعث ایجاد احساسی در شما شود، یادداشت کنید. پزشک شما به نگرانی های شما گوش می دهد و احتمالاً شما را معاینه می کند. آنها همچنین سابقه خانوادگی شما را بررسی کرده و تشخیص خواهند داد.

پزشک شما برای ایجاد یک برنامه درمانی برای شروع فوری با شما همکاری خواهد کرد. در حالی که پزشک شما ممکن است اضافه کردن دوزهای تدریجی کافئین را به رژیم غذایی خود پیشنهاد کند، احتمالاً به شکل قرص، شما نمی توانید به تنهایی به کافئین برای کمک به درمان افسردگی خود تکیه کنید.

پزشک شما ممکن است دارویی تجویز کند که به بهبود خلق و خوی شما و کاهش برخی از علائم کمک می کند. ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا شاهد بهبودی در علائم و خلق و خوی خود باشیم.

صبور باشید و طبق تجویز داروی خود را ادامه دهید. اگر نگران هستید که داروی شما کار نمی کند، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است نیاز به تنظیم دوز شما داشته باشند یا شما را به داروی دیگری تغییر دهند.

پزشک شما احتمالاً به شما پیشنهاد خواهد کرد که به یک درمانگر مراجعه کنید. یک درمانگر در مورد احساسات و عواطف شما در محیطی بدون قضاوت و حمایت کننده با شما صحبت می کند.

همچنین ممکن است پزشک شما تغییراتی در شیوه زندگی، مانند شرکت در فعالیت هایی که قبلاً از آن لذت می بردید، پیشنهاد دهد. یک برنامه تناسب اندام کم تاثیر نیز ممکن است به تسکین علائم کمک کند. از مصرف الکل خودداری کنید که یک عامل افسردگی است و می تواند علائم شما را بدتر کند.

چشم انداز

کافئین ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اما ممکن است علائم را بدتر کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر کافئین بر افسردگی و سایر اختلالات خلقی مورد نیاز است.

با کمک پزشک می توانید افسردگی خود را مدیریت کنید. در حالی که هیچ درمانی برای افسردگی وجود ندارد، راه های متعددی برای مدیریت علائم وجود دارد.